Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aanpak auto probleem - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Aanpak auto probleem

We moeten niet alle automobilisten over een kam scheren. Vaak is er geen goed alternatief voor de auto, en even verhuizen is kostbaar en misschien ook niet handig gezien de werkplek van de partner.

Waar ik mij persoonlijk het meest over verbaas is niet zozeer het woon-werkverkeer (ook al zijn hier vele verbeteringen mogelijk), maar al die luie mensen die in hun eigen dorp of stad altijd maar die auto nemen. Juist 'in de wijk' zou je een voorbeeldfunctie voor kinderen moeten hebben. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die kinderen op de fiets naar school brengen. Vooral vrouwen trouwens valt me op. Want als man ben je toch een loser met een kinderzitje.

Gemeenten hebben hier ook een rol. Bij onze school wil de gemeente Den Bosch niet mede-investeren in goede fietsenstalling. Met als gevolg overvolle rekken en roestende fietsen.

Overigens de opmerking over dat je op tv ook beinvloed wordt - het beeld dat auto's zo mooi zijn - is waar, het draagt aan de beeldvormikng bij, maar ik moet er aan de andere kant niet aan denken dat we de hele dag doodgegooid worden met de nieuwste Gazelles.

Ik heb reactie gehad op m'n brief, niet door de minster zelf (terwijl dat wel op zn site stond) en volgens mij hebbe ze zelf een dikke auto want ze schuiven het gewoon af :wink:
Dit is namelijk de reactie:

Geachte mijnheer Teunissen, Hartelijk dank voor uw emailbericht van 27 februari jl., gericht aan de minister van Verkeer en Waterstaat waarin u stelt dat het gebruik van de fiets meer gestimuleerd kan en hoe dit volgens u zou kunnen. Belastingvoordelen en fiscale maatregelen vallen echter niet onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, maar onder die van het ministerie van Financiën.Ik adviseer u contact op te nemen met het ministerie van Financiën. Met vriendelijke groet,Loes van WijngaardenPubliekscommunicatie

Helaas kun je de minister van financien niet persoonlijk emailen maar alleen het ministerie van financien dus daar hij nu naar toe (met minder spelfouten :roll: )

Ps. ik heb ook nog wat "aanbevelingen" toegevoegd met tips die hier gegevens zijn zoals gratis fietsstallingen bij stations, gratis met de fiets in de trein en een strengere aanpak van fietsdieven.
Ik heb hem ook gewoon aan onze Wouter Bos geadresseerd want al moet ik hem direct naar de koningin sturen... ze zulle hem lezen :D

bramteunissen schreef:Ps. ik heb ook nog wat "aanbevelingen" toegevoegd met tips die hier gegevens zijn zoals gratis fietsstallingen bij stations, gratis met de fiets in de trein en een strengere aanpak van fietsdieven.
Ik heb hem ook gewoon aan onze Wouter Bos geadresseerd want al moet ik hem direct naar de koningin sturen... ze zulle hem lezen :D
Cool! Vergeet JP niet, die zie je gemakkelijk over het hoofd :wink:
Leon

Stuur het dan ook in kopie aan mister Donner, want die komt altijd op de fiets naar het werk.

Ik vrees dat wij als fiets/natuurliefhebbers toch nog zullen moeten wachten tot de brandstofprijzen voor de modale mens te hoog zijn om nog een auto te kunnen gebruiken. Wanneer dit gebeurd is men gedwongen tot het zoeken van goedkopere alternatieven zoals bijvoorbeeld de fiets. Voordat het zover komt zullen er wellicht al duurzamere alternatieven zijn voor de brandstofauto.
De huidige generatie (uitzonderingen daargelaten) is opgegroeid in een maatschappij vol luxe. Men is niet meer gewend om moeite te doen om van a naar b te komen. Ik verwacht niet dat deze generatie snel zal overstappen op de fiets. Er zal daarvoor iets moeten veranderen in de moraal. Het moet weer normaal worden om wat langere afstanden op de fiets te doen voordat de jong-en-lui hier ook aan beginnen.
Het lijkt mij daarom beter om te investeren in een goede campagne om zoveel mogelijk mensen op de fiets te krijgen. Stimuleren door middel van beloning is een prima idee, maar de meeste mensen hebben een fiets. Wanneer mensen meer gaan fietsen krijgen ze vanzelf behoefte aan een betere fiets (als ze deze nog niet hebben). Deze kopen ze dan toch wel. Er zijn genoeg goedkope modellen te koop die aan de eisen van veel mensen voldoen. Hiervoor is geen subsidie nodig.
Geld wat anders voor de subsidie beschikbaar zou komen kan wat mij betreft beter geinvesteerd worden in beter fietsvoorzieningen. Het fietsen moet gewoon wat aantrekkelijker gemaakt worden!

Bram, een beetje laat maar toch veel waardering voor jouw brief. Vreemd dat het ministerie van Verkeer en Waterstaat in het antwoord niet heeft gemeld dat ze jouw brief doorsturen naar het ministerie van financiën. Een goed initiatief. Chapeau.

Ik heb nu ook reactie gehad van het ministerie van financien, ben benieuwd wat ze er nu daadwerkelijk mee doen behalve hem weer doorsturen. Maarja iedere keer dat ze hem door sturen moet er in ieder geval een iemand hem gelezen hebben dus dat is al beter als niets :wink:
Dit was de reactie:

Geachte heer Teunissen,

Hieronder volgt een reactie op uw e-mail met kenmerk 933746.

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij stellen het op prijs dat u uw idee kenbaar maakt en hebben uw e-mail doorgestuurd naar het ministerie dat verantwoordelijk is voor het betreffende beleidsterrein. Mocht uw voorstel interessant zijn of aanvullende informatie gewenst zijn, dan neemt de betreffende beleidsafdeling contact met u op.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst

Wat een diplomatiek antwoord. Zou ook zomaar van AH kunnen zijn, of van een bouwsuper, school, gemeente, noem ze allemaal maar op. Blehhh, dit soort returns staat standaard op hun pc-tje...

bramteunissen schreef:Ik heb nu ook reactie gehad van het ministerie van financien,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst
Volgens mij ben je niet veel verder gekomen dan een administratief medewerkster van Postbus 51 (helaas).

Geef niet op. Bel het ministerie op, probeer er achter te komen welke afdeling belast is met jouw suggestie en stuur een brief (geen email, die kun je te makkelijk nast je neer leggen) naar die afdeling (natuurlijk wel gericht aan "Excellentie" .

Toen ik nog werkte op het ministerie van BZK heb ik vaak genoeg brieven van burgers moeten beantwoorden, dus dikke kans dat je iets te horen krijgt ("leuk idee, maar we doen er niets mee") en je hebt gescoord!!

Sjirk

Je vergeet het ministerie van buitenlandse zaken nog. We zijn immers Wereldfietsers....toch? :P

Ja ik denk dat ik hem naar de fietsersbond ga sturen in de hoop om een beetje om dat bureaucratische wereldje heen te komen want dit gaat niet lukken zo want iedere afdeling schuift het gewoon weer af op de andere :evil:

bramteunissen schreef:Ja ik denk dat ik hem naar de fietsersbond ga sturen
Dat heeft geen zin. Het heeft de fietsersbond ook ruim 30 jaar gekost om in navolging van de Consumentenbond erachter te komen dat uitlaatgassen van brommers heel erg schadelijk zijn. Ik heb de fietsersbond van die 40 jaar er minimaal 10 hiervoor aangespoord. Het motiveert niet echt.
Leon

Misschien wordt het volgende idee niet helemaal gewaardeerd, maar wat als we nu allemaal dezelfde? of persoonlijke? brief met dezelfde lading naar één minister sturen, het liefst op dezelfde dag...
Dit neigt een beetje naar spam, maar doorbreekt de matte en standaard afhandeling misschien. Het is iig een principe wat in mijn ervaring bij bedrijven (connexxion en kpn) wel werkt. Krijgen ze één klacht dan zien ze hem wel maar doen ze er niks mee, krijgen ze 100 klachten, dan krabben ze zich toch vaak wel achter hun oor en komen ze vaak wel met een oplossing. Nu zal je bij een bedrijf dat niet 1 miljoen, maar 16 miljoen mensen bedient ook meer brieven moeten sturen... daar kan de fietserbond misschien wel bij helpen?
Liefst zou je ook nog een open brief naar de media sturen met een uitleg van ons initiatief (de politiek wordt steeds media gevoeliger in mijn ogen).

Het zou iig zonde zijn als we nu ophouden. Ik zal van het weekend mijn brief schrijven aan de minister van verkeer en waterstaat. Als meer mensen dat ook doen, kunnen we hem misschien maandag op de bus gooien?

Groet, Matthijs

Ik zou de brief richten aan volksvertegenwoordigers i.p.v. kabinetsleden. Die kunnen dit soort zaken prima op de politieke agenda zetten en wellicht heb je iets minder last van bureaucraten.
Leuk initiatief in elk geval, zet 'm op!

Het antwoord van het Min van Financiën is een standaard ontvangstbevestiging. Ze ontvangen op sommige afdelingen 5.000 brieven per dag. Volgens de Algemene bestuurswet moet de brief binnen een redelijke termijn en ten hoogste binnen 8 weken en bij een adviescommissie binnen 11 weken worden beantwoord. Als dat wordt verzuimd dan kun je hun aanmanen en je kunt ook een voorlopige voorziening aanvragen bij de bestuursrechter, waarin je verzoekt binnen 2 weken te antwoorden. Bij geen reactie zal de reachter de voorziening altijd toewijzen. Er zijn wel griffierechten aan verbonden.

Ik adviseer niet bij de eerste de beste tegenslag c.q. vertraging het hoofd tussen de schouders te gooien. De aanhouder wint meestal; echter daarvoor wordt geen garantie gegeven.

DriesBa schreef:Het antwoord van het Min van Financiën is een standaard ontvangstbevestiging. Ze ontvangen op sommige afdelingen 5.000 brieven per dag. Volgens de Algemene bestuurswet moet de brief binnen een redelijke termijn en ten hoogste binnen 8 weken en bij een adviescommissie binnen 11 weken worden beantwoord. Als dat wordt verzuimd dan kun je hun aanmanen en je kunt ook een voorlopige voorziening aanvragen bij de bestuursrechter, waarin je verzoekt binnen 2 weken te antwoorden. Bij geen reactie zal de reachter de voorziening altijd toewijzen. Er zijn wel griffierechten aan verbonden.

Ik adviseer niet bij de eerste de beste tegenslag c.q. vertraging het hoofd tussen de schouders te gooien. De aanhouder wint meestal; echter daarvoor wordt geen garantie gegeven.
Onzin!

Dit is alleen van toepassing na een bezwaarschrift op een (genomen) ambtelijke beslissing.

Ik heb is gekeken naar wie ik mijn brief nog meer zou kunnen sturen maar omdat ze niet met die adressen strooien en het liefst hebben dat je je brief naar postbus 51 stuurt kan ik geen adressen van volksvertegenwoordigers vinden noch welke ik uberhaubt zou moeten hebben (anders sturen ze hem weer door :? ).
En het adres van de vaste commissie van verkeer en waterstaat kan ik ook niet vinden, het enige adres wat ik wel gevonden heb is dat van de voorzitter van de tweede kamer der staten-generaal maar die heeft er niet echt direct iets mee te maken. (toch?)
Dus heeft iemand nog ideen van mensen/commissies waar ik hem nog meer heen zou kunnen sturen want niemand van die mensen houdt zichzelf verantwoordelijk en ze willen absoluut niet geschreven worden :evil:

bramteunissen schreef:Dus heeft iemand nog ideen van mensen/commissies waar ik hem nog meer heen zou kunnen sturen want niemand van die mensen houdt zichzelf verantwoordelijk en ze willen absoluut niet geschreven worden :evil:
Via http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/fracties/index.jsp bereik je de fracties
en via
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/al ... /index.jsp
de leden met hun emailadres (op hun persoonlijke pagina).