Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorstel in vergadering - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Voorstel in vergadering

Best Bert,
Tot nu toe heb je je vooral tegen het bestuursvoorstel verklaard. Ook ik vind dat voorstel nogal restrictief, dat heb je wel begrepen. Tegelijk is de zorg voor sluikreclame wel degelijk legitiem. Echt heel openlijke reclame moeten we terugfluiten, maar dat is geen groot probleem. Mijn eigen insteek was daarom dat we het voor de rest vooral van openheid moeten hebben. Laten diegenen met zakelijke belangen dat ook zichtbaar maken voor andere forumgebruikers. Kun je daar wel mee leven?
Wim

Willem Jongman schreef:Best Bert,
Tot nu toe heb je je vooral tegen het bestuursvoorstel verklaard. Ook ik vind dat voorstel nogal restrictief, dat heb je wel begrepen. Tegelijk is de zorg voor sluikreclame wel degelijk legitiem. Echt heel openlijke reclame moeten we terugfluiten, maar dat is geen groot probleem. Mijn eigen insteek was daarom dat we het voor de rest vooral van openheid moeten hebben. Laten diegenen met zakelijke belangen dat ook zichtbaar maken voor andere forumgebruikers. Kun je daar wel mee leven?
Wim
Al eerder heb ik in dit topic gevraagd: noem "man en paard", wie zijn dan die zondaars?
Ik begin wel erg nieuwsgierig te worden :wink:

Wim,
Ik begrijp de zorgen, maar ik ziet geen indicatie dat "echte commerciele belangen" te trappelen staan om ons forum te gebruiken. Het wijzen op eigen werken en producten is in de regel duidelijk zichtbaar. Als iemand een paar keer een fiets te koop aanbiedt met steeds verschillende framematen, dan wordt dat onmiddellijk opgemerkt.
In denk dat die openheid er al is.

Beste allemaal,

Ik volg deze discussie van de zijlijn, heb in het verleden geprobeerd om met Bert hier een discussie over te voeren, maar dan vooral over de vraag of ik een boek dat door een ander was geschreven slecht mocht noemen of niet. Grappig is dat toen ook Bert en Leon en Eric daar in meededen.

Bert, je schrijft: "Ik ben tegen het voorstel en heb nog steeds geen onderbouwde argumenten gehoord om voor het voorstel te zijn." Geen onderbouwde argumenten? Het spijt me echt voor je, maar Leon, Willem en Flipse en anderen hebben hun argumenten toch echt helder en duidelijk onderbouwd en gaan in op jou argumenten. Je haalt er zelf veel zaken bij als kerkgenoodschappen en insinuaties over zwarte kousen om andere ideeen dan de jouwe belachelijk te maken. Jij bent m.i. degeen die het nalaat om onderbouwd in te gaan op de mening van mensen die het niet met je eens zijn.

Wat me ook bevreemd is dat een bestuurslid hier zijn eigen mening op niet mis te verstane wijze neerzet. Komt het voorstel waar deze topic mee begonnen is van het bestuur? Hoe kan het dan dat een bestuurslid hier een bijtend cynische mening neerzet?

Enne, het feit dat zo'n 3500 mensen niet "zeuren of zeiken" betekent overigens niet dat ze het met de standpunten van de meeste boekenschrijvers of winkelbezitters eens zijn. Ik ga ervan uit dat het enthousiasme voor het forum de reden is dat de zorg voor al dan niet sluikreclame besproken wordt. Hetzelfde enthousiasme wat de boekenschrijvers hun verwijzingen op het forum laat zetten. Als je je echter voor zeikerd moet laten uitmaken, kan ik me voorstellen dat mensen geen zin meer hebben om te discussieren.

Martin

martin schreef:Enne, het feit dat zo'n 3500 mensen niet "zeuren of zeiken" betekent overigens niet dat ze het met de standpunten van de meeste boekenschrijvers of winkelbezitters eens zijn.
Of oneens zijn !!

Kom kom zeg Martin, manipuleren kon ik al in de wieg, er doorheen kijken leerde ik iets later
:wink:

Michael W schreef:
martin schreef:Enne, het feit dat zo'n 3500 mensen niet "zeuren of zeiken" betekent overigens niet dat ze het met de standpunten van de meeste boekenschrijvers of winkelbezitters eens zijn.
Of oneens zijn !!

Kom kom zeg Martin, manipuleren kon ik al in de wieg, er doorheen kijken leerde ik iets later
:wink:
Ik volg deze interessante discussie even vanaf de zijlijn, maar toch een terzijde: waarom zijn jouw posts in rood? Het komt nogal opdringerig over.

peter de rijk schreef:Ik volg deze interessante discussie even vanaf de zijlijn, maar toch een terzijde: waarom zijn jouw posts in rood? Het komt nogal opdringerig over.
Gewoon omdat ik dat leuk vind, niet meer, niet minder :wink:

Ik zit trouwens nog steeds te wachten op de lijst van mensen die zich te buiten gaan aan te sterke commerciële uitingen op dit forum ??

martin schreef: Wat me ook bevreemd is dat een bestuurslid hier zijn eigen mening op niet mis te verstane wijze neerzet. Komt het voorstel waar deze topic mee begonnen is van het bestuur? Hoe kan het dan dat een bestuurslid hier een bijtend cynische mening neerzet?

Martin
Beste Martin,

Allereerst: excuses aan een ieder voor het bijtend en cynisch overkomen.
Als tweede: ik ben al een flinke tijd bestuurlid af.

Tijdens mijn tijd als bestuurslid heb ik van heel dichtbij kunnen zien dat veel mensen die zich bovenmatig inspannen voor deze schitterende vereniging twee petten op hebben.
Als deze mensen hun tweede pet af moeten zetten, kunnen ze behoorlijk geraakt worden, met als gevolg een dalende motivatie om zich in te zetten voor deze club.
En juist aan dit soort creatieve mensen met enorme drang tot opbouwen, trekken, duwen, volhouden, enz hebben we sinds jaar en dag te kort aan.

Zelf heb ik niet het vermogen of energie om twee petten te dragen.
Daarom is mijn bewondering alleen maar groter voor mensen die dit wel doen.
Zij hebben onze vereeniging opgericht en groot gemaakt.

Een vriendelijke Groet,

John.

johntelleman schreef:Een vriendelijke Groet,
John.
Leuk John :wink:
Maar ik zit nog steeds te wachten op die lijst van mensen die zich te buiten gaan aan te sterke commerciële uitingen op dit forum ??

Als die lijst er niet is, staat dit terecht onder het topic "kletspraat" en worden er daarnaast heel wat mensen onterecht beschuldigd !!

martin schreef:Beste allemaal,

Ik volg deze discussie van de zijlijn, heb in het verleden geprobeerd om met Bert hier een discussie over te voeren, maar dan vooral over de vraag of ik een boek dat door een ander was geschreven slecht mocht noemen of niet. Grappig is dat toen ook Bert en Leon en Eric daar in meededen.

Bert, je schrijft: "Ik ben tegen het voorstel en heb nog steeds geen onderbouwde argumenten gehoord om voor het voorstel te zijn." Geen onderbouwde argumenten? Het spijt me echt voor je, maar Leon, Willem en Flipse en anderen hebben hun argumenten toch echt helder en duidelijk onderbouwd en gaan in op jou argumenten. Je haalt er zelf veel zaken bij als kerkgenoodschappen en insinuaties over zwarte kousen om andere ideeen dan de jouwe belachelijk te maken. Jij bent m.i. degeen die het nalaat om onderbouwd in te gaan op de mening van mensen die het niet met je eens zijn.

Wat me ook bevreemd is dat een bestuurslid hier zijn eigen mening op niet mis te verstane wijze neerzet. Komt het voorstel waar deze topic mee begonnen is van het bestuur? Hoe kan het dan dat een bestuurslid hier een bijtend cynische mening neerzet?

Enne, het feit dat zo'n 3500 mensen niet "zeuren of zeiken" betekent overigens niet dat ze het met de standpunten van de meeste boekenschrijvers of winkelbezitters eens zijn. Ik ga ervan uit dat het enthousiasme voor het forum de reden is dat de zorg voor al dan niet sluikreclame besproken wordt. Hetzelfde enthousiasme wat de boekenschrijvers hun verwijzingen op het forum laat zetten. Als je je echter voor zeikerd moet laten uitmaken, kan ik me voorstellen dat mensen geen zin meer hebben om te discussieren.

Martin
Sorry Martin,

Maar als mensen een fietsgids waar een fietser veel instopt een commercieel product noemen en het riekt sterk naar verwijten dat het doel alleen maar is om geld te verdienen van vind ik dat niet onderbouwd.

Iemand die het argument gebod naar voren brengt roept nu eenmaal zelf associaties op met een kerkgenootschap.

Als je zo zwaar aanzet over kleinigheden als het noemen van een eigen werk, dan kan het voorkomen dat in een reactie en term gebruikt worden die ik niet goedpraat.

Als ergenissen breed worden gedeeld, dan komen die ergenissen echt wel los en dat blijkt nergens uit.

Wat onderbouwing betreft: zie mijn motie, die ik heb ingediend bij het bestuur, voordat het gedoe op kletspraat begon en door Leon wordt beschreven als "schrijfsel":

Motie

Betreft: aanpassingen regelgeving Forum van de Wereldfietser.
De Algemene Vergadering van de vereniging De Wereldfietser, bijeen op 2 september,

gehoord,
de discussie over aanpassingen van de regelgeving van het Forum van de Wereldfietser,

overwegende,
1) dat het forum zoals het is fantastisch functioneert, met veel bezoekers en scala aan informatieoverdracht.
2) dat misbruik van het forum zelden voorkomt,
3) dat als er sprake is van incidenteel misbruik, dit gebeurt door buitenlandse virusverspreiders of distribiteuren van spam, die zich niet laten stuiten doorregelgeving,
4) dat de beheerders en moderators in de regel zeer snel in staat zijn om deze berichten onder 3) van het forum te verwijderen,
5) dat grotere commerciële belangen het forum niet gebruiken voor
reclamedoeleinden,
6) dat er weliswaar door wereldfietsers zelf kleine aanprijzingen voor eigen
producten en ook producten van anderen verschijnen, maar waar het daarbij wel slaat op fietsen en reizen en er ook vaak nog sprake is van een zekere informatieve waarde,
7) dat het geconstateerde onder 6) ook geen aanleiding geeft om de huidige vorm en het vrije woord te beperken,
8) dat in vergelijking met andere polls op het forum de poll over aanscherping vande regelgeving nauwelijks reacties heeft opgeleverd en slechts een klein deel van deze enkele reacties zich uitsprak voor een strenge regelgeving,
9) dat het geconsteerde onder 8) een duidelijke indicatie geeft dat niet echt een grote groep leden staat te trappelen om verscherpte regelgeving,
10) dat de voorwaarde: “De Wereldfietser behoudt zich echter het recht voor om berichten die kwetsend, discriminerend, indruisen tegen de Nederlandse wet, of niets met fiets- en/of reisthema’s te maken hebben, zonder opgaaf van reden te verwijderen,” de beheerders en de moderators voldoende middelen geeft om adequaat in te grijpen als dit noodzakelijk is,

besluit,
1) de huidige regelgeving voor het gebruik van het forum te handhaven zoals die nu is,
2) een waardering en dank uit te spreken voor onze leden die zich inzetten voor ons succesvolle forum.

Tot zover de motie

Ik ga een paar dagen op de fiets. Tot op het nazomerweekend. Laten we het leuk houden.

Ik kan het niet laten. Conflicts of interest zijn niet uniek voor wereldfietsers. Ze komen voor in het zakenleven, de wetenschap en cultuur, en het openbare leven. De afgelopen jaren hebben we gezien dat we dat ook in Nederland (weliswaar laat) toch wat willen reguleren.
Wat is er tegen openheid? Ik heb enkele concrete en naar mijn gevoel in het geheel niet knellende voorstellen gedaan, en ik heb nog geen argumenten daartegen gehoord.
Zolang er geen argumenten komen houd ik er echt over op.
Wim

Willem Jongman schreef:Wat is er tegen openheid?
Ik heb niets tegen openheid; wel tegen betutteling (als ik die term mag gebruiken).
Blijkbaar ergeren een paar mensen zich aan de soms wat overdadige bijdragen van Bert.
Ok, dat doe ik zelf soms ook, maar om het dan maar voor iedereen te gaan verbieden en in strakke regels te zetten gaat natuurlijk veel te ver.

Of komt er straks soms ook nog onderscheid tussen schrijvers die in eigen beheer iets uitgeven en schrijvers die het via een uitgeverij doen ? :wink:

Dit is geen antwoord op mijn vraag. "Openheid" refereerde aan een heel concreet voorstel waarbij mensen in de praktijk niets (behalve bij heel eclatante reclame) in de weg wordt gelegd, maar wel verwacht wordt dat zakelijke betrokkenheid zichtbaar gemaakt wordt. Ik heb voorbeelden gegeven hoe dat eruit zou kunnen zien, en mij leek het heel werkbaar. Dit is het tegenovergestelde van betutteling, omdat het de lezer van het forum de uiteindelijke maar nu wel geinformeerde keuze laat te beslissen wat de waarde is van een bijdrage.
Wim

Willem Jongman schreef:Ik heb voorbeelden gegeven hoe dat eruit zou kunnen zien, en mij leek het heel werkbaar.
Ik was, en ben, het daar mee eens!! :wink:

Misschien is dit dan een oplossing, als meer mensen het ermee eens zijn.
Wim

Willem Jongman schreef:Misschien is dit dan een oplossing, als meer mensen het ermee eens zijn.
Wim
- Er wordt niet doorverwezen naar eigen boek / zaak/ activiteit als iemand een vraag stelt . Geef gewoon het antwoord ter plekke. Als je toch wilt doorverwijzen: doe dit dan per persoonlijk bericht.

moet dus zoiets worden?
- Er mag worden doorverwezen naar eigen boek / zaak/ activiteit als iemand een vraag stelt, mits duidelijk is, bijvoorbeeld via een onderschrift, dat er een belang is.

Zoiets, en het moet wel direct relevant zijn.
Ook moet het geen directe reclame zijn, maar informatief. Wat wel en niet reclame is blijft natuurlijk wel moeilijk af te bakenen, dus laat ik eens wat gevallen langslopen. Bert mag van mij best zeggen dat er in een boek van hem een lijst van campings staat (graag zelfs), maar als iemand vraagt welke fiets hi j het best kan kopen moet een fietsenfabrikant of winkelier niet zeggen dat je dat bij hem kunt kopen, en gesponsorde rijders moeten ook hun mond houden. Als er een probleem wordt gesignaleerd met een Idworx frame dan mag Gerrit Gaastra van mij onder herkenbaar bedrijfsbanier best vertellen wat de oorzaak/oplossing is (ook al is er een duidelijk zakelijk belang voor hem te laten zien dat hij problemen oplost). Maar als er een nieuw model uitkomt dan wil ik geen post van hem (of Eric) zien met een verhaal hoe geweldig dat nieuwe model is.
En om nog maar eens een ingewikkelder geval te bekijken, als iemand vraagt wie er maatframes bouwt, dan is het niet de bedoeling dat Marten Gerritsen zichzelf gelijk in de etalage zet. Als er echter zoals laatst iemand een heel specifiek soort frame zoekt dat waarschijnlijk nergens zo te koop is en waarschijnlijk ook door vrijwel niemand op maat gemaakt wordt, dan mag Marten van mij best schrijven dat hij dat wel kan. Dan is het ineens informatie in plaats van reclame. En als iemand een drager zoekt die past op een fiets met vering en afwijkend frame, dan mag hij van mij best OMM dragers noemen. Maar als iemand gewoon om een stevige drager vraagt, dan houdt hij zich stil, want daar zijn er meer van dan alleen OMM.

Wim

[op verzoek van Bert verwijderd]

Michael W schreef:
Willem Jongman schreef:Misschien is dit dan een oplossing, als meer mensen het ermee eens zijn.
Wim
moet dus zoiets worden?
- Er mag worden doorverwezen naar eigen boek / zaak/ activiteit als iemand een vraag stelt, mits duidelijk is, bijvoorbeeld via een onderschrift, dat er een belang is.
Dat lijkt me niet de juiste manier. Dit forum is bedoeld als informatie-uitwisseling tussen wereldfietsers. Zodra iemand een reactie plaatst waarbij hij of zij een financieel belang heeft, is er sprake van gratis reclame, en voor reclame dient gewoonlijk betaald te worden. Ook wordt het dan lastig de waarde van de informatie in te schatten. Reclame is overdrijving en daar is niets mis mee, maar daarop zit een vragensteller niet te wachten.

PS. ik wil je nogmaals vragen gewoon in zwarte tekst te reageren, er is mijns inziens geen enkele reden waarom jouw postings meer zouden moeten opvallen dan die van anderen. Dit is even mallotig als een posting geheel in hoofdletters en komt op mij over als schreeuwen.