martin schreef:Beste allemaal,
Ik volg deze discussie van de zijlijn, heb in het verleden geprobeerd om met Bert hier een discussie over te voeren, maar dan vooral over de vraag of ik een boek dat door een ander was geschreven slecht mocht noemen of niet. Grappig is dat toen ook Bert en Leon en Eric daar in meededen.
Bert, je schrijft: "Ik ben tegen het voorstel en heb nog steeds geen onderbouwde argumenten gehoord om voor het voorstel te zijn." Geen onderbouwde argumenten? Het spijt me echt voor je, maar Leon, Willem en Flipse en anderen hebben hun argumenten toch echt helder en duidelijk onderbouwd en gaan in op jou argumenten. Je haalt er zelf veel zaken bij als kerkgenoodschappen en insinuaties over zwarte kousen om andere ideeen dan de jouwe belachelijk te maken. Jij bent m.i. degeen die het nalaat om onderbouwd in te gaan op de mening van mensen die het niet met je eens zijn.
Wat me ook bevreemd is dat een bestuurslid hier zijn eigen mening op niet mis te verstane wijze neerzet. Komt het voorstel waar deze topic mee begonnen is van het bestuur? Hoe kan het dan dat een bestuurslid hier een bijtend cynische mening neerzet?
Enne, het feit dat zo'n 3500 mensen niet "zeuren of zeiken" betekent overigens niet dat ze het met de standpunten van de meeste boekenschrijvers of winkelbezitters eens zijn. Ik ga ervan uit dat het enthousiasme voor het forum de reden is dat de zorg voor al dan niet sluikreclame besproken wordt. Hetzelfde enthousiasme wat de boekenschrijvers hun verwijzingen op het forum laat zetten. Als je je echter voor zeikerd moet laten uitmaken, kan ik me voorstellen dat mensen geen zin meer hebben om te discussieren.
Martin
Sorry Martin,
Maar als mensen een fietsgids waar een fietser veel instopt een commercieel product noemen en het riekt sterk naar verwijten dat het doel alleen maar is om geld te verdienen van vind ik dat niet onderbouwd.
Iemand die het argument gebod naar voren brengt roept nu eenmaal zelf associaties op met een kerkgenootschap.
Als je zo zwaar aanzet over kleinigheden als het noemen van een eigen werk, dan kan het voorkomen dat in een reactie en term gebruikt worden die ik niet goedpraat.
Als ergenissen breed worden gedeeld, dan komen die ergenissen echt wel los en dat blijkt nergens uit.
Wat onderbouwing betreft: zie mijn motie, die ik heb ingediend bij het bestuur, voordat het gedoe op kletspraat begon en door Leon wordt beschreven als "schrijfsel":
Motie
Betreft: aanpassingen regelgeving Forum van de Wereldfietser.
De Algemene Vergadering van de vereniging De Wereldfietser, bijeen op 2 september,
gehoord,
de discussie over aanpassingen van de regelgeving van het Forum van de Wereldfietser,
overwegende,
1) dat het forum zoals het is fantastisch functioneert, met veel bezoekers en scala aan informatieoverdracht.
2) dat misbruik van het forum zelden voorkomt,
3) dat als er sprake is van incidenteel misbruik, dit gebeurt door buitenlandse virusverspreiders of distribiteuren van spam, die zich niet laten stuiten doorregelgeving,
4) dat de beheerders en moderators in de regel zeer snel in staat zijn om deze berichten onder 3) van het forum te verwijderen,
5) dat grotere commerciële belangen het forum niet gebruiken voor
reclamedoeleinden,
6) dat er weliswaar door wereldfietsers zelf kleine aanprijzingen voor eigen
producten en ook producten van anderen verschijnen, maar waar het daarbij wel slaat op fietsen en reizen en er ook vaak nog sprake is van een zekere informatieve waarde,
7) dat het geconstateerde onder 6) ook geen aanleiding geeft om de huidige vorm en het vrije woord te beperken,

dat in vergelijking met andere polls op het forum de poll over aanscherping vande regelgeving nauwelijks reacties heeft opgeleverd en slechts een klein deel van deze enkele reacties zich uitsprak voor een strenge regelgeving,
9) dat het geconsteerde onder

een duidelijke indicatie geeft dat niet echt een grote groep leden staat te trappelen om verscherpte regelgeving,
10) dat de voorwaarde: “De Wereldfietser behoudt zich echter het recht voor om berichten die kwetsend, discriminerend, indruisen tegen de Nederlandse wet, of niets met fiets- en/of reisthema’s te maken hebben, zonder opgaaf van reden te verwijderen,” de beheerders en de moderators voldoende middelen geeft om adequaat in te grijpen als dit noodzakelijk is,
besluit,
1) de huidige regelgeving voor het gebruik van het forum te handhaven zoals die nu is,
2) een waardering en dank uit te spreken voor onze leden die zich inzetten voor ons succesvolle forum.
Tot zover de motie
Ik ga een paar dagen op de fiets. Tot op het nazomerweekend. Laten we het leuk houden.