Ik denk dat je het antwoord zelf goed omschrijft: als je eens iets krijgt om te proberen dan lijkt het me voldoende als je dat er bij de betreffende berichten bij schrijft. De rest vergelijk ik dan voor het gemak met zzp-ers: als het in de praktijk een vast dienstverband lijkt te worden dan moet je het ook zo behandelen.moderator schreef: ↑zo 11 mar, 2018 14:48Leon,Leon schreef: ↑zo 11 mar, 2018 14:11Dat iedereen die materieel voordeel (geld of goederen) uit de branche ontvangt dit duidelijk in en/of bij elk bericht meldt. Hoe dit precies wordt vormgegeven vind ik een taak van het bestuur en ultiem de ALV.
Heel persoonlijk zou ik het liefst zien dat zulke forumleden dit in ieder geval in het onderschrift duidelijk maken en in geval ze het over concrete dingen hebben ook in het bericht zelf.
Eric Schuijt doet dit bijvoorbeeld heel duidelijk door zinnen te beginnen met 'In onze winkel ...'.
Ik heb je vraag bij het bestuur gelegd. Alhoewel ik het wel lastig vind zoals ik ook al in een eerdere post aangaf. Als je een winkel hebt is het helder. Maar sponsoring is wat lastiger. Vaak is dat tijdelijk. Als ik een setje banden krijg om te proberen, hoe lang moet ik dit dan melden in mijn onderschrift?
Zelf heb ik ooit eens een zadel gekregen van Selle Royal om uit te proberen (na aanmelding op een algemene oproep op het forum). Ik ben erg tevreden over dat zadel. Niet omdat hij gratis was, maar omdat hij fijn zit. Als mensen nu naar een zadel vragen, dan geef ik dat aan. Is dit sponsoring? Moet ik nu mijn onderschrift wijzigen?
Lastig...
Behalve zelf een bedrijf hebben en gesponsord worden zijn er nog andere mogelijkheden; je kunt ook ergens werken. Zijn er nog meer mogelijkheden?
Helemaal waterdicht zal het nooit worden natuurlijk.