Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post een foto van je zadel - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Post een foto van je zadel

Beste Joop
Beide zadels hebben een leren dekje. Ik heb absoluut geen last van een broeierig gevoel. De gleuf in het zadel geeft ook nog verkoeling. Stel je niet voor dat er een luchtvlaag door je bilspleet waait, maar het is wel lekker luchtig.

De bruine heb ik al 2 jaar. De zwarte heb ik dit jaar met de Pino gekocht. Ik zie een klein verschil in afwerking, maar het is verder hetzelfde zadel.

In het begin even hard, maar je hoeft niet zoveel kilometers in te fietsen als een Brooks.

Nogmaals het is mijn eigen ervaring, maar ik wil niet anders meer.
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met de Lepper Tourer?

Afbeelding

Hij ziet er goed uit, maar ik kan nergens recensies vinden.
Ik heb er geen ervaring mee, maar op de website lees ik eerst dat hij uit de 'authentic' reeks komt die van 'plantaardig leer' is, en daarna lees ik dat hij van 'leer' is. Nogal onduidelijk. Wat is 'plantaardig leer' trouwens?
Ik vermoed dat het 'plantaardig gelooid leer' is. Maar een beetje slordig is het wel ja. XD
Van de leerplant? ;-)
Het belangrijkste looiproces zijn chroom looien (bijna alle kleding van leer en schoenleer), plantaardig looien (meestal riemen, zoolleer, zadelleer), synthetisch looien en traan looien (bijv. leren zemen, applicaties op kleding zoals klederdracht in Beieren). Vaak worden verschillende looi methodes gecombineerd om bepaalde eigenschappen te verkrijgen voor het eindproduct.
http://www.leder-info.nl/index.php/Leer_looien

Klinkt meer als een vakterm die op de leek een beetje raar overkomt. :P
jaccow schreef:
Het belangrijkste looiproces zijn chroom looien (bijna alle kleding van leer en schoenleer), plantaardig looien (meestal riemen, zoolleer, zadelleer), synthetisch looien en traan looien (bijv. leren zemen, applicaties op kleding zoals klederdracht in Beieren). Vaak worden verschillende looi methodes gecombineerd om bepaalde eigenschappen te verkrijgen voor het eindproduct.
http://www.leder-info.nl/index.php/Leer_looienKlinkt meer als een vakterm die op de leek een beetje raar overkomt. :P
Plantaardig looien vind ik niet zo vreemd klinken, maar iemand die dat uilegt als zijnde plantaardig leer heeft het dus niet begrepen en strooit misverstanden in het rond.