Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand een Dazer te leen/te koop? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Iemand een Dazer te leen/te koop?

Blanche schreef:Hard schreeuwen en je dominant opstellen (geen angst tonen!) helpt echt wel - dat hebben wij meermaals ervaren. Als ze hardnekkig zijn, gelijk stoppen en de fiets tussen jou en de hond(en) plaatsen. Stenen gooien of een grote stok paraat hebben. Filmstatief is ook erg handig. :wink:
helemaal juist!
Ik heb het geluk dat ik niet bang ben voor honden, ondanks dat ik in mijn jeugd gebeten ben. Als een hond rennend en blaffend achter me aankomt dan stop ik meteen en leg de honden duidelijk uit dat ze hun leven op dat moment anders moeten inrichten. Aangezien ze me niet kunnen verstaan gaat het voornamelijk op de toon. Ik maak het voor mezelf luchtiger door in mijn taalgebruik leuke bewoordingen te vinden. Het is duidelijk maar niet agressief. Ik blijf net zo lang wachten tot de hond weg gaat.

Overigens ben ik afgelopen maand in Roemenië maar een twee of drie keer achter nagezeten. Viel reuze mee. Ik heb voornamelijk heel veel leuke en lieve honden gezien (en veel te veel verwaarloosde honden)
Ed kettingvet schreef:
Ik dacht dat fietsers van de natuur houden, daar horen honden ook bij..... als ik dan ga lezen om stenen OP een hond te werpen getuigd dit enkel en alleen maar van weinig verstand/respect en inzicht m.b.t. hondengedrag. Vooral het reactiegedrag wat hierdoor word uitgelokt kan een erg groot gevaar betekenen en niet te overziene schade veroorzaken.
Afleiding is een veel beter middel.
We reden een 1600km door Roemenië. Merendeel van de honden reageerden niet op ons. Wel eens aangevallen door een herdershond. Was zowat even groot als de schapen die hij bewaakte. Kwam zonder veel geluid aangerend, ik in de remmen en van de fiets. Het grommende dier stopte op 2m van mijn fiets en reageerde niet op de stem van zijn baas wel op de stok die zijn baas ernaar gooide.
De dazer op de fiets van mijn gezel maakte blijkbaar geen indruk.
Ik geloof wel degelijk in de steen methode.
oswald schreef: We reden een 1600km door Roemenië. Merendeel van de honden reageerden niet op ons. Wel eens aangevallen door een herdershond. Was zowat even groot als de schapen die hij bewaakte. Kwam zonder veel geluid aangerend, ik in de remmen en van de fiets. Het grommende dier stopte op 2m van mijn fiets en reageerde niet op de stem van zijn baas wel op de stok die zijn baas ernaar gooide.
De dazer op de fiets van mijn gezel maakte blijkbaar geen indruk.
Fout, je werd bedreigd, en niet aangevallen.
oswald schreef:
Ik geloof wel degelijk in de steen methode.
Vroeger geloofde mensen ook in de "wrijf je hond met zijn snuit maar in z'n uitwerpselen" methode als zindelijkheidstraining.
Sommigen, vaak mensen van een oudere generatie of boeren, geloven daar anno 2014 nog steeds in......... vooroorlogs/achterhaald.
Ook in het leren omgaan met honden/dieren is er veel vooruitgang geboekt.
Je begint mensen weer af te kraken over de door hun toegepaste methodes. Maar je schreef wel eerder:
Ed kettingvet schreef: Concrete tips zal ik nooit geven via forums o.d., enkel en alleen al voor het feit dat elke situatie een specifieke aanpak vergt.
Zolang dat je houding is sluit ik me graag aan bij aardvark
aardvark schreef:Zo lang je algemeenheden debiteert ("er zijn andere methodes") en niet ingaat op wat die inhouden (hoe, wat, waarom) zijn je berichten wat mij betreft nagenoeg inhoudsloos en daarmee (m.i.) van nul en generlei waarde.
Renaat
Ed kettingvet schreef:
oswald schreef:

Fout, je werd bedreigd, en niet aangevallen.
Juist. Maar wat gebeurd zou zijn als ik hem niet tijdig gemerkt had en mijn fiets tussen ons in kreeg, kunnen we niet achterhalen. Denk je dat het beestje vriendelijk naast me ging blijven lopen?
oswald schreef:
Ik geloof wel degelijk in de steen methode.
Ook in het leren omgaan met honden/dieren is er veel vooruitgang geboekt.
Heb je op de fiets niet veel aan denk ik. Ook in Marokko merkte ik dat de herders een paar stenen namen toen we kwamen aangereden. En ja, niet voor ons bedoeld!
Mijn schoondochter is een echte hondenliefhebber en gaat op training met haar beestje. Ze geeft toe dat het dier veel gehoorzamer is als hij die speciale halsband om heeft!
Mijn ervaring met toen ik door een hond aangevallen ben tijdens een fietstocht in Thailand is dat ik echt helemaal nergens tijd voor had, niet om een steen te pakken, laat staan te gooien. niet om een dazer te pakken of waar dan ook voor.
In no-time lag ik op de grond met 30/40 kg hond bovenop me en kon niet meer doen dan met mijn armen mijn gezicht beschermen.
Ik ben flink gebeten in armen en zij, maar op wat kleine littekens na niks aan overgehouden (behalve stress als ik een flinke honden los zie lopen als ik ergens fiets).

Als ik nu ergens fiets waar honden los lopen, dan heb ik wel een steen binnen handbereik, maar realiseer me dat wat voor maatregelen je ook neemt, als een hond vals/agressief is dit vooral voor mijn idee van veiligheid is dan dat het iets uitmaakt.

Dazer doet erg weinig in mijn ervaring. Heb na bovenstaand incident zo'n ding gekocht maar later weer verkocht.
Beste Lars-fietst-hard,
Ik kreeg een mailtje dat jij een Dazer hebt geleend van Michael W. maar die nooit terug hebt gegeven.
Als jij dat nou eens wel doet, dan mag ik hem lenen van hem. Zou ik heel fijn vinden. Doe je het? Afgesproken.
Groeten
Barbara van Wijk
06 50222830
Mijn partner is ook niet zo dol op honden en het duurt vaak te lang om de Dazer uit de stuurtas te grabbelen. Wat ik dan wel een handige manier vind om het apparaat te vervoeren:
Afbeelding
Op locaties waar honden te verachten zijn zit hij boven op het frame van mijn herenfiets; het tasje (Bever, € 13) is snel met een hand te openen.
En indien niet nodig gaat het geheel in een fietstas.