Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat deed jij vandaag met je fiets? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wat deed jij vandaag met je fiets?

125 berichten
Polling schreef:Ik heb vandaag de fiers laten schoonspoelen.... Wat een regen tijdens WW-verkeer!
Laten (?) schoonspoelen? Wie laat je dat doen?
Even naar gekeken: wat is-tie mooi ..
schagchelstraat schreef:
Polling schreef:Ik heb vandaag de fiers laten schoonspoelen.... Wat een regen tijdens WW-verkeer!
Laten (?) schoonspoelen? Wie laat je dat doen?
Degenen die ervoor verantwoordelijk zijn wat er van boven uit de wolken komt vallen. ;-)
Yes! mijn bestelde spiegeltje is binnen !

Afbeelding

Omdat het bar-end "dicht" is, met een vlinderboor het uiteinde uitgeboord.
Een beetje bijwerken met een vijl, om een mooie, aansluitende passing te krijgen.
Met bovenstaand resultaat :D
Even de regen getrotseerd en een kijkrondje door de straat gefietst.
Perfect zicht, maar het bolle spiegeltje is even wennen, reed in het verleden altijd met een
vlak spiegeltje (mirrycle)
Mooi spiegeltje. Maar op een kwetsbare plaats is mijn ervaring; toen ik mijn spiegel nog aan het uiteinde van mijn stuur had moest ik dat ding elk jaar vervangen. Vallen, stoten, nonchalance van derden veroorzaakten nogal eens breuk.
arnob schreef:Mooi spiegeltje. Maar op een kwetsbare plaats is mijn ervaring; toen ik mijn spiegel nog aan het uiteinde van mijn stuur had moest ik dat ding elk jaar vervangen. Vallen, stoten, nonchalance van derden veroorzaakten nogal eens breuk.
Waar doe je hem nu? Zoek nog een handige plek voor een spiegeltje...
Bike4Travel had een oplossing: de top van mijn bullbar(retje) is afgezaagd en daar is een spiegel opgeschroefd:

Afbeelding
berger schreef:
arnob schreef:Mooi spiegeltje. Maar op een kwetsbare plaats is mijn ervaring; toen ik mijn spiegel nog aan het uiteinde van mijn stuur had moest ik dat ding elk jaar vervangen. Vallen, stoten, nonchalance van derden veroorzaakten nogal eens breuk.
Waar doe je hem nu? Zoek nog een handige plek voor een spiegeltje...
Op je bril:
http://www.kijkom.nl/heads-up-brilspiegel.html
Een oude bar-end omgetoverd naar een houder voor de spiegel
De spiegel zit niet in de weg, staat ver genoeg naar buiten en buigt gemakkelijk weg bij omvallen, stoten. Dit gaat al drie jaar mee nu.
groetjes ben
Afbeelding
Afbeelding
Zo kijk ik precies onder mijn hand door, zie net de zijkant van mijn been en kijk net over de fietstas heen naar achteren. En de spiegel is redelijk beschermd door het stuur en de barend.
Ik heb mijn fiets klaar gemaakt voor de vakantie, wat deze gast echter doet daar kunnen de profs een voorbeeld aan nemen, met slechts 1 versnelling. Het verhaal wil dat hij de laatste 7 etappes van de Giro een dag voor de profs heeft gereden. (Dit is dus de Stelvio. Walter, eat your heart out!)

Afbeelding
M'n nieuwe regenjas uitgeprobeerd (Rab), dat was niet zo moeilijk met dit weer :D
Polling schreef:Afbeelding
Zo kijk ik precies onder mijn hand door, zie net de zijkant van mijn been en kijk net over de fietstas heen naar achteren. En de spiegel is redelijk beschermd door het stuur en de barend.
Bedankt voor alle reacties maar deze ziet er goed uit, die ga ik proberen. Aangezien ik dezelfde bar-ends heb als op deze foto vielen een aantal suggesties al af.
Vandaag mijn nieuwe tent voor het eerst opgezet, de Bergans Fjell 3.

Afbeelding

Afbeelding

Het tentje ziet er goed uit, ben er erg blij mee.
Lekker "in het echie" uitproberen tijdens de Pinkstertrektocht..
_Peter_ schreef:Ik heb mijn fiets klaar gemaakt voor de vakantie, wat deze gast echter doet daar kunnen de profs een voorbeeld aan nemen, met slechts 1 versnelling. Het verhaal wil dat hij de laatste 7 etappes van de Giro een dag voor de profs heeft gereden. (Dit is dus de Stelvio. Walter, eat your heart out!)

Afbeelding
Dit vereist mentale hardheid,ijzersterke zelfdiscipline, doorzettingsvermogen een hele specifieke voorbereiding. Het fotograferen van kerkjes en het drinken van biertjes op terrasjes en het ruiken aan lavendel kan je wel vergeten. Misschien is het wel een Ultra-racer :twisted:
Nieuw fietsshirt en -broek besteld, zijn nogal gekrompen de afgelopen 20 jaar :roll:

..het zal toch niet dat ìk…nee…..toch ?
Wielen en banden reviews aan het lezen voor mijn mountainbike. Tijdje terug nieuwe banden erom laten leggen maar deze rijden me te zwaar. In het terrein zijn ze geweldig maar op de weg veel te zwaar. (doen hun naam niet echt eer aan met Rapid rob). In de zomer rijd ik echter vaak met mijn vader samen die op de racefiets rijdt dus dat red ik niet meer :D

Bij rose dus een leuk setje wielen aan het uitzoeken met racebanden. Kunnen die er in de zomer onder en de rest van het jaar de terreinbanden.
Tandem uitgelaten bij Zandvoort (gisteren).
Mijn Surly Troll van nopjes banden voorzien en wat bredere 65mm spatborden. Ook maar even de ketting lekker schoongemaakt en gesmeerd. Is nu helemaal klaar voor de Off-Road tocht van 13 juni.

Gr Leo.
Niet vandaag,maar afgelopen zondag: de opgedroogde modder van een tocht over de Veluwe van vorige week woensdag van mijn Giant Tracker afgeborsteld en de ketting en tandwielen schoongemaakt en weer gesmeerd met Teff-spray. Ook er in geslaagd een slag in het achterwiel er grotendeels uit te krijgen. Er is in ieder geval weer op te fietsen en ook de achterrem doet het zonder aan te lopen. Ook er na enig gepruts in geslaagd om de remmen lekker "giftig" af te stellen. In de meeste omstandigheden is remmen met twee vingers ruim voldoende!

Gistermiddag een mooie rondrit gemaakt vanuit Deventer via de LF-3 naar Wijhe en binnendoor via Broekland naar Diepenveen met nog een slinger over het Wechelerveld bij Schalkhaar en het mooie, nog vrije nieuwe Weteringpark. Ik wilde een kort rondje, maar het ging zo lekker dat ik er maar een groter rondje van heb gemaakt. Ik heb geen teller, maar het zal zo'n 40 km. zijn geweest.