Nou om maar even wat van het internet te plukken, dit klinkt toch wel cool:jeroen_ schreef:Ik wijk een beetje af van de vraag van de topic starter, maar volgens mij is de roeifiets nog niet genoemd in deze discussie. Hoe doet zo'n fiets het op de schaal van sexuele aantrekkelijkheid en coolheid?
Want dit type fiets lijkt mij best interessant om de reden dat ik de ligfiets een wat beperkte hoeveelheid spieren vind aanspreken.
http://www.bikeok.nl/nieuws/australie-per-roeifiets/
Zelf hou ik wel van veel spieren gebruiken en op een gewone/zit/buk/whatever fiets ben je wat dat betreft zeer armzalig bezig. De roeifiets is dan zeker interessanter.
En veel fietsers zouden pijntjes (vooral rug) kunnen vrmijden als ze wat meer aan andere sport/beweging doen. Zit zelf bv op een vechtsport en heb daar veel profijt bij. Niet alleen dat ik als solofietster een vervelende kerel een rake klap kan geven maar met sterkere arm-, buik- en rugspieren hou ik lange of zware fietstochten heel wat langer vol.
Zou dus zelf zeker een keer een roeifiets willen proberen, en cool of niet, maakt mij niks uit.