door
AB » di 06 aug, 2013 11:36
Hieronymos schreef:Beste AB,
Allereerst complimenten voor je mooie fiets.
Aangezien ik ook bezig ben met de opbouw van een Ogre heb ik alle plaatjes aandacht bekeken. Ik heb nog een vraag aan u.
Komt de afstelling van de achterremmen bij u ook zo kritiek?
Ik heb banden van 29"x 2.25. Maar als ik het wiel uit het frame wil halen, dan moet ik de band leeg laten lopen. Verder staan de remblokje bijna onderaan waardoor afstellen erg lastig is.
Geen last met de 50mm big bens (je trekt toch wel even de remkabel los van de vbrake?), afstellen van de remmen geeft ook geen probleem. De blokjes zitten wel redelijk onderin, maar nog ruimte over. De sputnik velgen geven ook voldoende ruimte.
Wel een paar kleine dingetjes veranderd. Mijn garmin GPSmap62s zit nu bovenop de stuurpen van het ligstuur, de King Cage Stem Cap Cage Mount dus helaas verwijderd..... maar de combi Garmin + B&M USB-werk werkt fantastisch, scheelt weer de nodige batterijen.
Pomphouder met topeak turbo morph met 4 tierips onderaan de schuine buis bevestigd, scheelt weer flink wat ruimte in de frametas.
Aangezien ik momenteel meer op asfalt race en train met deze fiets, gaan er denk ik binnenkort een paar Kojaks onder.
Verder ben ik ook nog op zoek naar een zadel, want krijg een flink zere kont van Selle Italia SLR XP. Heb hetzelfde zadel op mijn racefiets, maar op de Ogre wil het nog niet echt vriendjes worden. Aangezien ik de Ogre ook wil gebruiken voor flink lange afstanden opteer ik voor een ander zadel met iets meer gel. Iemand nog tips voor een zadel met breder zitvlak, Terry Fisio Gel? Liefst geen brooks of ander leer.
Ook de pedalen geven iets neiging tot brandvoeten, dus misschien gaan die ook nog plaatsmaken voor een iets breder exemplaar.
Grootst nadeel van de Ogre is tot nu toe wel het gewicht, voelbaar zwaarder als je je met racefietsertjes opeens in de Sean Kelly Classic terecht komt zoals afgelopen zaterdag. De Big Bens rijden wel significant beter dan de Mondials en je kunt met de Big Bens ook goed een atb-tochtje doen. Wat wel erg prettig is ten opzichte van een racefiets is het crankstel in combi met de cassette, erg handig om een 24-34 als reserve te hebben, als je de stockeau op souplesse wilt afraffelen.