m-gineering schreef:Zakje? Koersshirts hebben drie zakken, desnoods twee als het een kindermaatje is
Tis geen koersshirt maar een fietsshirt met lange mouwen en een rits, daaronder wil ik m'n gewone t-shirt dragen. Ik hou van fietsen in koel weer, een beetje motregen als afkoeling vind ik heerlijk maar moet snel oppassen voor afkoeling dus vandaar de lange mouwen en het extra laagje. Krijg ik het warm, dan knoop ik hem als een vlag om m'n middel.
Ja, ik zie er niet als zo'n profi strakke wielrenner uit maar daar heb ik zelf gelukkig geen last van!
AB schreef:Zelf neem ik vaak een krentebol mee, in drieen gesneden (en in aluminiumfolie verpakt) om het gemakkelijk behapbaar te houden. Hetzelfde zou je kunnen doen met al dan niet biologisch verantwoord appelgebak of een bolletje aardbei. Verpakt in kleine hapjes is zoiets ook goed mee te nemen in de achterzakjes van je fietsshirt of in zo'n
bovenbuistasje. Neem wat eten betreft vooral iets mee wat je gewend bent en wat makkelijk verteert (en waar je niet eindeloos op hoeft te kauwen om het weg te krijgen). Wat voor drinken neem je eigenlijk mee onderweg? Iets waar geen suiker in zit of gewoon water? Wat zeem betreft is het ook van belang dat je fietsbroek goed strak blijft zitten zodat het zeem niet kan verschuiven. Fiets met bretels is dan wel aan te bevelen (imho).
Ah, ben ik nu een saaie rechtsdraaiende biologische verantwoorde appeltaart doordat ik geen vlees eet maar wel roggebrood?
Ben gewoon geen verslaafde suikerjunk en hou niet van snelwegen dus wil ook niet zo graag A-tjes en E-tjes in m'n eten. Dat is alles.
Krentenbollen zijn inderdaad lekker maar in de bollen die je hier kunt krijgen zitten misschien maar 1 of 2 zielige krentjes.
Ik kan ze zelf proberen te maken maar op de een of andere manier blijf ik altijd hangen in een soort experimentele kook/bakfase, de honden vinden dat wel fijn maar m'n baksels zijn vaak verdacht zwart en zeer geschikt om mee te tennissen.
Wil graag vers brood en niet uit de vriezer (moeilijk als je afgelegen in een bos woont) maar roggebrood bakken lukt me nog wel (het geheim is een broodbakmachine) dus daarom eet ik dat vaak.
Ik zoek inderdaad nog iets van een grotere zadeltas ofzo. Heb een Scott frametasje maar dan kan m'n bidon niet meer mee, heb ik dus niets aan. Zo'n bovenbuistasje is misschien een idee, het zijn alleen geen schoonheden. M'n mooie snelle fiets met zo'n lelijke dikke pukkel, hmm moet ik nog even aan wennen.
Ik drink gewoon kraanwater en vul m'n fles uit stromende beekjes. Het nadeel is wel dat ik dan vaak natte voeten krijg, fiets nu op m'n hardloopschoenen en die hebben nl luchtige gaatjes, en krijg ik van die broeierige voeten.
Verschuiven van de zeem, ik had bedacht dat dat vastzit?
Had gelijk 2 broeken besteld (wel verschillende, misschien zit de ene lekkerder) omdat je ze wel snel zou moeten wassen. Maar (domme vraag misschien) als het zeem los zit zou je dat dan alleen kunnen wassen of is dat niet hygienisch genoeg?
En om terug te komen op calorieverbruik. Wimmert met zijn 130kilo verbruikte 6000kcal en Robert met z'n 78 kilo maar 2500, groot verschil en dat geeft mij het idee dat mijn zogenaamde trainingsplan wel eens zou kunnen slagen. Want als smal gebouwde vrouw heb ik veel minder eten nodig dan de getrainde Wimmert, dus ook geen sportgels en andere dure hapjes en als het Piet al 60 jaar lukt moet het mij toch ook wel lukken!
In theorie dan, nu nog de praktijk...
AB schreef:"Eet wat je verbruikt om op een gezond gewicht te blijven". Het klinkt zo simpel, maar doe het maar eens. Het is voor weinigen weggelegd.
Sigarettenfabrikanten maakt de mens het liefst nicotine verslaafd.
Koffie- en theefabrikanten maakt de mens het liefst cafeine verslaafd.
Voedselfabrikanten maakt de mens het liefst suiker verslaafd.
En dan is de mens van nature ook nog eens lui, corrupt en geldverslaafd
.
Gelukkig maakt fietsen endorfine verslaafd (en is het nog een relatieve goedkope manier van sporten, reizen en leven)
De overgewichttypes zouden een tijdje bij mij in het bos moeten komen wonen (een winter bv), krijg je van die wilde magere bosfietsertjes.