door
AB » wo 11 apr, 2012 12:07
henkfietst52 schreef:@ AB,
Ketting kan altijd! je kunt van riem terug naar ketting, andersom kan niet.
Voor welke doeleinden gebruik jij jouw fiets[en] al ik vragen mag?
ps. wat maakt het geld bedrag uit als je het er voor over hebt?
Een auto is duurder!
Groet,
Henk
kunst en fietswerk
Alleen jij weet wat je gelukkig maakt. Ik zou persoonlijk verliefdheid op een fiets zeker meerekenen als je budget wat ruimer is. En geef nooit geld uit wat je niet kunt missen. Aan de andere kant, geld meenemen in je graf heeft ook zo zijn nadelen.
Maar wat mankeert er aan je huidige fiets? En wat wil je echt van je eventueel nieuwe fiets? Wil je gewoon lekker fietsen en geen tijd meer besteden aan onderhoud behalve zo nu en dan je remblokjes en velgen schoonmaken?
De Santos kost 4300euro? Dan heb je een opgedeeld frame als je teruggaat naar ketting (is dat een mogelijk nadeel, dont know?)..... Wil je breder dan 28mm bandjes dan moet je ook al weer verder kijken richting cyclocrossframes, 650b of monstercrossbikes. Persoonlijk denk ik dat voor asfalt/klinkers die 28mm ruim voldoende is, mits je je ruggegraat niet alle schokken op laat vangen (je hebt ook nog armen en benen). Als ik je zo hoor dan heb je al een keus gemaakt, dus wat let je? De Idworx is 1300euro goedkoper en schakelt ook goed in de regen/sneeuw/modder.... heb je de geometrie van de twee al vergeleken?
Persoonlijk gebruik ik mijn fietsen om mijn conditie te onderhouden en om wat van de wereld te zien. Aan een trekkingbike en racefiets/TTfiets zou ik dus genoeg kunnen hebben, ware het niet dat ik mijn fietsen nooit wegdoe uit pure nostalgie en ze nu afzonderlijk gebruik voor fietsreizen/bosritjes, relaxte zonnige zondagochtenden, forensen/boodschappen, cyclo's, tijdritjes, trainingsritjes en de tacx

Het houdt je van de straat

.
Afgelopen zomer in Durango die gasten van Race Across America (RAAM) en Race Across the West (RAW) gezien. De winnaar slaapt een uurtje per dag gedurende de acht dagen die hij nodig heeft om van oost naar westkust te fietsen...... gewoon op een racefiets (met ligstuur), maar met professionele begeleiding. En ik dacht dat Tour du Mont Blanc al gekkenwerk was.