Additionally, paste this code immediately after the opening tag: FooTprint lek? (gerepareerd) - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

FooTprint lek? (gerepareerd)

Het weer waterdicht maken van tentbodems en footprints is meestal van korte duur. Je zit er immers zelf op om het aangebrachte laagje er weer af te boenen.
Ik heb ook een tent gehad waarvan het grondzeil zo poreus was als een gieter. De oplossing voor mij was landbouwfolie. Dat is superlicht, goedkoop (er zitten geen weekmakers in want die zijn veel te duur en het zou bovendien niet uitmaken want het grondzeil was toch al lek) en het werkt. Je moet alleen oppassen dat regenwater niet vanaf het dak tussen folie en grondzeil komt en af en toe een nieuw stuk folie kopen.
Leon
Janneke schreef:
Blanche: ik twijfel nu over jouw oplossing of gewoon een nieuwe kopen. Hoe duurzaam was jouw manier van opnieuw waterproof maken? Een nieuwe footprint zijn nml ook niet echt de kosten en misschien wel een oplossing die weer wat langer meegaat (als ik em niet weer schoon wil boenen tenminste :-)

Gr!
Hoi Janneke,

Onze plossing heeft een paar weken gewerkt voor onze footprint en nu dus niet meer. John Telleman is een ander middel aan het uitproberen mischien dat hij wil reageren of zijn goedje goed blijft.
Dan is de coating niet (meer) bestand tegen hogere vloeistofdruk.
Nieuw grondzeil in de binnentent is de beste remedie. Alternatieven kunnen zijn een waterdicht zeil (stuk goedkoop plastic?) binnen in de binnentent leggen, of een fles waterproofer kopen in een outdoorzaak, welke het grondzeil weer zeer goed beschermt. Bijv. NikWax Tent & Gearproof is een product wat erg goed werkt.
Let wel, dat zijn lapmiddeltjes.