Ik geef je groot gelijk. Door de week is het vaak schipperen met de tijd. Bij langere afstanden biedt een ebike dan uitkomst. Kun je lekker op de gewone fiets in het weekend.Polling schreef: ↑wo 29 aug, 2018 10:39ook dankzij een e-bike ben je in staat om met dezelfde kracht sneller te fietsen. Zo reed ik 50 minuten met de gewone fiets naar het werk, 17 km. Nu doe ik met dezelfde kracht en een hogere snelheid in dezelfde tijd een kleine 30 km. (en fiets daarna nog ruim een half uur door om de 45 km te halen). En ja, dat is in mijn geval voor woon-werk-verkeer, maar het principe van met deelfde kracht sneller vooruit komen, geldt voor zowel de lichtere fiets zonder motor als voor de zwaardere e-bike.willem.m schreef: ↑wo 29 aug, 2018 09:13Nee. Het gaat om de geleverde kracht. Dankzij een lichtere fiets ben je in staat om met dezelfde kracht sneller te fietsen,Hans Keesom schreef: ↑wo 29 aug, 2018 08:56Is een dure lichte fiets ook niet gemakkelijker dan een zware goedkope fiets?
Maken mensen het zich niet erg gemakkelijk met die carbon/lichtmetalen fietsen?
8<
De vraag van de TS kwam voort uit de observatie dat mensen in hun vrije tijd nog steeds op een ebike zaten. Als dat mensen zijn die dat niet vanwege fysieke problemen maar uit gemakzucht doen, dan kan dat als zorgwekkend worden gezien door anderen die denken dat ze daar iets van mogen vinden. Met als gevolg 420 reacties.