Additionally, paste this code immediately after the opening tag: anti lek band - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

anti lek band

mmm, niet voor mij hoor. :) Wanneer ik 's morgens in het donker in de winter om een uur of halfzeven mijn wiel er uit kan halen om mijn binnenband te veranderen denk ik wel anders. :lol: Geef mij maar banden die niet zo vlug lek rijden. Met mijn batavus 5000 km zonder lekke band met mijn schwalbe banden er op en nu meer dan 2000 km op mijn ER en nog geen één lekke band.
Dat heb ik wel al anders geweten hoor. :lol: :lol: :lol:
Marathon XR: hoe het is gegaan.

1,5 jaar geleden de XR Evolutions gemonteerd op mijn Koga RD 28"
Zwaar fietsen ???? Geen idee, lekbestendig": jazeker , in totaal 3 (drie ) keer een lekke band gehad, waarvan 2x de oorzaak lag in een slechte? binnenband, vulcanisatienaad aan de velgzijde een scheurtje.
Slechts 1x een glassplinter die zich toch een weg door de brekerlaag had weten te breken.
Totaal km 13.000, profiel achterband ,iets minder dan 1 mm op de middelste nokken.
Maar............. de voorband heeft het laten afweten, bij mijn Hanzetocht liet het loopvlak los, daar nog zeker 1000 km op door kunnen fietsen en toen was het lekrijden en band wisselen.

Dit probleem gaat nog in onderzoek, maar inmiddels 2 x Marathon Extreme gekocht.
Moeten er nog op, dus nog geen ervaringen.

Ik ben dus eigenlijk best wel tevreden met de Marathons.

De Extremes schijnen lichter te lopen dan de XR uitvoering, terwijl de lekbestendigheid nog beter is door de ceramic layer. Die zou een scherp voorwerp stomp moeten maken om doorprikken te voorkomen.

Ik hou jullie op de hoogte

Groet

Jans