Bongers verkoopt veel oude modellen. Korting is wel te regelen is mijn ervaring. Let wel op dat je een juist framemaat "aangemeten" krijgt. Het is gewoon handel hé.zie bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/221104859
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bongers verkoopt veel oude modellen. Korting is wel te regelen is mijn ervaring. Let wel op dat je een juist framemaat "aangemeten" krijgt. Het is gewoon handel hé.zie bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/221104859
Ik wilde eerst maar eens het frame bestellen, en dan langzaam onderdeeltjes gaan sprokkelen Het kan wellicht iets goedkoper als ik alles in een keer doe bij thorn.. maar dan mis ik het plezier van het zelf in elkaar zetten..Wim schreef:Die Sherpa is een mooi frame, en standaard leverbaar met racebocht (een must voor mij). Bij de afmontage zijn de wielen het belangrijkst. Schakelen zou ik met bar end schakelaaars. Die zijn goedkoper, degelijker en eigenlijk handiger als je ineens een groot verschil wilt schakelen (en dat moet vaak bij touren met bagage). Het werkt ook beter met atb onderdelen. De rest kun je dan opbouwen tot de grens van je budget, maar zelfs met Deore zul je niet snel problemen hebben. Tektro maakt prima goedkope cantilevers en racegrepen, de Sugino XD is een prima crank (en dacht ik identiek aan de Thorn crankset). De Tubus Cargo is vermoedelijk in Nederland goedkoper dan in de UK.
Wim
Bedenk je bij elk onderdeel of het echt het juiste is: 1" of 1 1/8", 29,7 mm of 27,9, top/down-pull en/of top/down-swing etc. In de praktijk kun je soms bizarre complicaties tegenkomen.hendrikjan schreef:Ik wilde eerst maar eens het frame bestellen, en dan langzaam onderdeeltjes gaan sprokkelen Het kan wellicht iets goedkoper als ik alles in een keer doe bij thorn.. maar dan mis ik het plezier van het zelf in elkaar zetten..
Jac,Schlauch schreef:Geometrie van Thorn fietsen
Getallen zeggen natuurlijk niet alles. Zeker als de belangrijkste waarde, namelijk dié een beeld geeft van de totale fiets, en waarmee je in de toekomst fietsen hopelijk dus kunt vergelijken, stabibliteit genaamd, ontbreekt.
Hallo Leon en Jac,Leon schreef: Op wat voor fiets fiets jij? Dat merk zal namelijk ongetwijfeld wél alle belangrijke gegevens op hun website en in hun folder hebben staan. En zoals je zelf altijd met verve uitlegt is daar heel veel behoefte aan. Ik ben benieuwd,
Leon
Jij verwacht van fietsenfabrikanten met een ontwikkelingsbudget van niks wat autofabrikanten met ontwikkelingsbudgets van miljarden ook niet kunnen en niet doen: op voorhand precies berekenen wat het voertuig gaat doen en klanten er alles over vertellen. Het zal de klant worst wezen!Schlauch schreef:Het gaat om het verstrekken van juiste en volledige informatie en een gemotiveerde mening over zithouding. Dat is toch info die je bij aankoop van een fiets mag verwachten.
Een enkele belangrijke Nederlandse fietsenproducent vermeldt helemaal geen gegevens over de maat van fietsen meer. En dat is niet omdat ze bang zijn dat er iets gekopieerd kan worden, maar omdat de maat opnieuw bepaald gaat worden. Wat ik node in mijn betoog over de maat van fietsen ontbeer is een commentaar van degenen die zich er dagelijks mee bezighouden.
Voor het rijgevoel is inderdaad het materiaal van het frame het belangrijkste, en niet de kleine verschillen in halve centimeters of hoekgraden, die door de verkopers worden aangevoerd als zijnde uniek. Die kleine verschillen in maten samen bepalen het ríjgedrag, hoe de fiets stuurt. En om daar iets zinvols over te zeggen moet je weten hoe je dat moet berekenen. Als je geen geometrie vermeldt op je website wil dat nog niet zeggen dat je weet hoe je het rijgedrag kunt berekenen, laat staan het aan de klant overbrengen hoe het wél in elkaar steekt.
@Nikopaul. Mijn fiets is een alu 28 inch met verende voorvork. Begrijp je niet dat als je een zitbuishoek wat groter maakt je ook comfortabel op een fiets kunt zitten ?
Geometrie Thorn Sherpa http://www.sjscycles.com/thornpdf/Thorn ... oHiRes.pdf.
Beoordeel het pdf bestand zelf. De zitbuishoek is telkens anders. Er staan ook veel áfzonderlijke gegevens in over de lengte van de voorbouw waar je zo niet veel aan hebt.
Jac
wat een geweldig artikelWim schreef:Dit nu lijkt mij onzin. Zelf schuif ik mijn zadel juist relatief ver naar achteren, om meer comfort te hebben. Als je verder naar achteren gaat zitten komt er minder gewicht op je handen. Zie http://www.peterwhitecycles.com/fitting.htm voor een heldere uitleg.
Wim