Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenland trektocht 2009 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Buitenland trektocht 2009

Hallo Jim en alle buitenlandgaanders
Helaas ik moet mij terugtrekken, ik kan niet van alle afspraken in die week mij onttrekken. Ik hoop dat ik iemand hier een plezier meedoe, want ik was nr 20 op de lijst en misschien is er al een reservelijst, mijn plaats kan dus worden overgenomen.
Veel plezier voor iedereen, groetjes Yvette
Nog een halve dag...

En dan op naar Wenen, een mooi stukje "warm fietse" voor deze leuke buitenland tocht, see you all in Vienna!! :) :)
Hallo Roald,

veel plezier onderweg, tot ziens in Wenen.

Groetjes,
Frank
Yvette schreef:Hallo Jim en alle buitenlandgaanders
Helaas ik moet mij terugtrekken, ik kan niet van alle afspraken in die week mij onttrekken. Ik hoop dat ik iemand hier een plezier meedoe, want ik was nr 20 op de lijst en misschien is er al een reservelijst, mijn plaats kan dus worden overgenomen.
Veel plezier voor iedereen, groetjes Yvette
Hoi Yvette, wat ontzettend jammer. Doordat andere deelnemers wat hebben geschoven zit de eerste week weer vol met 20 deelnemers. In de tweede week zijn er pas 5, daar is dus nog plek zat.

jim
Yvette, jammer dat je niet meegaat, da 's een vrouw minder :(

Heeft er trouwens iemand tips over welke kaart(en) ik best aanschaf voor deze vakantie? Alvast bedankt!

Nog maar een paar weekjes!!!

Groetjes,

An
Voor Tsjechië heb ik een kaart van Reise Know How, schaal 1 op 350.000 en "wasserfest und unzerreißbar". Ziet er goed gedetailleerd uit, het kaart materiaal is van 2003.

Groetjes,
Frank
Annetje schreef:Heeft er trouwens iemand tips over welke kaart(en) ik best aanschaf voor deze vakantie?
Ik adviseer inderdaad een overzichtskaart van Tsjechië mee te nemen, bijv. die Reise Know How. Plus de detailkaarten per dag, zoals ik die op mijn website heb gezet, uit te printen, zie hieronder een voorbeeld van een stuk van de route.

jim
Afbeelding
jimvdberg schreef:Ik adviseer inderdaad een overzichtskaart van Tsjechië mee te nemen, bijv. die Reise Know How. Plus de detailkaarten per dag, zoals ik die op mijn website heb gezet, uit te printen
Dat was ik sowieso van plan. Ik heb namelijk wilde verhalen gehoord over jullie fietssnelheden :lol:
Vandaag dinsdag 2 juni is het bijna zover, we gaan straks met 20 man een week fietsen in Tsjechië om het daarna met 6 nog eens dunnetjes over te doen.

Van Wenen naar Praag
Jim
Marc
Harm
Blanche
Marlous
Tom
Vincent
Wouter
Gregor
Frank
Edwin
Roald
Mandy
Raymon
Martijn
Gjalt (zijn vijfde buitenlandtocht met de WF!)
Karlijne
An
Roel
Fred

Van Praag naar Wenen
Jim
Lauran
Gijs
Frans
Henk
Oscar

jim
Jippie! Ik heb er heel veel zin in!

Nog een halve dag werken en dan... inpakken en wegwezen!
Ergens heb het wereld-omvattende internet schijnt te staan dat je met de fiets en een internationaal ticket WEL tijdens de spits mag reizen. Maar nu ik het wil printen om de onwetende conducteur te kunnen laten zien kan ik het nergens vinden :cry: - Heeft iemand een link ???

Vrijdag ochtend nog werken en dan kan het feest beginnen !!

Wouter
Ik heb er zin in! Morgen moet (mag) ik nog werken, vrijdagochtend kan ik als ik geluk heb mijn nieuwe auto ophalen en dan maar naar Utrecht toe :)
Pathfinder_II schreef:Ergens heb het wereld-omvattende internet schijnt te staan dat je met de fiets en een internationaal ticket WEL tijdens de spits mag reizen. Maar nu ik het wil printen om de onwetende conducteur te kunnen laten zien kan ik het nergens vinden :cry: - Heeft iemand een link ???Wouter
Is dit wat? Ik weet niet precies wanneer en met welke trein je waar naar toe wilt.... http://www.nshispeed.nl/nl/voorbereidin ... n-de-trein
:lol:
Eigenlijk niet :oops: dit weet elke conducteur ook.

Komende vrijdag gaat om 17:30 (dus in de spits) de City Nightline naar Praag
en de vraag is of ik voor 16:30 in Utrecht moet zijn. Nou vind ik dat zelf wel een prettige buffer ..... maar ik wilde ook weten of ik naast mijn internationale ticket nog een kaatje naar Utrecht moet kopen.

De telefoniste van NS-Highspeed heeft mij namelijk telefonisch verzekerd dat ik GEEN apart kaartje hoef te kopen voor mijn fiets vanaf de woonplaats naar Utrecht (waar ik op stap) en dat ik met het internationaal ticket WEL in de spits mag reizen. Helaas kon zij dit niet per e-mail bevestigen en kan ik het ook nergens op het internet vinden....

Maar een eventuele boete kon ik via NS-Highspeed terug vorderen volgens deze dame :shock:

Wouter
Wereldfiets TV

9 / 10 juni - 15 / 16 juni

Wereldfietsers Live Vanuit Zákouti !!


Afbeelding

(Voor de duidelijkheid, dit is de webcam op de camping (http://www.zakouti.eu/) waar we ook onze rustdag hebben ..... kan het thuisfront meegenieten. En zo te zien is het zwembad in onderhoud :( )
Ik heb mijn tassen bijna ingepakt en krijg steeds meer zin!
Hopelijk komt mijn xtra bestelde geheugenkaartje morgen binnen anders kan ik niet filmen.
Groep I tot vrijdag !! 8)
Vincent Schol is al onderweg. Ik kwam hem tegen in de CityNightLine naar Muenchen.
Iedereen veel plezier toegewenst komende week !!!
Marianne schreef:Iedereen veel plezier toegewenst komende week !!!
Thanks! Jammer dat je er dit keer niet bij bent Marianne ! We zullen aan je denken, denk jij dan ons? :wink:
Met dank aan de dienstverlening aan de NS, loop ik de buitenlandreis mis! :cry:
:evil: :twisted: :cry: :cry:

Ruimschoots op tijd op het station in Zoetermeer.
Ik zou zo'n 50 minuten voor vertrek van de internationale trein naar Wenen op station Utrecht zijn. Echter.....al het treinverkeer tussen Den Haag en Utrecht lag eruit. Enige animo om een alternatief te bieden voor het halen van mijn internationale trein was er ook niet. De conducteur wist niet waar de storing was en vanaf welk treinstation ik verder kon reizen. Naar huis gesjeesd met de fiets en maar in de auto gesprongen. De snelweg was nog leeg toen we het station verlieten op weg naar huis. Echter daarna gebeurde er diverse ongelukken waardoor de A2 muurvast zat. Op de radio hoorde we dat vanaf Gouda er wel treinen reden....wij binnendoor naar Gouda. Maar alle haast was voor niets. Door al het ophoud was ik te laat om mij trein naar Wenen nog te halen. Nu maar zien of ik mijn geld nog terugkrijg. :cry:
Er zijn erger dingen maar toch.... Heb me maar een stevig glas wijn ingeschonken en kan alleen hopen dat mijn mede-reisgenoot uit Den Haag wel haar trein heeft gehaald.