Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is het gemiddelde gewicht van de wereldfietser - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wat is het gemiddelde gewicht van de wereldfietser

Welk sterrenbeeld hebben wereldfietsers? (ik ben kreeft)
Wat voor deurbel hebben wereldfietsers? (ik een triiiiiiing)
Wat voor tandpasta gebruiken wereldfietsers? (ik prodent)

:lol:

Maareh, ff serieus nu: 1m75 / 56kg Lichtgewicht dus, toch eet ik me rot maar kom niets aan.

Pieter Tijssen schreef:Welk sterrenbeeld hebben wereldfietsers? (ik ben kreeft)
Schorpioen 8) :wink:

Rachel schreef:
jansenius schreef:Eens benieuwd hoeveel vrouwelijke wereldfietsers op deze indecente vraag zullen antwoorden, beste Driesba :lol: .
Maar goed, ... .
Deze uitdaging neem ik aan... 8)

Ik ben maar 1.67 lang en mijn gewicht is 64.7 kg :P

P.S.: Ben je gekrompen?
Ja, door natuurlijke krimp (uitdroging, iedereen droogt uit en krimpt wel een paar cm over de jaren), en door een hernia-operatie.

Vincent Schol schreef:Voor mensen die niet weten wat een BMI is. Die kun je hierberekenen. Die van mij is mooi groen :wink:
Volgens deze site heb ik met mijn lengte van 1.78 meter een "gezond gewicht" als ik tussen de 59 kg en 79 kg schommelen :?:
Is dat niet een heel, heel grote marge ?

Google op BMI, en bereken het met een andere website, en dan beland ik veel eerder in de minder goede zones .....

Ik vond de schaal juist nogal streng (maar ik wil de boodschap vast niet horen). Veel van deze dingen zijn inderdaad nogal willekeurig. De vraag is toch wel of deze norm gewichten gebaseerd zijn op empirisch onderzoek: hoeveel korter en slechter leef je als je buiten de groene zone zit. Het enige grote onderzoek dat ik daarover ken is van Robert W. Fogel (Nobel prijs economie): The escape from Hunger and Premature Death, 1700-2100. Cambridge UP 2004, een pracht boek. Wat ik me er op dit punt van herinner is dat vooral een te licht gewicht schadelijk was. Ik moet dus duidelijk de bibliotheek weer eens in.
Wim

Wat vreemd is in de BMI-meter die Vincent plaatste, is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen man en vrouw. Ik weet het niet zeker maar volgens mij zit er wel een onderscheid omdat vrouwen meer vetweefsel hebben. Ik mag in deze meting nog zo'n dikke 10 kilo aankomen voordat ik bij de oranje grens aankom. Douwe daartegenover die maar iets groter is dan ik zit al aan de grens. En die is toch echt niet vet :) .
Correct me if I'm wrong.

@ Willem, alles geïnstalleerd en naar je zin in Israël?

Blanche, 59 kilo, 1.68 en BMI 20,6

Hoi Blanche, ja volgens mij heb je gelijk dat de bmi voor mannen en vrouwen verschillend moet worden berekend. Kon het alleen niet zo gauw vinden.
Nee ik ben nog niet helemaal geinstalleerd. Gisteren naar het vliegveld geweest om mijn per luchtvracht verstuurde spullen op te halen, maar toen bleek dat alles werkte, en mijn spullen er wel waren, maar dat de douane alleen 's morgens werkt, en niet op vrijdag. Dat had niemand me verteld. Het is toch anderhalf uur heen en ook zoiets terug met een taxi busje. Morgen dus nog een keer.
Ik had gelijk de kans iets meer van het verkeer te zien. In die nette wijk waar ik woon en wandelend naar de universiteit had ik nog niet veel fietsvijandig rijgedrag gezien, maar gisteren ben ik me wel rotgeschrokken. Nu mijn helm er nog niet is blijft de fiets mooi binnen. Heb al wel van enkele groepjes fietsers gehord die graag met me willen gaan fietsen. Er schijnen ook fietsroutes te zijn, maar die had ik tevoren niet kunnen vinden. De meeste van zulke website zijn in het Hebreeuws, en dat wil nog niet zo.
Het weer hier in Jeruzalem is fantastisch (en veel lekkerder dan in Tel Aviv). Jeruzalem ligt hoog, dus het is niet zo vochtig en superheet, en het koelt 's avonds al snel af. Ik redt het thuis prima zonder de airco aan te zetten. Nu nog van het lekkere eten afblijven en afvallen. De BMI terug in de groene zone.
Wim

koenie schreef:Volgens deze site heb ik met mijn lengte van 1.78 meter een "gezond gewicht" als ik tussen de 59 kg en 79 kg schommelen :?:
Is dat niet een heel, heel grote marge ?

Google op BMI, en bereken het met een andere website, en dan beland ik veel eerder in de minder goede zones .....
Ik denk dat er wel het een en ander valt af te dingen op die bmi-meter van het voedingscentrum. Zoals het feit of je man of vrouw bent en de bouw van je lichaam. Volgens die meter blijf ik nog in het groen als ik 77 kg zou wegen maar voor mij zou dat een onwaarschijnlijk grote en ongezonde gewichtstoename zijn. Maar misschien zijn die marges daarom wel zo groot om alle soorten en maten mensen 'te vangen'. Het is meer een indicatie denk ik maar.

Vincent Schol schreef:
koenie schreef:Volgens deze site heb ik met mijn lengte van 1.78 meter een "gezond gewicht" als ik tussen de 59 kg en 79 kg schommelen :?: Is dat niet een heel, heel grote marge ?
Ik denk dat er wel het een en ander valt af te dingen op die bmi-meter van het voedingscentrum. Zoals het feit of je man of vrouw bent en de bouw van je lichaam. Volgens die meter blijf ik nog in het groen als ik 77 kg zou wegen maar voor mij zou dat een onwaarschijnlijk grote en ongezonde gewichtstoename zijn. Maar misschien zijn die marges daarom wel zo groot om alle soorten en maten mensen 'te vangen'. Het is meer een indicatie denk ik maar.
Het is het voedingscentrum dan ook niet te doen om de gezonde mensen aan te wijzen, maar in de eerste plaats om de mensen die ondanks de ruime marges toch ver boven het maximum uitkomen duidelijk te maken dat hun levensverwachting niet helemaal je dat is.
Groeten
Leon

Hier is een andere, meer clemente BMI-site :
http://www.bodymindintegration.com/BMI.html

Duidelijk hier is dat er dus een verschil moet in rekening gebracht worden tussen mannen en vrouwen. Vrouwen krijgen wat minder marge dan mannen wat de bovengrens betreft.

Ook interessant is de opmerking dat de BMI eigenlijk een sleutelgetal is waarin een aantal parameters statistisch zijn uitgevlakt, zoals gewicht van beenderen, vet, spierweefsel enz.

Elders (maar vind niet direct meer waar) heb ik ook gelezen dat je beter wat te dik bent maar aan sport doet, dan een perfecte BMI maar een tekort aan beweging. Al is dat ongetwijfeld ook maar een statistische waarheid.

En nog : mensen met wat overgewicht leven door de band langer, behalve natuurlijk als dat overgewicht diabetes en hart/vaatziekten tot gevolg krijgt. Ook weer een statistische waarheid.

De weg naar het gewichtgeluk is geplaveid met statistische waarheden :D .

Is er iets mis met statistiek? Je leert er onder andere van dat een dergelijke niet random getrokken steekproef geen betrouwbaar resultaat oplevert, en dus inderdaad kletspraat is.
W

Neenee, ik heb helemaal niets tegen statistiek op zich, ik heb er professioneel zelfs nogal wat mee te maken, meer nog zonder statistieken kan ik mijn job niet doen ! Maar statistiek is slechts een hulpwetenschap.

Ik probeerde hier alleen met een zekere ironie (mild bedoelde ironie) te zeggen dat als je maar lang genoeg zoekt, je in "statistieken" en "studies" altijd wel bevestiging kan vinden van wat je graag hoort.
Een triomfantelijk "quod erat demonstrandum" :) .

jansenius schreef:Ik probeerde hier alleen met een zekere ironie (mild bedoelde ironie) te zeggen dat als je maar lang genoeg zoekt, je in "statistieken" en "studies" altijd wel bevestiging kan vinden van wat je graag hoort.
Een triomfantelijk "quod erat demonstrandum" :) .
Joho. Mijn grote leermeester Statistiek en Kansrekening van destijds het Mathematisch Centrum kwam dan altijd, volkomen hilarisch, aandragen met een via de methode van de Poissonverdeling verkregen correlatie tussen het aantal gesignaleerde ooievaars en het aantal geboorten. Totale gekte.. :P

De betrouwbaarheid van voorspellingen op basis van statistieken is dan ook beperkt tot de modellen waarbinnen het zich beweegt. "Kans is kans", zei mijn lector altijd, "de werkelijkheid is wat anders." :wink:

Van de Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Queteletindex

"De queteletindex (afgekort QI) of body-mass index (BMI) is een index die de verhouding tussen lengte en massa bij een persoon weergeeft. De BMI kan strikt genomen niet gebruikt worden als betrouwbare maat voor overgewicht bij een individu, aangezien individuele verschillen in lichaamsbouw niet in de berekening worden meegewogen (verhouding van spier-, bot- en vetweefsel)."


en ook:

"Hoewel de BMI een eenduidig criterium lijkt, wordt de betekenis van deze maat in Nederland in zowel de wetenschappelijke als maatschappelijke overgewichtarena en ondergewichtarena betwist. Onder epidemiologen, bewegingswetenschappers en partijen als de Obesitasverening wordt de BMI anders gepercipieerd en gevalideerd. Hoewel het overgewichtdebat een eenduidige discussie lijkt, komt na een analyse van de wetenschappelijke literatuur en interviews met verschillende partijen in Nederland een heel ander beeld van gebruik en constructie van de BMI naar voren."

Peter Rodenburg schreef:Van de Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Queteletindex
"De queteletindex (afgekort QI) of body-mass index (BMI) is een index die de verhouding tussen lengte en massa bij een persoon weergeeft. De BMI kan strikt genomen niet gebruikt worden als betrouwbare maat voor overgewicht bij een individu, aangezien individuele verschillen in lichaamsbouw niet in de berekening worden meegewogen (verhouding van spier-, bot- en vetweefsel)."
en ook:
"Hoewel de BMI een eenduidig criterium lijkt, wordt de betekenis van deze maat in Nederland in zowel de wetenschappelijke als maatschappelijke overgewichtarena en ondergewichtarena betwist. Onder epidemiologen, bewegingswetenschappers en partijen als de Obesitasverening wordt de BMI anders gepercipieerd en gevalideerd. Hoewel het overgewichtdebat een eenduidige discussie lijkt, komt na een analyse van de wetenschappelijke literatuur en interviews met verschillende partijen in Nederland een heel ander beeld van gebruik en constructie van de BMI naar voren."
Je kunt ook vast ergens vinden dat QI en BMI de enige grootheid is die een aardige correlatie vertoont met een aantal gezondheidsaspecten en daarbij enige mate van ruime erkenning geniet en daarbij ook eenvoudig in gebruik is.
De discussie zal er dan ook niet om gaan of er een correlatie is, maar over de nauwkeurigheid van de interpretatie daarvan. Dat is iets heel anders, maar zulke argumenten worden graag gebruikt om de hele zaak onderuit te halen.
Leon

Broekmaat W33 L34 (spijkerbroek merk Wrangler)

Dat is dan echt een broek voor een spijker :lol:

Opa Leen

Over vetpercentages gesproken: heren gemiddeld 10-15%, dames gemiddeld 15-20%. Topsporters tot 5% eraf. In de buurt van de 3% (heren) en 8% (dames) wordt het kritiek, dus ongezond. Gelukkig zat ik nooit onder de 5%, maar wel in de buurt van de topsporters.

Misschien had ik toch voor een écht vak moeten leren.

PS. Deze info wordt ook binnen de topsport gebruikt.

Leen Verkerk schreef:Dat is dan echt een broek voor een spijker :lol:

Opa Leen
Ach, baas onder baas.
Ik doe het met 32/32

Peter

Ja, als we zo bezig zijn: 27/28... :D Alleen bestaan die niet voor heren :roll:.