mooi geel b@se
. ik vind die tentjes van TNF echt supermooi, maarja, wild kamperen met een geel fluo ding, oeps, i"m spotted.
ik moet keuzes maken, (en idd voor een filosoof niet makkelijk,
, tja het denken wil zichzelf onderhouden en doorzetten, dus wij zoeken problemen om te kunnen denken
ik ga dus voor een luifel gaan, als ik er twee maand moet in overnachten dan zoek ik wel een plekje waar die iets grotere tent kan opgezet worden.
met een tunnel ben ik het beste denk ik: snel op te zetten, laag gewicht. en vooral: ik ga niet op expeditie in sneeuwstormen zitten, of althans niet elke dag (als het een keer voorkomt zal het al veel zijn).
ik mik eigenlijk op een lightwave of hilleberg: waarom: omdat ik niet veel van tenten ken, haha, maar die twee "garanderen" een degelijk ding. de hilleberg heeft het voordeel van alles in een keer opzetten, dus geen natte binnentent, maar de prijs: ai dat doet pijn. de lightwave moet eerst binnentent op, maar ik kan de goedkopere trek versie kopen. (hilleberg heeft niet echt een goedkopere lijn in haar gamma zitten dacht ik).
ik had gelezen dat de groote van tent belangrijk is maar niet doorslaggevend voor condens.
indien je goed verlucht, dus eigenlijk een constant luchtstroom in je tent hebt, dan kan er toch geen condens ontstaan, natuurlijk dan is het even koud binnenin als buiten. maar met een goede slaapzak los je dat toch op?
zoals het er nu uitziet zou ik voor een lightwave trek T2 XT gaan, dat is een 150*220+150*175voortent gaan. een hilleberg nallo 2 (3) is ook nog een optie.
merci