Er is megaveel over geschreven, maar met lichte bagage <8kg ,redelijk tot tamelijk goede fietspaden/wegen (zoals eerder door iemand opgemerkt: 'goed' is voorbehouwen aan de auto) is naar mijn gevoel toch 23 of 25 mm prima want het snelst.Met een verend zadel en dik schuim om het stuur valt het comfort ook erg mee.Onderschat dat laatste trouwens niet en niet alleen voor trillingen op te vangen (dooie/pijnlijke handen anyone?)
Lees ook goed: GEVOEL want ik heb waarschijnlijk slechts 5 of 10 % van de ervaring van het gemiddeld lid hier .
Vooral Wim (Willem voor vrienden wsl. waar ik waarschijnlijk niet onder ga vallen
)zal uit zijn vel springen van verontwaardiging.
Ik kan alleen maar fantaseren wat hij en de meeste anderen op dit forum voor moordgedachten hebben wanneer ze een groepje amateur wielrenners op naaldbandjes langs zien sjeezen .
OK: zij,en ook ik zijn geen wereldfietsers maar zoals dit hoeft het ook weer niet
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/posting.php
Andere mogenlijke verklaringen voor mijn zwaar deviante mening en mogenlijke psyschische waanideeen het volgende;
Mijn eerste ervaring met een hypermoderne snelle 26 '"MTB was snel afgelopen ,binnen 100 meter in het bijna-donker sloeg ik over de kop ,wegens superstrakke remmen (hydraulische monstertruck remmen ?)
En ik kan je verzekeren dat dat geen prettige ervaring was .
(Wie is er wel eens over de kop gegaan en waarom ;nieuw draadje svp
)
Mijn ouerwetse randonneur(?nooit eerder van gehoord tot dit forum ,of heb ik een radoneurette? )kan eenvoudigweg niet blokkeren .
Anyway ,ik snap niet waarom van mijn 2 haast identieke (gewicht ,soepel schijnen te lopende)
fietsen de een zo duidelijk veel sneller is dan de ander.
De langzaamste met een bredere achterband en iets meer profiel dan de snelste .
Maar ik moet toegeven dat ook ik niet geloof dat dat het verschil helemaal verklaart.
dat is meer voor de expert en dat ben ik dus niet .
Ik denk meer: hoe leg ik op redelijk tot goede wegen het snelst 20 KM af .
50 MM of 25 MM ,met lichte bagage
Ietwat overdreven misschien maar Wim lijkt mij ook ietwat te overdrijven in zijn hang naar grotere diameters.
Ik kies dus 25 MM .
ok images lukken niet so what?