Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorstel in vergadering - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Voorstel in vergadering

Jammer dan een aantal Don Quichotten niets beter te doen hebben dan mensen met een zogenaamd commercieel onderschrift te gallen.

Zelf lijkt het me handiger om te ageren tegen de winkeliers van Nederland.
Hele straten, dorpen, steden, zijn ontdaan van mooie gevels door de grote neonbakken boven de winkels.

Zolang Eric Schuyt nog niet gesignaleerd wordt in een Porche Cayenne, vraag ik me af waar we ons druk om maken.

Afbeelding

VLIEG KLM

Dank je John. Een beter argument om wat aan het 'gratis-reclame-voor-je zelf-maken-op-het-forum' te doen kan ik niet geven.

De vereniging de Wereldfietser is er ter behartiging van de belangen van alle leden en niet voor een select groepje. Dat geldt voor het forum, maar ook voor bijvoorbeeld het verenigingsblad.

Het voorstel van het bestuur stelt paal en perk aan misbruik van het forum voor het propageren van de eigen toko, zonder dat het de voorlichtingsaspect aantast. Wat mij betreft beantwoord het bestuur daarmee aan mijn verzoek een jaar geleden aan het bestuur om regels op te stellen ter verkoming van misbruik.

Ik roep iedereen op om naar de jaarvergadering te gaan en het bestuur te steunen (ik zou er bijna voor terugvliegen).

Ik zou er zelf een toevoeging bij willen maken (als ik er zou zijn) dat het nieuwe beleid na een x-periode (half jaar?) geevalueerd wordt en dat het bestuur dan tevens van de vergadering toestemming krijgt om het beleid, conform hun verantwoordelijkheid, zelf aan te passen. Je kan tenslotte niet blijven lullen. Hun bevindingen lezen we dan wel op het forum. Daarna is er wel weer een jaarvergadering om het beleid eventueel aan te passen. Dat is democratie.

flipse schreef:Dat is democratie.
Op het nazomerweekend is slechts een fractie van de leden van de vereniging aanwezig. Bovendien mogen niet-leden wel forumgebruikers niet meestemmen van de secretaris. Dus dat heeft niets met democratie te maken.

Gerd

GerdC schreef:
flipse schreef:Dat is democratie.
Op het nazomerweekend is slechts een fractie van de leden van de vereniging aanwezig. Bovendien mogen niet-leden wel forumgebruikers niet meestemmen van de secretaris. Dus dat heeft niets met democratie te maken.
Gerd
+ van de 3576 geregistreerde gebruikers zeuren er maar een paar :wink:

flipse schreef:Dank je John. Een beter argument om wat aan het 'gratis-reclame-voor-je zelf-maken-op-het-forum' te doen kan ik niet geven.

De vereniging de Wereldfietser is er ter behartiging van de belangen van alle leden en niet voor een select groepje. Dat geldt voor het forum, maar ook voor bijvoorbeeld het verenigingsblad.

Het voorstel van het bestuur stelt paal en perk aan misbruik van het forum voor het propageren van de eigen toko, zonder dat het de voorlichtingsaspect aantast. Wat mij betreft beantwoord het bestuur daarmee aan mijn verzoek een jaar geleden aan het bestuur om regels op te stellen ter verkoming van misbruik.

Ik roep iedereen op om naar de jaarvergadering te gaan en het bestuur te steunen (ik zou er bijna voor terugvliegen).

Ik zou er zelf een toevoeging bij willen maken (als ik er zou zijn) dat het nieuwe beleid na een x-periode (half jaar?) geevalueerd wordt en dat het bestuur dan tevens van de vergadering toestemming krijgt om het beleid, conform hun verantwoordelijkheid, zelf aan te passen. Je kan tenslotte niet blijven lullen. Hun bevindingen lezen we dan wel op het forum. Daarna is er wel weer een jaarvergadering om het beleid eventueel aan te passen. Dat is democratie.
Beste Flip,

Als het forum bol zou staan van "echte reclame" in de vorm zoals John het in een schitterende parodie laat zien, dan had je volkomen gelijk dat actie geboden zou zijn.
Helaas reageren (overigens nog steeds een paar) mensen, alsof dit wel op deze wijze gebeurt. Het mankgaande is dat het voorstel dergelijke uitingen van John "in het echt" niet tegenhoudt. Je zou alleen geen namen van eigen werken meer mogen noemen.
John, grote klasse, jouw posting past echt in het rijtje: Van Bommel wil Duitser worden.
Laten we het vooral leuk houden in onze vereniging, anders fietsen er over een paar jaar alleen nog maar leden met zwarte kousjes rond.

Nieuw onderschrift Bert ?

Mag zo'n politiek statement wel van de "orde en moraal commissie"?
:wink:

Michael W schreef:+ van de 3576 geregistreerde gebruikers zeuren er maar een paar :wink:
Los van de meningen en hoeveel mensen welke mening hebben zou ik het niet graag over zeuren hebben (ondanks de ;)). Het betreft hier een forum en GELUKKIG mogen mensen verschillende meningen hierop posten al dan niet vergezeld van argumenten. Het zou jammer zijn als hier meteen door andersdenkenden een waardeoordeel wordt gegeven of op de persoon wordt gespeeld.

Overigens vind ik het een prima discussie verder! :)

Fedor schreef:Los van de meningen en hoeveel mensen welke mening hebben zou ik het niet graag over zeuren hebben (ondanks de ;)). Het betreft hier een forum en GELUKKIG mogen mensen verschillende meningen hierop posten al dan niet vergezeld van argumenten.
Ik geef ook mijn mening, niet de jouwe :wink:

Maar als er zelfs niet ter zake doende opmerkingen uit andere topics bijgehaald worden om gelijk te krijgen, dan kan ik het toch echt niet anders kwalificeren (en dan druk ik me nog netjes uit).

Persoonlijk vind ik het ronduit belachelijk dat een paar mensen hier willen voorschrijven wat andere wel niet mogen schrijven. Het is toch heel simpel: maakt iemand het echt te bont dan grijp je in. Daar hoef je geen vergadering voor te beleggen.

Maar noem gewoon "man en paard": wie zijn dan die zondaars ??
Dan kunnen we het daar over hebben in plaats van over aangescherpte regeltjes.

Michael W schreef:Ik geef ook mijn mening, niet de jouwe :wink:
Gelukkig maar :). Alleen maar meepraters is de dood voor een forum :)

Als ik ergens opmerkingen maakte over posts was dat omdat men van het oorspronkelijke onderwerp afweek ("erg offtopic gaan") terwijl er juist zo'n goed topic (dit topic dus) over deze discussie is.

Fedor schreef:
Michael W schreef:Ik geef ook mijn mening, niet de jouwe :wink:
Gelukkig maar :). Alleen maar meepraters is de dood voor een forum :)

Als ik ergens opmerkingen maakte over posts was dat omdat men van het oorspronkelijke onderwerp afweek ("erg offtopic gaan") terwijl er juist zo'n goed topic (dit topic dus) over deze discussie is.
Wat is teveel offtopic? Wie bepaalt wat wel of niet teveel offtopic is? Zit er alweer een nieuwe regel aan te komen: "Gij zult niet offtopic gaan."

Ik vind dat een discussie over wel of niet offtopic nu juist verwarrend werkt.

Fedor,
Overigens "Blokje om" ziet er leuk en handig uit. Waarom maak je er geen handige gidsjes van. Hangt wel een prijskaartje aan dat je moet doorberekenen, maar dat is toch niet onmiddellijk commercieel is???????
Commercieel is als je doelstelling is zoveel mogelijk winst te behalen waarbij het niet uitmaakt wat je verkoopt: van scheermesjes tot patserige automobielen. Als iets niet voldoende winst oplevert, dan gaat het uit de handel.
Bij een boek of gids van een fietsreizigers gaat het om een werk waar je veel van jezelf insteekt om je ervaringen te delen en andere fietsers te informeren. Wellicht kom ik daarbij gedreven over, maar zo ben ik nu eenmaal

bert sitters schreef:Fedor,
Overigens "Blokje om" ziet er leuk en handig uit. Waarom maak je er geen handige gidsjes van. Hangt wel een prijskaartje aan dat je moet doorberekenen, maar dat is toch niet onmiddellijk commercieel is???????
Wel dan graag wat minder je eigen fiets fotograferen; dat maakt de natuurfoto's mooier.
Of is dat off-topic ?
:wink:

bert sitters schreef:Wellicht kom ik daarbij gedreven over, maar zo ben ik nu eenmaal
Wat ook goed te merken is in je gidsjes, en da's positief bedoeld (grondig uitgespit) :)

Of is dit nu reclame? ;)

Ha ha, ik heb even diagonaal de berichten gelezen. Nou dat wordt de moeite waard om naar de vergadering te komen :lol:

En John, mag ik jouw fotootje gebruiken en op mijn site plaatsen. Dan kan hij meedingen in de jaarlijkse fotowedstrijd! Wie weet win je 100 eurootjes, of een doos negerzoenen als troostprijs :lol:

Wat ik mij eigenlijk afvraag: "Van wie is dit voorstel eigenlijk?" Dus welke persoon heeft dit verzoek ooit ingediend. Of werkt dat niet zo?

Het reageren via een persoonlijk bericht is nooit bij mij opgekomen. Dan pleeg je dus feitelijk gewoon acquisitie via de site van de WF-er. En dus mag ik met instemming van het bestuur iedere forumdeelnemer bestoken met SPAM? Blijkbaar mag dat dus wel. Ik snap er niets meer van.

Ha die Eric,

Wie weet is een Porsche Cayenne best interresant, eigen zaak, belasting, moet kunnen!
Die foto is snel in elkaar geklungeld. Misschien eens een echte Cayenne fotograferen en jullie logo er op shoppen.
Pas dan durf ik mee te dingen naar de hoofdprijs.

Groeten, John.

flipse schreef:Dank je John. Een beter argument om wat aan het 'gratis-reclame-voor-je zelf-maken-op-het-forum' te doen kan ik niet geven.
Jammer Flipse, ik sta aan Bert's kant, misschien verkeerd begrepen.

In onze wereld klinken holle vaten het hardst, ook binnen de WF weten een klein groepje zeikers het voor de beschaafde meerderheid te verpesten.
Aan deze discussie nemen maar een paar volhouders deel.
Gemakshalve ga ik er van uit dat zij niet de zwijgende meerderheid vertegenwoordigen.

Een vergelijking met alle A4 gebruikers rond het tweebaans stukje en een groepje adders als milieudefensie lijkt gauw gemaakt.
Het klootjesvolk moet onder een klein zich verheven voelend groepje lijden.

Wat mij betreft verkopen hier mensen hun moeder of kinderen voor grof geld. Je leert door de onderschriften de schrijvers goed kennen, daar is het voor bedoeld.
Commercieel of niet, je aan dit soort kleinigheden ergeren is bijzonder zinloos. Veel plezier met je ergeren aan bijna niets!!!

Met vriendelijke groet, John.

VLIEG KLM

Als je hier voor zeikert wordt uitgemaakt als je probeert beschaafd en genuanceerd een afgewogen standpunt te formuleren dan hoeft het voor mij niet meer. Voor mij eventjes geen wereldfietser forum meer.
Willem

Het gaat natuurlijk niet om achter wiens kant iemand staat: de vermeende goeden tegen de vermeende slechten. We hebben allemaal een hobby en dat is fietsen. Laten we daar elkaar in zien te vinden. Het gaat erom dat we elkaar de ruimte geven zonder iedere keer mensen te menen op de vingers te wijzen: jij bent commercieel, of jij bent offtopic.
Ik ben tegen het voorstel en heb nog steeds geen onderbouwde argumenten gehoord om voor het voorstel te zijn. De verwarring en het nu over elkaar heenvallen wordt mede veroorzaakt door de wijze waarop dit onderwerp op "kletspraat" is geplaatst.
Het gaat om een serieuze zaak en een serieuze zaak moet plaats vinden op een seriueuze wijze en de discussie hoort plaats te vinden op een serieuze plaats en niet onder "Kletspraat"!. Waarom is dat niet gebeurd?
Als op deze wijze voorstellen uit de lucht komen vallen, hoe gaat dat in de toekomst? Laten we elkaar wel serieus nemen.
Dringende oproep aan het bestuur: trek dit controversiele voorstel in en laten we ons met leuke en nuttige dingen bezig houden.

Best Bert,
Tot nu toe heb je je vooral tegen het bestuursvoorstel verklaard. Ook ik vind dat voorstel nogal restrictief, dat heb je wel begrepen. Tegelijk is de zorg voor sluikreclame wel degelijk legitiem. Echt heel openlijke reclame moeten we terugfluiten, maar dat is geen groot probleem. Mijn eigen insteek was daarom dat we het voor de rest vooral van openheid moeten hebben. Laten diegenen met zakelijke belangen dat ook zichtbaar maken voor andere forumgebruikers. Kun je daar wel mee leven?
Wim

Willem Jongman schreef:Best Bert,
Tot nu toe heb je je vooral tegen het bestuursvoorstel verklaard. Ook ik vind dat voorstel nogal restrictief, dat heb je wel begrepen. Tegelijk is de zorg voor sluikreclame wel degelijk legitiem. Echt heel openlijke reclame moeten we terugfluiten, maar dat is geen groot probleem. Mijn eigen insteek was daarom dat we het voor de rest vooral van openheid moeten hebben. Laten diegenen met zakelijke belangen dat ook zichtbaar maken voor andere forumgebruikers. Kun je daar wel mee leven?
Wim
Al eerder heb ik in dit topic gevraagd: noem "man en paard", wie zijn dan die zondaars?
Ik begin wel erg nieuwsgierig te worden :wink:

Wim,
Ik begrijp de zorgen, maar ik ziet geen indicatie dat "echte commerciele belangen" te trappelen staan om ons forum te gebruiken. Het wijzen op eigen werken en producten is in de regel duidelijk zichtbaar. Als iemand een paar keer een fiets te koop aanbiedt met steeds verschillende framematen, dan wordt dat onmiddellijk opgemerkt.
In denk dat die openheid er al is.