Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bike & Trekking Magazine. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Bike & Trekking Magazine.

Wat vind jij van het nieuwe fiets reis /vakantie tijdschrift Bike & Trekking Magazine???

Peiling eindigde op vr 04 mei, 2007 23:01

Te veel reclame
25%
1
Mooi al die kleurige foto's
50%
2
Weinig fietsverhalen
25%
1
Goede technische tips
Geen stemmen
0
Een leuk abonement in plaats van de wereldfietser
Geen stemmen
0

James,

Waar heb jij dat nieuwe nummer van Bike & Trekking vandaan? Ik heb bij ons in Amsterdam bij een verscheidenheid aan tijdschriftenboeren rond de Kinkerstraat gezocht, maar het lag nergens te koop.
Ik vond dat vorige nummer bepaald niet denderend: rommelig, te veel los zand op een hoop gegooid en weinig diepgang. Ik vroeg me af: "Voor wie is dat blad?" De fotografie was wel mooi. Ben erg benieuwd hoe het nieuwe nummer eruit ziet.

Bert

Ha Bert,

Kijk eens wat verder dan de Kinky buurt.
In de Jordaan vind je waarschijnlijk wel een fietswinkel met dit
schitterende tijdschrift.

Succes, John.

John,

Ja John, ik ben ooit van de Jordaan naar de Kinkerbuurt verhuisd, maar ik was pas nog bij Eric Schuijt. Daar was het nieuwe nummer van Bike & Trekking echter niet. Wel dat vorige nummer.

Ik heb het in de winkel tegenover Tuschinski gekocht Bert.

Hup - op de fiets voor een zonnig tocht door de stad! :D

Hoi James,

Bedankt!
Ik fiets onmiddellijk naar de Reguliersbreestraat. Toch wel handig: een fiets in Amsterdam. Ik gebruik wel een stadsfiets, want mijn Snel Sahara ( een "Rommel-fiets" volgens Jos Morren, naar de Woestijnrat-generaal) is toch even net iets te kostbaar.

Zo, net de laatste Bike&Trekking gekocht bij de boekenwinkel!

Echt een wereldblad, vooral die Fotostory van deze keer! :lol: 8)

Ook net de laatste Bike&trekking gekocht. Wat mij betreft ook de laatste.
Veel te veel mtb en te weinig trekking.

De foto's van Ellen waren natuurlijk wel prachtig, maar daarvoor hoef ik geen blad te kopen waarvan de naam de lading niet dekt.

Gerd

Is het blad inmiddels overal verkrijgbaar of moet ik er nog voor naar Amsterdam ofzo?

Zelfs in een dorp als Heemskerk is het te koop. Maar wil nog geen abo omdat ik vind dat er teveel atb-items instaan. Hoewel voor dat leuke tooltje zou je bijna een abo nemen :lol:

Maar Heemskerk is een behoorlijk groot dorp vergeleken met waar ik woon. Ik zal eens in Zeist of Utrecht moeten zoeken denk ik.

Bert (en anderen),

kom gerust langs, zaterdag zijn er twee dozen met nieuwe B&T'-magazines afgeleverd. Met als belangrijke vulling wereldfietser Marco Meijerink die zo'n beetje het halve tijdschrift voor zijn rekening neemt :lol: :lol: :lol:

En er staat van zijn hand een uitstekende test in van de Koga Chela-kar (zie ook de WF-er van een jaar geleden). Alhoewel het natuurlijk wel weer uiterst dubieus is dat deze test door een Santos gesponsorde fietser word gedaan.
Maar ja, daar heb ik al genoeg over gezegd bij de Santos/Op Pad test. Het heeft in ieder geval de verkoop erg goed gedaan. Mmm, ik vraag mij af; zou fietsredacteur Jan-Mark Moquette daarom geen fietsredacteur meer zijn... Weet iemand dat?

Tegenwoordig is Gijs Loning fietsredacteur; een erg slimme, kritische jongen die goed kan schrijven, en die afkomstig is uit de motorhoek van de ANWB.
Gijs, misschien leuk om een elektrische fietsen te gaan testen (sorry Gijs, grapje) :lol:

Schlauch schreef:
Wat de fietstests van Op Pad betreft vind ik als fietsconsument en niet professioneel betrokkene de tekst en samenvatting altijd helder en bondig.
Ik ken slechts de laatste grote fietstest van Op Pad. En ook ik vond deze test slecht. Een schoolvoorbeeld van appels met peren vergelijken. Wat heeft het nu voor zin om een testpanel van (overwegend) 26"-fietsers een test te laten doen van 26"- en 28"-fietsen door elkaar. Moet ik dan serieus nemen dat er een 26"-fiets als beste uit de bus komt?

Overigens maakt Bike en Trekking het nog veel bonter. Moet ik een test van een trekkingfiets serieus nemen, als in het hele artikel zelfs met geen enkel woord gerept wordt over het feit dat de fiets een wiel met 20 spaken heeft?
Schlauch schreef:Wie zit er bijvoorbeeld te wachten op fietsen met sloping (aflopende) bovenbuizen.
Ik. Het zal wel de leeftijd zijn, maar ik krijg steeds meer moeite met opstappen over de hoge bovenbuis van mijn 28"-fiets. En als het even niet goed gaat, verlies je heel makkelijk je evenwicht en lig je met je zwaar beladen vakantiefiets op straat. Dus een sloping bovenbuis: heel graag.

Gerd

Schlauch schreef:(Sorry ik weet niet hoe ik verschillende stukjes tekst moet quoten. Eéntje gaat nog wel.)


[ quote="Gerd"]bla bla bla [ /quote]

Daarbij moet je dan wel de spaties na de openingshaken weglaten. Dan krijg je:
Gerd schreef:bla bla bla
Gerd

Weet iemand of dit blad ook in Rotterdam te krijgen is, ik ben best wel nieuwsgierig.

Schlauch schreef:Het is me nog niet duidelijk. Uit jouw éne lap tekst wens ik twee gescheiden stukjes te beantwoorden.
Want als ik de grijze quote knop indruk springt hij steeds naar het eind van de tekst.
Inderdaad, als je de grijze knoppen gebruikt, lukt dat niet middenin je tekst. Vraag mij niet waarom, want dat weet ik ook niet. Als je achteraf een quote- en eindquote-aanduiding wilt toevoegen, zul je dus gewoon je toetsenbord moeten gebruiken.

Gerd

GerdC schreef:
Schlauch schreef:Het is me nog niet duidelijk. Uit jouw éne lap tekst wens ik twee gescheiden stukjes te beantwoorden.
Want als ik de grijze quote knop indruk springt hij steeds naar het eind van de tekst.
Inderdaad, als je de grijze knoppen gebruikt, lukt dat niet middenin je tekst. Vraag mij niet waarom, want dat weet ik ook niet. Als je achteraf een quote- en eindquote-aanduiding wilt toevoegen, zul je dus gewoon je toetsenbord moeten gebruiken.

Gerd
B@se schreef:met de Quote knop kun je gemakkeoijk text quoten, en voeg je tussen de eerste haakjes van de wuote een ="naam" in dan is het helemaal af

Ja oké. Ik wilde alleen maar aangeven dat z'on aflopende buis nooit functioneel is.
Als je toch een fiets maakt verlaag dan de bovenbuis bijvoorbeeld maar houdt hem aub horizontaal, heren ontwerpers.
a) er zijn ook dames ontwerpers ;)
b) een op- of aflopende bovenbuis kan wel degelijk functioneel zijn, kijk maar eens naar een gemiddelde 29-er (of een damesfiets )

/Marten
(ieder z'n vak)

Een aflopende bovenbuis is juist dubbel functioneel.
Daarmee combineer je het voordeel van een lagere instaphoogte (aan de zadelkant) met een normale bovenbuishoogte aan de kant van het stuur. Dus je kan je fiets wel gewoon tussen je benen rechtop houden, als je even stopt om bijv. een foto te maken.

Gerd

Schlauch schreef:En ik ga er vanuit dat dit ook oorspronkelijk uit de mountainbikehoek afkomstig is
Asteblieft........................, is ca 1880 ook goed?


/marten

Hoi Schlaugh,

wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken is dat een journalist onafhankelijk dient te zijn wat berichtgeving betreft.
Nu ben ik mij -helaas- zeer bewust hoe zeer media (met name kranten) de publieke opinie sturen met hun visie. En ik ben daarvoor gewoon heel gevoelig.

Eric