Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie gaat er mee naar Engeland varen in juni? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wie gaat er mee naar Engeland varen in juni?

De tent hangt eindelijk te drogen en de wasmachine draait! (het was even een overlevingsstrijd om frisse lucht toen ik mijn tassen aan het uitpakken was...)
Heb in totaal uiteindelijk 547 km gefietst. Vandaag de LF1 fietsen in het zonnetje was zeker een goede afsluiting!

Al met al een zeer geslaagde tocht! :lol:

Karlijne
Hallo luitjes,

Zo ik ben ook net thuis ...

Ben met James naar Amstedam gefietst en we hebben de regen trend voortgezet. Ben uiteindelijk in Hilversum in de stomende regen op de trein gestapt om vervolgens te horen dat er vanaf Deventer bussen werden ingezet (absoluut ongeschikt voor m'n fiets). Gelukkig met de stoptrein naar Wierden kunnen komen maar dan is het toch nog 25km naar huis.

Tent hangt, foto's stromen richting laptop dus binnenkort meer ...

Jim alvast een compliment voor de foto's ...

Wouter

PS - Uhh Rene, ik heb net de Sealskinz onder de douche gechecked en ze zijn echt waterdicht hoor ...
Pathfinder_II schreef: Ben met James naar Amstedam gefietst en we hebben de regen trend voortgezet. Ben uiteindelijk in Hilversum in de stomende regen op de trein gestapt ..
Regen?? De LF 1 had wel een stevige tegenwind, maar de zon scheen volop op Karlijn, Gijs, Rutger, Roel en ondergetekende.

We hebben toch wel aardig wat foto's zo bij elkaar. Tzt zal ik wel een selectie maken en die op mijn website zetten. Binnenkort komt daar nog een verslag bij, dan kan iedereen meegenieten van onze tocht, die we door het barre weer helaas niet hebben kunnen uitrijden.
jim
De volgende foto's hebben de censuur doorstaan .... :wink:

http://picasaweb.google.com/2007engeland

Hoi Engelandvaarders,

Dat viel niet mee om gisteren nog helemaal naar Zuidland te fietsen. Gelukkig werd het weer op de LF1 naarmate ik zuidelijker kwam steeds beter, alleen die wind was wel heftig. Onderweg ook hier veel bloemen en rozenstruiken in de bermen. Tegen half acht was ik thuis met weer 108km extra op de teller en ik ben blij dat ik vandaag niet vroeg uit de veren moet om te gaan werken. Iedereen nog bedankt voor deze bijzondere week. Mijn foto's zal ik vandaag op Gmail zetten.

Groetjes en tot ziens, Ronald

Het was een fantastische tocht, ondanks de uiteindelijke nederlaag tegen de elementen. Onder andere omstandigheden hadden we gewoon een of twee dagen kunnen wachten, maar nu dwong het weer ons tot een keuze. De psychologie daarvan was interessant, en soms ook wat verontrustend.
Het was duidelijk dat we niet echt voorbereid waren op de beestachtige hellingen van dat deel van de wereld, en ook niet op de extreme omslag van het weer. Anders dan sommige anderen had ik beter moeten weten, maar dan blijkt toch dat je na twee maanden mooi weer in Nederalnd helemaal vergeten bent dat het ook anders kan, en dat je in een gebied fietst waar regelmatig slachtoffers vallen.
Voor velen gold bovendien dat die omstandigheden aanleiding gaven tot heel specifieke en simpele maar op dat moment onoverkomelijke materiaalproblemen. Over dat laatste zal ik elders op dit forum enkele discussies openen: zijn er simpele oplossingen om het fietsen in zulke koude en natte gebieden te vereenvoudigen?
Wim
Gisteren was het de hele dag droog in midden Engeland!!! :roll:

Inmiddels staan er al acht albums met prachtige foto's op http://picasaweb.google.com/2007engeland

Enne... Wouter was bezig met zijn GPS-data (weet niet of het lukken wilde :? ) Dus die zijn binnenkort ook beschikbaar.

Geniet nog even na :D!

Blanche

England mission was BRILLIANT!

Team was fantastic (thanks all for the fiets fun!).
Weather was perfect(ly English).
Route was great - taking in all the high points (letterlijk en figurelijk!) of northern England.
BBQ and beer moments were magic (thanks Mum!).

Can't wait for more bike adventures with the Wereldfietsers!

James

Afbeelding
Blanche schreef:Enne... Wouter was bezig met zijn GPS-data (weet niet of het lukken wilde :? ) Dus die zijn binnenkort ook beschikbaar.
Ach iedereen kan van mij de ruwe GPS data krijgen als .gpx geen probleem.

De kunst is juist om het op een leuke en inzichtelijke manier te visualiseren. Ben bezig met een soort rondvlucht in google earth te maken op basis van de tocht .... maar dat laat nog ff op zich wachten. Kan bijvoorbeeld al wel op de meter nauwkeurig op google bekijken waar m'n tentje heeft gestaan ....en waar we 10km fout zijn gereden :shock:

Wouter

James .... ik krijg al last van mijn benen als ik alleen al de naam Kamikaze hoor .... hoe komt dat toch ...

Lang leve Kamikaze bier......!!! :P :P :P :P :P :P :P :P :P

James kan je niet regelen dat we het bier in Nederland importeren, zodat we een goed biertje kunnen schenken tijdens de WF-weekenden?

Blanche

....en speciaal voor Willem:

Afbeelding

Come to think of it - a flying helmet, goggles and the neckerchief would certainly add a little panache to your biking outfit Wim!

Groetjes en kamikaze's all-round! :D

James

Rutger,

Hoe zit het met jouw Engelse bierroute?

Een bierroute door Engeland? :shock:

Dat wordt een EPIC! :D

Trans-siberia is er niks bij! :wink:

Kom op Rutger - ik ben erg benieuwd!

Hey Rutger, ben jij onlangs nog in Engeland geweest?
jim

Net thuis, Ik heb nog even een omweggetje door Duitsland gemaakt, weer was ongeveer het zelfde, de wegen minder steil. Even wennen weer alleen te fietsen dus maar wat uurtjes extra per dag getrapt.

But anyway,
What a great trip England was!!!

Morgen even alle fotos kieke,

en dan zien of ik de mijn er ook ergens op kan prutsen.

Thanks folks!!

Roald, welkom thuis. Nu zijn alle Engeland-deelnemers weer in het land (of zijn ze alweer op weg voor een volgende trip), ook van Lily had ik bericjt, die is een week langer in Engeland gebleven, maar eerder teruggekomen vanwege, je raadt het al, aanhoudend slecht weer.
Afgezien van dat laatste vond ook ik dat de Engelandreis heel succesvol was verlopen, natuurlijk genoten van het verrassend mooie landschap en de onverwacht pittige hellingen die ook nog eens langer waren dan ik had gedacht. En natuurlijk ook genoten van een heerlijk gezelschap wereldfietsers, allen dank daarvoor. Nu op naar de afterparty, volgende week vrijdagavond begint het feest.

NB: heeft iemand nog iets van Rutger vernomen?

jim

jimvdberg schreef: NB: heeft iemand nog iets van Rutger vernomen? jim
Jawel ik heb met Rutger mail contact gehad!! Alles goed, hij is alweer bezig met zijn nieuwe vakantie. Kan net niet mee met de aftherparty.

Tot de aftherparty op de heuvelrug, volgende week!!!......Wie regelt de Kamikaze?

Blanche

Oke via picasa van een externe schijf uploaden heeft een omweg nodig maar het is gelukt, mijn UK-foto's zijn toegevoegd op de gmail.

(En BTW, Ronald en ik staan niet op de groepsfoto, we waren al eerder bij de ferry-terminal)

Blanche schreef:
jimvdberg schreef: NB: heeft iemand nog iets van Rutger vernomen? jim
Jawel ik heb met Rutger mail contact gehad!! Alles goed, hij is alweer bezig met zijn nieuwe vakantie. Kan net niet mee met de aftherparty. Blanche
Blanche: ik bedoelde eigenlijk Rutger vd Hoofdakker, die zou ook naar Engeland gaan, maar we hebben hem niet gezien.
Roald: op de groepsfoto ontbreken inderdaad Roald, Ronald en Lily.
jim