Hoi Robertjan,
Schwalbe duidt op haar site Marathon XR/ Extreme banden als expeditiebanden aan. Wat ik zoek is een band die geschikt is om offroad/ dirttracks mee te kunnen rijden.
(We zijn plannen aan het maken om naar ZO Azië te gaan fietsen.)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik volg al wat weken een aantal van de banden draadjes en vroeg me af, met al die nieuwe brede banden op de markt.......Waar ligt nou de grens tussen bijna slick (big apple, supreme's etc) en een "expeditie" band (extreme's)?Maarten W schreef:Hoi Robertjan,
Schwalbe duidt op haar site Marathon XR/ Extreme banden als expeditiebanden aan. Wat ik zoek is een band die geschikt is om offroad/ dirttracks mee te kunnen rijden.
(We zijn plannen aan het maken om naar ZO Azië te gaan fietsen.)
Ik heb vandaag bij Eric Schuit van de Vakantiefietser XR 50-622 zien liggen, maar misschien dat voor jou ergens dichterbij ook nog wat te vinden is...Maarten W schreef:Ik zie op de site van Schwalbe dat er ook is gesneden in het aantal beschikbare maten. Ik ben op zoek naar een expeditieband in de maat 50-622 (28'' dus). Iemand een suggestie? Zijn er dergelijke banden nog op de markt of moet ik snel op zoek gaan naar een set Marathon XR 50-622 die ergens nog op voorraad liggen?
Merci, zal Eric eens even een mailtje sturen. Ik kom regelmatig in Amsterdam dus de afstand is geen probleem.Haike schreef:Ik heb vandaag bij Eric Schuit van de Vakantiefietser XR 50-622 zien liggen, maar misschien dat voor jou ergens dichterbij ook nog wat te vinden is...
Beter dan de Marathon Supreme voor het doel?Robertjan schreef:En de Big Apple... Lijkt me nog zo gek niet.
Ok, het zijn prima banden. Ze rijden lekker op wegen die verhard zijn met asfalt, klinkers, kasseien ed. Ze hebben echter nauwelijks grip op een onverharde weg, vandaar dat ik ze voor mijn vakantie vervang door een paar allround banden. Als ik weer terug ben, dan zet ik ze er weer op.Robertjan schreef:Hij zei niet wat voor expeditie...