Heerlijk ! en ze hebben ook nog eens de langste woorden, ook daarin zijn de Duiters weer de besten....non-fixie schreef: ↑wo 24 dec, 2025 19:32Misschien moeten we dan naar het Duits. Duitsers hebben vaak de mooiste woorden voor dingen. In plaats van de lelijke contaminatie "crankstel" hebben zij het robuuste Kurbelgarnitur.
Overigens is sinds vorige week mijn favoriete Duitse woord: Schraubenspindelverdichter.![]()
Mischien een idee om een woord quiz als gezelschapsspel te organiseren tijdens de volgende bijeenkomst van de vereniging dat kan stel ik mij voor voor hilarische momenten zorgen.maar misschien ook wat spanning tussen de verschillen schools of thought oh sorry, pardon bedoel ik
terugkomend op het onderwerp, wat ik gelezen heb is dat kortere pedalen geen noemenswaardig prestatie verbetering opleveren maar wel meer comfort verschillende posts, excuus opmerkingen onder youtube videos stellen dat de ongemakken die zij hadden verdwenen of significant minder werden met kortere cranks/pedaalarmen het eerder genoemde wetenschappelijk artikel is behoorlijk ingewikkeld voor mij althans en gaat meer in op de presatie vermogen. wellicht dat proberen de manier is om er achter te komen wat het effect is.