door
loknor » wo 03 mar, 2021 16:29
Carl schreef: ↑zo 21 feb, 2021 13:14
loknor schreef: ↑zo 21 feb, 2021 11:58
Was dat maar waar.
Was wat maar waar? Je citeert een heleboel verschillende uitspraken, één van Leon en een stuk of vijf van Bridgestone SM, en geen daarvan lijkt in tegenspraak met:
Er werd geclaimd dat
schijfremblokken snel sleten, immers:
Bridgestone SM schreef: En verder, vraag ik me ook wel eens af waarom die remblokjes zo snel moeten verslijten.
Nu kan dat verkeerd taalgebruik zijn geweest en bedoelde hij "waarom remblokjes zo snel moeten verslijten", maar gezien de druipende scepsis over schijfremmen en het ophemelen van oude velgremmen is dat een merkwaardige interpretatie.
of je velgbed concaaf trekken
Dat heeft de fabrikant al voor je gedaan als het goed is.
[/quote]
Tsja, het is een lollige opmerking, maar de "poehpoeh velgen slijten echt niet zoveel onder velgremmen" is misleidend. Naast mijn remblokken vreet ik ook velgen, uiteraard zwaar gecorreleerd.
Alles hangt gewoon af van hoe intensief je het gebruikt, waar je het gebruikt en hoeveel bagage je versleept. In de stad rem je gewoon heel vaak en regen in de heuvels is helemaal een aanslag op het systeem.
Kijk ik snap dat er hier heel veel mensen houden van oude systemen, maar die liefde wordt hier vaak verward. met aannnemen dat het superieur is en dat moderne fratsen consumenten bedrog zijn. Dat is een roze bril opzetten en vergeten hoeveel beter fietsen zijn geworden.