Kom op Martin, zo klink je als een ouwe mopperkont . De wereld loopt juist vast omdat wij allemaal makkelijk en goedkoop van hot naar her kunnen reizen.Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 26 aug, 2019 13:21Nog niet zo lang geleden konden wij makkelijker zonder problemen reizen. Waar gaat de wereld naar toe totdat alles vastloopt?
Het afschaffen van vluchten van Schiphol naar Parijs (en andere bestemmingen waar je prima met de trein kunt komen) zou een eerste stap kunnen zijn om de overlast en de groei van Schiphol te stoppen. Verder moeten we zelf op gaan draaien voor de werkelijke kosten van onze reizen, waarvan de rekening nu voor een groot deel gepresenteerd wordt aan de generatie van Greta Thunberg (ik mag haar wel; een slimme en koppige tiener met karaktertrekken van Pippi Langkous, Lisbeth Salander en Saga Norén; Zweedser kan haast niet ).Martin E. van Doornik schreef: ↑di 27 aug, 2019 17:23In 2002 vloog ik per KLM van Schiphol naar Parijs en heb daar een overnachting in Clichy aan geplakt, zodat ik met m'n fiets mooi door Parijs kon rondrijden. Dus niks geen gesleep met spullen en geniet van de lichtstad! De volgende dag vanaf Montparnasse de TGV naar Nantes genomen. Twee uur en 10 minuten!
Een lichtpuntje is dat er fietsplekken in de Thalys gaan komen, al zullen dat er in de zomermaanden waarschijnlijk veel te weinig zijn.