Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar kon het toch niet laten:
Frank was helemaal niet moeilijk
Of Frank wel/niet moeilijk was, daar kun je over discusseren. Misschien is het correcter te schrijven dat zijn "communicatieve vaardigheden" iets beperkt waren?
Ik woonde er in de buurt en heb er een keer in de winter een stalen (niet bij hem gekocht) mountainbike frame opnieuw laten spuiten. Het zou drie weken duren maar na drie weken niets, nog maar even wachten wellicht word er dan gebeld. Maar ook na vier weken niets, toen zelf maar eens opgebeld. Ze waren er nog niet eens aan begonnen... Pas na zeven weken was het eindelijk eens klaar (maar verwacht geen excuus of uitleg). Ik zag meteen al een plek op het frame dat niet al te best gelakt was...
Maar nog erger, ik had gevraagd of hij ook een nokje aan de LINKER kant van de onderbuis kon solderen, tot mijn verbazing had hij het aan de RECHTER kant gesoldeerd. Op het orderpapiertje stond toch ook echt LINKS. Toen ik dit benadrukte schoot Frank helemaal uit zijn slof: "Dat gedonder met die mountainbikes ook altijd! Nou, geef maar hier dat frame, dan soldeer ik het wel weer aan de linkerkant..." brulde hij.
Tja, wat moet je daarvan als klant nou zeggen...? Ik weet ook wel dat waar mensen werken fouten worden gemaakt, maar als je op zo een banale wijze je ergernis (en onkunde?) van mountainbikes aan de klant ventileert... Enfin, voor mij was het duidelijk: eens Frank Groot/Vittorrio maar nóóit meer!