Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gestolen Idworx Easy Rohler Lady - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Gestolen Idworx Easy Rohler Lady

rose schreef:Martin, zie nu pas jouw bericht, met foto van je mooie Raleigh. En ja, dat is het waarom je zo boos wordt van dit soort diefstallen: je fiets is op zoveel plekken geweest, heeft zoveel meer en moeilijke omstandigheden doorstaan, is zo ontzettend van jou geworden, het idee dat iemand anders er op fiets is onverdraagbaar. Allen op een fiets forum durf ik zoiets te zeggen, niet-fietsers lachen me vermoedelijk uit bij dit soort uitspraken. Fijn om dit gevoel met fiets liefhebbers te kunnen delen.
Hallo Rose, ik sluit me aan bij je woorden die mij zo goed hebben gedaan! Dat uitlachen gooi je maar het oor in en bij het andere oor weer eruit! Ik was in 1973 (een maand daarvoor ook nog ermee in Engeland gefietst) op fietstocht van Boston naar Toronto; ik was toen 22 jaar. Het was best een zware fietstocht, die Raleigh had niet eens versnellingen! Na wat zoeken heb ik op Google Maps de locatie van deze foto gevonden:
https://www.google.nl/maps/@42.2600058, ... 312!8i6656
Groeten van Martin
Allen dank voor reacties en suggesties. Ik blijf een, hoewel zeer kleine, hoop hebben dat via dit forum iemand zich zal melden die denkt te weten waar de fiets zich bevindt. Ijdele hoop wellicht, maar mijn ervaring is dat wat onmogelijk lijkt, toch kan gebeuren, zowel in negatieve als in positieve zin. j
Nog even een vraag voor Mario: zo'n ketting van 10 mm, kun je die ook met zo'n betonschaar doorknippen?
En trouwens, als ik alleen de NRC lees, en geen TV kijk, hoe moet ik dan weten dat AXA sloten niet veilig zijn (en ik bedoel een AXA slot met bijbehorende ketting)? Nogmaals, ik denk dat hier een verantwoordelijkheid voor AXA zelf, en voor fiets leveranciers ligt.
rose schreef:En trouwens, als ik alleen de NRC lees, en geen TV kijk, hoe moet ik dan weten dat AXA sloten niet veilig zijn (en ik bedoel een AXA slot met bijbehorende ketting)? Nogmaals, ik denk dat hier een verantwoordelijkheid voor AXA zelf, en voor fiets leveranciers ligt.

Omdat het ook in de NRC heeft gestaan

http://vorige.nrc.nl//binnenland/articl ... _zo_veilig
M276 schreef:
rose schreef:En trouwens, als ik alleen de NRC lees, en geen TV kijk, hoe moet ik dan weten dat AXA sloten niet veilig zijn (en ik bedoel een AXA slot met bijbehorende ketting)? Nogmaals, ik denk dat hier een verantwoordelijkheid voor AXA zelf, en voor fiets leveranciers ligt.

Omdat het ook in de NRC heeft gestaan

http://vorige.nrc.nl//binnenland/articl ... _zo_veilig
Dat bericht is van 9 jaar geleden... Misschien had Nostradamus het ook al voorzien?
Nogmaals, dat ging om de SL7 en SL9. Die gingen (gaan) open met een moedersleutel, dus een sleutel waarop nog helemaal geen tandjes zijn aangebracht. Die zijn heel makkelijk verkrijgbaar. Dat is uitgebreid in het nieuws geweest.

De Defender is de opvolger van de SL7/9. Die is in principe veiliger. Het maken van een loper voor de Defender is wat ingewikkelder. Maar blijkbaar niet onmogelijk. Gezien de foto' s komt er wat huisvlijt bij kijken. Voor zover ik weet is dat alleen in een regionale krant geweest.

Beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel, en bij een ringslot met insteekslot (lekker makkelijk!) vertrouw je wel erg veel op het slotmechanisme. Daarom ben ik nooit kapot geweest van een insteekslot. Liever twee aparte sloten, waarvan een een beugelslot of kettingslot.
Het nieuwe kettingslot AXA city linq komt goed uit de test ( schakel 7 mm )
https://m.youtube.com/watch?v=6D5PCNCKH90


Echter, als je het volgende filmpje bekijkt .... dan is dit maar zeer betrekkelijk
https://m.youtube.com/watch?v=pywN558dJaU
Alles kan kapot. Filmpjes waarin te zien is hoe ze een slot niet kapot krijgen hebben dan ook beperkte waarde. Leerzamer is te zien hoe een slot wel kapot gaat, wat daarvoor nodig is en hoe lang het duurt.
Het soort fietsen waar we het hier over hebben behoort tot de top van de markt. Dit soort fietsen zet je beter niet in een stad neer. Ongeacht het slot. Die sloten, en niet alleen AXA, zijn grotendeels illusoire veiligheid. Je hangt je diamanten ring van 4000 euro ook niet voor The Globe neer aan een hekje.
daulagari schreef:...slotenfabrikanten hebben eigenlijk baat bij diefstal...
Slotenfabrikanten leveren gewoon waar voor hun geld. En als je hun waar je niet bevalt dan koop je toch gewoon een andere.

In de vicieuze cirkel wat in de uitzending van de rekenkamer getoond wordt, ontbreekt één partij waar wel een smak geld heen gaat, maar die níet levert: en dat is politie/justitie.

De pakkans ligt onder de twee procent, en bovendien worden voornamelijk de kneuzen gepakt. Zware criminelen worden niet gepakt door justitie, maar door concurrenten. En diegene die daaraan weet te ontsnappen maakt uiteindelijk kans om in College Tour te mogen verschijnen.

De enkele fietsendief die gepakt wordt krijgt zo goed als zeker een taakstraf, en als hij daar vervolgens niet heen gaat volgen er geen consequenties.

Die taakstraf was sowieso ooit bedoeld als straf voor mensen met een full time baan, waarbij de straf in de spaarzame vrije tijd uitgevoerd zou worden. Nu wordt die "straf" voor het overgrote deel gegeven aan mensen die geen werk hebben, en zo wordt dus geleerd dat werken kennelijk een straf op zich is. En voor de idioten die wèl op komen draven voor hun taakstraf vinden leuke klusjes als schoffelen en andere tuinierwerk.

Kortom: de handhavende macht die de vicieuze cirkel zou moeten doorbreken is totaal niet effectief.

Het resultaat is dat je dan maar over gaat op steeds verder gaande preventieve maatregelen, met als eindresultaat dat je je fiets dan maar niet meer gebruikt omdat hij gestolen zou kunnen worden.
Georg schreef:Het soort fietsen waar we het hier over hebben behoort tot de top van de markt. Dit soort fietsen zet je beter niet in een stad neer. Ongeacht het slot. Die sloten, en niet alleen AXA, zijn grotendeels illusoire veiligheid. Je hangt je diamanten ring van 4000 euro ook niet voor The Globe neer aan een hekje.
+1
willem.m schreef: Dat bericht is van 9 jaar geleden... Misschien had Nostradamus het ook al voorzien?
Dat klopt. Maar de gestolen fiets is ook ongeveer van die leeftijd. Dus zou het juist dan opgevallen moeten zijn.
M276 schreef:
willem.m schreef: Dat bericht is van 9 jaar geleden... Misschien had Nostradamus het ook al voorzien?
Dat klopt. Maar de gestolen fiets is ook ongeveer van die leeftijd. Dus zou het juist dan opgevallen moeten zijn.
Dus dit hele draadje gaat over een ongeveer 9 jaar oude fiets? Tja, als je er dan nu nog een oud slot op had zitten...
Het is mij nu wel heel duidelijk dat ik kennelijk bijzonder naïf ben geweest, maar dat brengt mijn fiets niet terug, die overigens bijna 4 jaar oud was. Dank allen voor je bijdragen aan dit 'wakker worden', voor suggesties voor de toekomst enz., voor je eigen verhaal over gestolen fiets.
Ik ga nu alleen nog reageren op reacties die mogelijk kunnen leiden tot het traceren van de fiets. Wil verder proberen dit nu los te laten. Adieu, tenzij ..... :-). j
Hoi Rose,

Balen joh! Wij leven met je mee.

De Easy Rohler Lady (maat M) van mijn vrouw is ook in Den Haag (Lange Voorhout 7, voor de Hoge Raad der Nederlanden) gestolen binnen een half uur.

Het was ook zo'n waardeloze Axa Defender met ketting aan een hek. Zonder enig spoor van braak dus waarschijnlijk met een loper. Het is heel druk daar rondom de lunch.
Er was toen een expositie dus meerdere camera's maar we kregen de beelden niet te zien. Ook de politie doet niets.

Schandalige opstelling van camerabeheerders, politie en natuurlijk vooral de fietsendief. Wat zou ik die dief graag een keer tegen het lijf lopen.

Wij zetten onze fietsen nu alleen nog maar in de bewaakte stalling. Dat betekent wel vaak wat verder lopen.
En ik leef met jullie mee!! Toch goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit overkomt, zo'n dief met die 'blanco' sleutel. Mocht je nog geen nieuwe gekocht hebben, ik weet iemand die een mooie tweedehands te koop heeft, ook maat M. j
Jan Willem uit Soest zeker :)
Die is ook 10 jaar oud
Neen, William uit Zevenaar. Als je wilt breng ik je hem in contact (hoe doen we dat dan, we zitten hier lekker anoniem te mailen .... ). Laat maar weten, de fiets is zilverkleurig, nooit gebruikt schijnt het. j
HIERBIJ HET ANTWOORD VAN AXA N.A.V. MIJN SCHRIJVEN

Meneer Van der Perk,

Het beste advies dat wij u kunnen geven om de kans zo klein mogelijk te houden dat uw fiets gestolen wordt is dat u 2 separate sloten gebruikt. Dus bijvoorbeeld onze AXA defender icm een cherto 95 ketting.

Het is echter niet bij ons bekend dat er voor onze AXA Defender sloten lopers in omloop zijn.
Ook is het niet bekend bij ons dat diverse instanties waarschuwen voor het feit dat er voor AXA Defender sloten lopers in omloop zijn.

Wij zijn wel op de hoogte van het feit dat diverse criminele groepen actief op zoek zijn naar met name e-bikes. En dat zij met diverse breek gereedschappen deze fietsen proberen te stelen.
Dat is ook een reden geweest voor ons bovenstaande advies. Daarnaast zijn wij dagelijks bezig om onze producten te wapenen tegen die nieuwste braak methoden.

We hopen dat u met het bovenstaande advies een veilig gevoel houdt bij onze producten en mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat graag.

Nog een fijne dag gewenst.

Met vriendelijke groet, Best regards, Mit freundlichen Grüssen,

Customer Service Bike Security
Tel. +31 (0)318 536 220

Mevrouw, mijnheer,

Regelmatig bereiken mij berichten dat uw AXA Defender ringslot gemakkelijk te openen zou zijn met een "blanco sleutel" Op het forum van de Wereldfietser, een vereniging van fietsers die over het algemeen kostbare fietsen hebben, stonden recent twee berichten over gestolen fietsen met een Defender slot.
Kennelijk zijn deze sloten toch heel wat minder betrouwbaar dan u doet voorkomen, merkwaardig omdat een aantal verzekeringsmaatschappijen zelfs verplichten om een dergelijk slot op je fiets te monteren.

Aangezien ik mij nu ook wel zorgen begin te maken over diefstal van mijn fiets met AXA Defender slot zou ik graag van u vernemen of u bekend bent met dit fenomeen en wat u daaraan gaat doen.

Zie ook forum Wereldfietser

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=28369

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 69#p269969

Met vriendelijke groet,

Ronald van der Perk