Additionally, paste this code immediately after the opening tag: de t400 van fahrradmanufaktur maar dan rohloff... - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

de t400 van fahrradmanufaktur maar dan rohloff...

Mart73n schreef:Dat was ik nog vergeten te vragen. Zijn de big apple's wel op de t400 te monteren. Wie weet het antwoord.
De 60 mm Big Apples komen in de knoei met de spatborden. Met een bandendruk van 2 bar draait het wiel nog, maar met 4 bar zit het wiel vast in het spatbord. (Geprobeerd bij een T400 Rohloff 2004)
Hoe het bij de T400 B.A zit, weet ik niet.

De 50 mm Big Apples gaan zonder problemen in een T400.

Groeten,

Marco

Paul Willems schreef:Een vriend van me heeft een Rohloff naaf en als we samen de berg opfietsen in een vredig dal met een zee van stilte dan fiets ik snel een stukje voor hem uit zodat ik dat geratel van die duitse koffiemolen niet hoef te horen. Ik vind het prachtige techniek, zou er onder omstandigheden zelf ook een willen, maar voor dit soort europese trips heb ik er echt geen nodig. Woestijn, off-road, verlaten gebieden: misschien toch een rohloff. Rondrit in frankrijk: derailleur
Ik haak iets later in in deze topic omdat ik het verhaal pas nu voor mij aan de orde is. Ik ben van plan om coast to coast door de VS te gaan (en wie weet daarna misschien wel verder). Ik zit nu ook afwegingen te maken: de T-400 of de Santos travelmaster 2.6, beide met rohloff of 'gewone' derailleur... ik blijf het moeilijk vinden om te kiezen. Advies is welkom met het oog op mijn reis.

Hoi!

Ikzelf heb een T-400 Rohloff. Stukken goedkoper dan de Santos en met heel goede componenten. SON, Magura hs66 remmen, Tubus achterdrager, Rigida velgen etc etc. Heel erg veel waar voor je geld. ik ben er erg tevreden over en ook met de gewone T-400 ben ik erg tevreden. Voor 900E heb je de T-400 met LX, voor 1800E met Rohloff en die is echt superdeluxe :)

Een paar T-400 linkjes:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... light=t400
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... light=t400
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... light=t400

Veel succes bij je zoektocht en fiets de wereld,
Whisky

Zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik niet helemaal tevreden over de naaf.
Onlangs heb ik contact gehad met de nieuwe importeur, Elan, wat tot gevolg had dat ik de naaf heb opgestuurd naar Rohloff.
Het blijkt dat ik in het bezit ben van een van de eerste type`s en die schakelen nogal zwaar.
Na nog wat veranderingen, aangegeven door de mensen van Rohloff en een gedeelte gedaan door de servicedienst aldaar, hoop ik volgende week de eerste proefrit te maken.
Mochten er geen of weinig veranderingen hebben plaats gehad dan is mijn volgende trip weer met `n derailleurversnelling.
Het geluid is echter alleen in de 7e versnelling en verder valt dat nogal mee vind ik, van een koffiemolen is , in mijn ogen, dan ook geen sprake.
Groot41

Hulde aan Elan de Rohloff importeur. Ik heb al een jaar ellende met mijn r-naaf (eigenlijk naven want ik het er 2 versleten in 4000 km). afgelopen zaterdag ben ik naar nijmegen gereden, met fiets en naaf, en Elan heeft de naaf in ruim een uur gereviseerd en een upgrade uitgevoerd naar de laatste stand der Rohloff techniek. Dat alles zonder een afspraak te hebben gemaakt. (nieuw tandwiel + SLT99 ketting + upgrade + olie voor maar 75 EURO)
Dus als je ooit een probleem hebt met je Rohloff naaf: bellen of mailen met Elan-ligfietsen. Super service. En als je bij hem uit de winkel loopt dat weet je meteen hoe een naaf en in het eggie van binnen uitziet; met een een beetje handigheid kan je het ook allemaal zelf gaan proberen.

Thuis gekomen van mijn ritje van 2500 km was het eerste wat ik heb gedaan het wiel met de rohloff naaf er uit halen en opsturen naar Duitsland.
De versnellingen 5,6,7, waren niet goed, doorslaan. De versnellingen 12, 13, 14 hetzelfde geval. Dit gebeurde alleen als er weinig spanning stond op de pedalen/ketting. Snel was de naaf weer terug. Ik heb nog geen gelegenheid gehad om die weer te monteren weet dus niet of het verholpen is. Wel heb ik mij voorgenomen om nooit meer, na 6000 vakantie kilometers met dit product, met de naaf op vakantie te gaan. Ik ga hem alleen nog maar om de deur gebruiken, of ik moet er weer zoveel vertrouwen in krijgen!!. Zeg nooit nooit!!
Tot nu toe denk ik, had ik maar wat anders gedaan met dat geld.
Maar, gedane zaken nemen geen keer!
De service is zeer goed van Rohloff dat moet ik toegeven.

Op een Rohloffnaaf staat een serienummer; als dat onder de 25.000 is (ze zitten nu op iets van 55.000) dan kun je hem laten 'servicen' bij Elan.

Dan schakelt hij daarna wat soepeler. Hoe het precies zat, dat ben ik even vergeten (iets van klok en de klepel :oops: ). Maar heb je schakelproblemen, dan verdient het serienummer even jouw aandacht.

Excuus, leestekens zijn weer defect, maar hier mijn reaktie.

Ik heb intussen op verschillende fietsen proefgereden, oa een VSF t400R, een avaghon, een santos, een multicycle en een rotor komet rohloff / van de importeur. Het valt me op dat elke naaf weer heel anders rijdt. De meesten schakelden goed, eentje heel rommelig. Grote verschillen in geluid ook. Ook schakelt de ene gripshipt scherper dan de ander.

In het algemeen blijf ik het een heel mooi apparaat vinden, vooral om de levensduur. Maar met de veel minder duurzamere en veelzijdige naafversnellingen van Shimano was de kwaliteit wel constanter. Allemaal redelijk zwaar fietsend, niet bestand tegen heeeeel pittig fietsen maar wel precies en stil schakelen en rijden.