Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste sneeuw van 2016 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Eerste sneeuw van 2016

keesswart schreef:Weer een prachtplaatje Martin! Ik snap wel dat je nu toch even naar buiten wilt. Heb je wel een helm op, sokken over je schoenen en een kussengordel om je heupen gedaan? :?
Gewoon op Google afbeeldingen gevonden: ijzelramp 2 maart 1987 en wat een resultaten!
Nee, ik blijf lekker samen met de andere helft van m'n trouwboekje in een warm huis. Zelfs de tuinvogeltjes maken hier wat glibbertjes. Flink bijvoeren, hoor!
Niet teveel, anders ben je zo door je voorraadkast heen, en dan komen die kippen weer om de hoek kijken :shock: .
Travelmaster schreef:Niet teveel, anders ben je zo door je voorraadkast heen, en dan komen die kippen weer om de hoek kijken :shock: .
Vanwege de kou zijn de kippen binnen in de ren met nachthok gebleven. Ik heb plexiglas voor het gaas gezet.
Maar er komen ook fazanten in onze tuin meepikken.
Fazant! Ook lekker, en die leggen geen eieren in de ren, dus die kun je rustig plukken en roosteren. Man, je hebt het niet slecht daar!
als het zo doorgaat met die barre omstandigheden daar, heb je daar binnenkort elanden in de tuin......voordeel is wel dat die met wat passen en meten in de diepvriezer passen.....heb je meteen een wintersurvival voorraad.... :shock:
Hier is de fazant dan, op een foto van 5 december 2014, gewoon vanuit de woonkamer genomen. Vaak zijn er twee of drie vrouwtjes bij. Ik zie ze nog steeds dagelijks! ('s zomers niet)

Afbeelding
Een mooie verzekering tegen de winterhonger 8)
Helemaal not done om de mooie vogels ook maar één haartje (of veertje) te krenken. Ik ben namelijk vogelliefhebber en ben lid van de vogelbescherming Nederland. Ernaar kijken vind ik veel mooier dan wildbraad eten. Afblijven dus. Hier een kort overzicht van de vogels die ik uitsluitend in de eigen tuin heb gefotografeerd! Maar ook tijdens fietstochten maak ik vogelfoto's (en heb Nico de Haan ook nog ontmoet!).

Afbeelding
Links: goudvink en groenling, rechts: grote bonte specht

Afbeelding
Links: onze kippen, rechts: ransuil

Afbeelding
Boven: ringmus (wijfje) en putter, onder: appelvink
Afbeelding
Martin - ik sluit me volledig bij je aan. Ben wel een beetje jaloers op alle verschillende soorten in je tuin.

Hier heb ik 2 grote families mussen die dagelijks komen eten, een roodborstje, en groenlingen in het gemeenschapsgedeelte van de tuin.
Vanmorgen heb ik deze foto genomen, op weg naar m'n werk. Het vroor –9 graden.

Afbeelding
Omdat dit onderwerp toch onder 'kletspraat' staat durf ik wel even wat kletspraat toe te voegen.
Bij 'Het vroor 9 graden' is het volgens mij -9. Is het dan bij 'Het vroor –9 graden' boven of onder nul? :lol:
Mooie foto overigens, altijd lastig om de kleuren van een zonsopgang net zo mooi vast te leggen als je ogen het zien, maar dit ziet er prachtig uit.
Rix schreef:Omdat dit onderwerp toch onder 'kletspraat' staat durf ik wel even wat kletspraat toe te voegen.
Bij 'Het vroor 9 graden' is het volgens mij -9. Is het dan bij 'Het vroor –9 graden' boven of onder nul? :lol:
Mooie foto overigens, altijd lastig om de kleuren van een zonsopgang net zo mooi vast te leggen als je ogen het zien, maar dit ziet er prachtig uit.
Bedankt voor je uitleg, want daar heb ik eigenlijk nooit stil bij gestaan. Ik heb de foto iets gecorrigeerd maar deze is met een flits genomen, waardoor de achtergrond iets donkerder wordt. Mijn camera maakt met de programmaknop in de flitsstand altijd twee foto's achter elkaar, een zonder en een met flits. En dit hieronder is de eerste foto voor de flits. Eigenlijk veel te slap voor plaatsing.

Afbeelding