Ik ben wel een Santos Travelmaster rijder en wel gewoon een tevreden eigenaar. Heb al net als vele andere Santos rijders veel onbezorge kilometers achter de rug.MMM schreef:Elk voertuig kent gebruikers die het verafgoodden, realisten, mensen die er zelfs niet mee geassocieerd willen worden, en alle gradaties daartussen.
Als er kritiek is op een fiets, mag die best geuit worden. Ook dit forum worden regelmatig fietsmerken (Santos, IDWorx, Koga etc) de maat genomen, waarbij het met name over details gaat die het ene merk beter opgelost heeft dan de ander. Door de bank genomen is het iedereen het met elkaar eens dat in de prijsklasse door alle fabrikanten kwalitatief goede fietsen worden geleverd.MMM schreef: Betreft het hier een incident, of is de zaak bij Santos structureel niet op orde? Ik neig naar het laatste: er zijn nog heel wat punten aan deze fietsen te verbeteren. Dat is ook de reden dat ik Santos heb aangeschreven.
Ik vind het derhalve nogal aanmatigend om dan (met ingenieur kennis) op basis van jouw slechte ervaring te concluderen, dat Santos de zaak structureel niet op orde heeft.
Ik kan me best voorstellen, dat als de manier waarop je vervolgens Santos benaderd op dezelfde manier gaat, Santos erg terughoudend reageert.
Tot slot en dat is giswerk, vraag ik me werkelijk af wat hier aan de hand is, dat je 2 Travelmasters koopt, waar bij niet een maar beiden niet alleen een keer een los schroefje hebben, maar beide redelijk belangrijke problemen hebben (Magura remmen: normaliter probleemloos, Rohloff naaf op beide fietsen niet goed). Ik vind het verhaal als ik er langer over nadenk, ongeloofwaardig worden.
En nee: ik ben niet een addict, die geen kritiek op 'zijn' merk fiets kan hebben!