Re: Santos Travelmaster 2.9
Geplaatst: ma 07 okt, 2013 13:58
Dat zie je goed: alles is anders. En dat zal altijd zo blijven.
Wat voor fiets was dat met wat voor banden?? Je was nog eerder dan Gary Fisher!Leon schreef:Ergens is dit allemaal HEEL raar. In 1999 kocht ik een fiets die nu een twentyniner genoemd zou worden. Meer dan twaalf jaar lang was het geloof van forummers en websites altijd dat 26" op onverhard toch echt beter zou zijn. Niet dat ik me daar ooit iets van heb aangetrokken.
Nu is ineens alles anders?
Leon
Een Avaghon maatfiets, toen hadden ze nog geen modellen daar, alleen maatfietsen. Dikker dan 47 heb ik er niet in gehad, maar ik had niet het idee dat er ruimte te kort was.AB schreef:Wat voor fiets was dat met wat voor banden?? Je was nog eerder dan Gary Fisher!Leon schreef:Ergens is dit allemaal HEEL raar. In 1999 kocht ik een fiets die nu een twentyniner genoemd zou worden. Meer dan twaalf jaar lang was het geloof van forummers en websites altijd dat 26" op onverhard toch echt beter zou zijn. Niet dat ik me daar ooit iets van heb aangetrokken.
Nu is ineens alles anders?
Leon
Oja, klinkt als een echte atb...., zeker een band zonder echt atb-profiel. Dat is toch niet met de 29'er van Gary Fisher uit 1999 te vergelijken?Leon schreef:Een Avaghon maatfiets, toen hadden ze nog geen modellen daar, alleen maatfietsen. Dikker dan 47 heb ik er niet in gehad, maar ik had niet het idee dat er ruimte te kort was.AB schreef:Wat voor fiets was dat met wat voor banden?? Je was nog eerder dan Gary Fisher!Leon schreef:Ergens is dit allemaal HEEL raar. In 1999 kocht ik een fiets die nu een twentyniner genoemd zou worden. Meer dan twaalf jaar lang was het geloof van forummers en websites altijd dat 26" op onverhard toch echt beter zou zijn. Niet dat ik me daar ooit iets van heb aangetrokken.
Nu is ineens alles anders?
Leon
Leon
Is dat niet al even zo? Momenteel gaan er toch steeds meer stemmen op die stellen dat 29 te groot is waardoor 650B het nieuwe modewoord is? De industrie moet natuurlijk regelmatig met nieuwe hypes komen...Christophorus schreef:Twentyniners waren in de wedstrijdsport niet toegestaan. Tot nu dan...
Profs hebben de beschikking over meerdere soorten fietsen en kiezen gewoon het concept dat op dat moment het beste bij de specifieke wedstrijd, postuur en rijstijl van de rijder past. Dat kunnen 29ers zijn, 27,5 inchers, hardtails en full suspensions. Opmerkelijke genoeg zie je geen 26" meer in XC wedstrijdverband. De 27,5 / 650B is de nieuwe 26".Lasse schreef:Momenteel gaan er toch steeds meer stemmen op die stellen dat 29 te groot is waardoor 650B het nieuwe modewoord is? De industrie moet natuurlijk regelmatig met nieuwe hypes komen...
Van die merken weet ik het niet, maar op m'n oude 29'er (van Gerrie Fietser) zaten banden van Bontrager. Dat was in 2000.AB schreef:Iemand enig idee wanneer de eerste 28" ATB banden van WTB, Schwalbe en Continental op de markt kwamen?
In de beginpost vind ik de banden toch ook niet te vergelijken met die op die Gary Fisher uit 1999, terwijl het tóch een twentyniner heet. Of hebben mountainbikes het alleenrecht op die term? Dan ook mountainbikes met achtervering? En hoeveel veerweg mogen ze dan vóór hebben, áls ze al vering mogen hebben?AB schreef:Oja, klinkt als een echte atb...., zeker een band zonder echt atb-profiel. Dat is toch niet met de 29'er van Gary Fisher uit 1999 te vergelijken?
Maar nog geen foto. Kennelijk moeten ze de pedalen er nog afschroeven voor de fotoTravelmaster schreef:Het maakt Santos allemaal niks uit hoe het mag of moet heten, zij noemen 'm 2.9. En de webpagina staat al klaar: http://www.santosbikes.com/assortiment/ ... master-2-9
VET (mooi hoor!)Christophorus schreef:Hier een paar foto's van een gifgroene Travelmaster 2.9 met voorvering, schijfremmen en vette banden: http://www.sintchristophorus.nl/de-drom ... wel-stoer/
Die tassen zitten wel heel ver naar achteren.Christophorus schreef:Hier een paar foto's van een gifgroene Travelmaster 2.9
gadverdamme wat zitten er hier soms zeiksnorrenLeon schreef:Die tassen zitten wel heel ver naar achteren.Christophorus schreef:Hier een paar foto's van een gifgroene Travelmaster 2.9
Pedalen hebben ze nog steeds niet gevonden
De bovenbuis is dus *inderdaad* gebogen voor een petfles
Leon
Ik heb ook een fiets met voorvering en dikke noppen .. maar vandaag even niet want hij gaat asfaltvreten dus zitten er gladde bandjes op.Robertjan schreef:Nu moet ik alleen nog de logica gaan ontdekken van de combinatie van voorvering met banden vrijwel zonder profiel...
Ik had een paar dagen geleden gevraagd of er iemand was die waat *waarom* fietsen zonder pedalen gefotografeerd worden.Yopie schreef:in het ene topic zeggen dat er inlevingsvermogen ontbreekt en nu blijven hameren op 't ontbreken van pedalen??
Makkelijker vervoeren, en een fiets ziet er 'cleaner' uit zonder pedalen. Vooral dat laatste is doorslaggevend in deze tijd waar niet functionaliteit maar experience doorslaggevend is in de reclame.Leon schreef:Maar waarom blijft deze rare gewoonte intact?
Leon
Waarom zitten de bidonhouders, de kabels, het zadel, de bagagedrager, de banden, de ketting/riem, de remschijven, de crancks, het stuur en het kettingblad er dan wel op?JaapG schreef:Makkelijker vervoeren, en een fiets ziet er 'cleaner' uit zonder pedalen. Vooral dat laatste is doorslaggevend in deze tijd waar niet functionaliteit maar experience doorslaggevend is in de reclame.Leon schreef:Maar waarom blijft deze rare gewoonte intact?
Leon