door
Xxxxx » za 20 jul, 2013 12:21
Peter_K schreef:Voor fietsers zal het op die manier wel duidelijk kunnen zijn.
Nietes. Als OSM-mapper zet Anke regelmatig een waypoint: 'sl' (shared_lane, dus fietssuggestiestrook). 500 meter later komen we alsnog een fietssymbool tegen. Haal het waypoint maar weer weg....
Peter_K schreef:Ik betwijfel of het voor automobilisten dat ook altijd is.
Nee. Eric wist het pas één jaar nadat hij was begonnen met OSM-mappen. Daarna duurde het nog een maand voordat Anke wilde geloven dat het echt waar is.
Sindsdien is het een van mijn vaste vragen bij de koffieautomaat en op bruiloften en partijen. Ik ken minder dan 5 automobilisten die dit wisten.
Ook overheden verdenk ik er van het onvoldoende te weten. Volgens een deskundige van een grote gemeente wordt het onderscheid gemaakt op basis van de beschikbare ruimte. Onzin, zeg ik op basis van ervaring in heel Nederland.
Ook de Fietsersbond is geen voorstander van fietssuggestiestroken. iPad kent het woord trouwens ook niet.
De misverstanden over deze krengen zijn enorm. Zie bovenstaande discussie waarmee dit prima wordt geïllustreerd.
En onderweg moeten we als fietser en als automobilist binnen een paar seconden kunnen beslissen hoe te handelen? We zijn hier nu al een paar uur mee bezig...
Robertjan schreef:weer iemand die niet gehinderd wordt door enige kennis.
Jammer dat een moderator daar dan op meent te moeten reageren op een manier die juist een moderator onwaardig is.