door
Xyuny » di 21 mei, 2013 16:55
Ik rijd ook op die travelcontacts.
- die noppen op de zijkant hebben me nog niet gestoord, maar ik ben dan ook niet de stoutste in de bochten.
- elders op dit forum (of is het de wiki) staat als tip bij het afdalen of bochten nemen in het algemeen dat je best je lichaam 'legt' in de bochten zodat je fiets zo verticaal mogelijk blijft rijden (waar / niet waar ?)
- op gepolierde propere asfalt/beton zie ik (subjectief) geen voordeel van noppen.
- op een reële weg vermoed ik intuïtief dat de nopje meer 'bijten' in de kleine putjes die er steeds wel zijn. Ook vermoed ik dat deze noppen dan eerder door een laagje modder-of-ander-vuil-op-asfalt zoals zoveel voorkomt, zullen prikken en toch nog voor meer houvast zullen zorgen dan een gladde band.
- ik vermoed ook een voordeel bij het schuin oprijden van een rand (stel je voor 't gemak een rail voor): een band met noppen op de zijkant zal - denk ik - gewilliger omhoog gaan, het obstakel op, t.o.v. een gladde band die liever zal uitglijden op die rand
- ik hoop met deze noppen in bvb nat gras, modder, e.d. meer tractie te hebben.
- dit zal wel niet de meest lichtlopende band zijn.
Maar dit zijn dus allemaal eigen vermoedens, intuïtie en zo, waarvan niets is bewezen maar die me evident lijken, en waarbij hier nu misschien velen net het tegendeel zullen beweren... Maar ja, 't is dus puur op deze argumenten dat ik (met vooral MTB- en goedkope-hybridefiets-met goedkope-'standaard'-banden-ervaring) deze band gekozen heb.