Het kost binnenkort een vat olie om een ander vat olie uit de grond te halen. Een fiets van marktplaats is zo gek nog niet vwb ecologische footprint.urje schreef:@ Math: Ja, die discussie ken ik, en ik had er inderdaad niet aan gedacht toen ik m'n reactie schreef. Twee aanvullingen: de productie- en afdankfase doen mee (zie de accu-discussie hier boven), en zolang mensen na het werk het fitnesscentrum in duiken om de zwembandjes weg te werken is het alleen maar mooi dat fietsen op boterhammen rijden. Misschien doen de e-bikers dat niet omdat ze toch nog zelf trappen, dat laat ik in het midden.
Maar los daarvan lijk je het punt van Sanne te missen: leuk, nieuwe speeltjes, maar er is heel wat te winnen door gewoon banden op te pompen en de aandrijving te smeren. Dat scheelt net zo goed boterhammen, maar als ik door de stad fiets lijken veel mensen hier geen aandacht voor te hebben.
anderzijds
6 krentebollen bij de supermarkt kosten 1,25 in een pak
1 krentebol kost dus EUR0,21
80 kilometers op de atb kost me 2 krentebollen
1 liter benzine kost EUR1,81
1 liter benzine is dus 8,6 krentebollen wat je met een zuinig autootje ca. 17km verder brengt. Maar 8,6 krentebollen tijdens het fietsen brengt me dus vrij interpolerend 344 kilometer verder, dat zijn 327 gratis kilometers! Gelukkig is het uurtarief vrij laag
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)