Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NS stopt met bestellen Fyra - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

NS stopt met bestellen Fyra

bert sitters schreef:Als je een automobiel in Groot-Brittanie op de markt wil zetten, zorg je dat het stuur links zit.
Zou ik beslist niet doen :!: :!:
Leon schreef:Mat54, Mat24... Ik vind het vooral stuitend dat in de treinwereld de betrouwbaarheid al tientallen jaren afneemt. Treinenbouwers hebben het kennelijk veel te goed om iets aan echte verbetering te moeten doen. Treinenkopers kopen duidelijk niet op argumenten van betrowubaarheid en rekenen fabrikanten niet af op hun fouten.
Ik weet toevallig dat de NS voor de ombouw van de DDAR naar de NID een levensduur eist van minimaal 15 jaar, daarbij uitgaande van 340 dagen per jaar, 18 uur per dag, 275.000km per jaar, 140km/h, 26.000 stops per jaar, enz. Alle toeleveranciers moesten kunnen aantonen dat ze (indien van toepassing) aan die eisen konden voldoen. En alle engineers bij NedTrain (waar ik er toen 1 van was) moesten voor het deel waar zij verantwoordelijk voor waren een Informatiedossier samenstellen waarin ze konden aantonen dat hun deel aan alle eisen voldeed, waaronder dus die 15 jaar levensduur. Ook werden er boeteclausules opgesteld voor de leveranciers (van dure onderdelen). Dus er wordt wel degelijk (ook) op kwaliteit geselecteerd. Ik kan me niet voorstellen dat de NS voor de Fyra niet zulke dergelijke eisen heeft opgesteld. Dat wil uiteraard niet zeggen dat er niks mis kan gaan, maar daar kun je dan dus wel de fabrikant op aanspreken...
Henrie schreef: Dat wil uiteraard niet zeggen dat er niks mis kan gaan, maar daar kun je dan dus wel de fabrikant op aanspreken...
Wat bij dit soort projecten ook altijd meespeelt zijn de gebruikers. Ook daar wil nog wel eens sprake zijn van een stijle leercurve. Als de organisatie vast zit in ' we doen het toch altijd zo' krijg je -praktijkvoorbeeld- materiaalmannen die het kunstgrasveld gaan bemesten :D
:lol: Daar zie ik een organisatie de NS wel voor aan....
m-gineering schreef:
Henrie schreef: Dat wil uiteraard niet zeggen dat er niks mis kan gaan, maar daar kun je dan dus wel de fabrikant op aanspreken...
Wat bij dit soort projecten ook altijd meespeelt zijn de gebruikers. Ook daar wil nog wel eens sprake zijn van een stijle leercurve. Als de organisatie vast zit in ' we doen het toch altijd zo' krijg je -praktijkvoorbeeld- materiaalmannen die het kunstgrasveld gaan bemesten :D
Dat gevaar is er natuurlijk, en met NedTrain is het waarschijnlijk wat makkelijker/schappelijker overleggen dan met AnsaldoBreda, maar ik vond dat de eisen die de NS stelde aan de DDAR-ombouw niet zo slecht in elkaar zitten. Toegegeven, een nieuwe trein laten bouwen is wel iets anders dan een bestaande trein om laten bouwen...