Additionally, paste this code immediately after the opening tag: V brake - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

V brake

Volgens mij had eerste reactie (2de post van dit topic) niet inhoudelijker kunnen zijn. :roll:
Revanho schreef: De vraag waarom appelmeisje niet de moeite heeft genomen om even v-brake in google in te typen lijkt me volkomen terecht en ik heb hier nog geen enkel argument gelezen waarom die vraag niet terecht zou zijn.
Mag ik je er dan voorzichtig op wijzen dat "de brandende vraag van Pink Lady On Wheels" direct correct werd beantwoord door steks en alle (zeur)reacties daarna volkomen overbodig waren. Moeten zij daarover ook verantwoording afleggen ? 8)
Jullie gaan er vanuit dat ik niet éérst heb gezocht om het antwoord op m'n vraag te vinden. Dat is niet juist. Uiteraard heb ik eerst op dit forum de zoekfunctie gebruikt en via google gezocht. Echter stuit je dan wel op een probleem. Er worden zoveel verschillende abtwoorden gegeven, dat je als beginneling al helemaal niet meer weet waar je aan toe bent, laat staan de "vakjargon" begrijpt

Dan is het toch niet meer dan logisch om nogmaals deze vraag te stellen. Ook al is dit voor de tiende keer....

Ik krijg dagelijks te maken met passagiers die nog nooit, of te weinig, de OV chipkaart hebben gebruikt. Terwijl de informatie hierover gewoon verkrijgbaar is. Als deze mensen, door al die stapels informatie en tegenstrijdige antwoorden, niet meer weten waar ze aan toe zijn. Dan vragen ze aan mij, of collega OV meneer/mevrouw, om duidelijkheid. Ook al heb ik deze vraag al 100e keren beantwoord en uitgelegd.

Tuurlijk weet ik dat fietsen een stuk zelfredzaamheid vraagt, maar als je als nieuweling nog moeite hebt om de "vakjargon" te begrijpen, dan kun je verwachten dat de vraag "herhardelijk" voorkomt.
Bovendien zijn er ook mensen onder ons die wat meer moeite hebben om de dingen te begrijpen/onder de knie te krijgen, en dus juist dingen gaan vragen. Puur en alleen om zekerheid en duidelijkheid voor zichzelf te hebben en te weten dat ze op de goede weg bezig zijn.

Sorry voor m'n kwetsbaarheid. Zal de volgende keer eerst goed bedenken of het niet overbodig is om een "domme" vraag te stellen....

Wie vraagt, komt verder!!
Tja, laten we het over de ov-chipkaart hebben. Dat is wel de meest nutteloze geldverslindende hollands hobby knutselfrutsel ding en een totaal onlogisch onbegrijpelijk concept ooit verzonnen. Waarom niet iets uit het buitenland (@)importeren als je het zelf slecht kunt verzinnen. Daar kan geen v-brake vraag tegen op.(@)De basis is een octopus pas uit Hongkong geweest.
Revanho schreef:Een beetje intellectuele correctheid van de mensen die kritisch zijn voor degene die kritisch reageerde op de vraag van appelmeisje zou wel op zijn plaats zijn. Laat de stromannen* dus maar achterwege. Niemand heeft immers beweerd dat de vraag 'Wat is een V-brake' een domme vraag is, wel dat het 'luie' vraag is.

De vergelijkingen met sommige anderen vragen (waar men via Google heel tegenstrijdige, onduidelijk of zelf foute reacties op krijgt) is ook niet terecht. Het gaat om een heel eenvoudige vraag waarop men op minder dan 5 seconden het antwoord op kan vinden. Als iemand op een natuurforum de vraag stelt 'wat is een leeuw' of op een politiek forum 'heeft België een koning' op een autoforum 'wat is LPG', ... dan lijkt het me volkomen terecht dat die vraagstellers naar google doorverwezen worden. Dat is overigens één van de grote verschillen tussen een forum en een IRL* gesprek waar dat zo'n vraag wel een normale zaak kan zijn. Maar ook irl moeten mensen die hun ogen dicht hebben mij niet vragen of het licht brandt.

De vraag waarom appelmeisje niet de moeite heeft genomen om even v-brake in google in te typen lijkt me volkomen terecht en ik heb hier nog geen enkel argument gelezen waarom die vraag niet terecht zou zijn.

Renaat

* Indien niet geweten wat IRL is of wat met de stromannen bedoeld wordt, ook dit is eenvoudig op te zoeken.
Voor mij hoeft niemand eerst iets op te zoeken voordat hij iets mag vragen: "Heb je dat eerst opgezocht? Nee? Dan geef ik ook geen antwoord!"
En als ik met iemand praat en hij of zij begrijpt iets niet (zoals stromannen) wil ik dat natuurlijk gaag uitleggen en verwijs ik hem ook niet eerst naar bv Google. Wat een flauwekul.
Gelukkig leven we in een vrije wereld en mogen we zelf bepalen wat en wanneer we iets vragen/antwoorden.
Mijn hemel... waar is een slotje als je 'm nodig hebt.

Volgens mij weet applemeisje, als zij met een filterende bril naar de antwoorden kijkt, inmiddels wat een V-brake is, en of ze op haar fiets zitten.
Yopie schreef: En als ik met iemand praat en hij of zij begrijpt iets niet (zoals stromannen) wil ik dat natuurlijk gaag uitleggen en verwijs ik hem ook niet eerst naar bv Google. Wat een flauwekul.
Waarbij je er ten onrechte vanuit gaat dat een gesprek 'in het echt' hetzelfde is dan een 'gesprek' op een forum.
..
Over remmen gesproken.
Heel educatief qua leerwaarde met lezen en plaatjes en zo!

http://www.cycle-systems-academy.co.uk/ ... ics/brakes
Als je toch in het Engels bezig bent vind ik dit handiger:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_brake
dat wikipedia op de digitale interwebs gaan nog eens heel groot worden!
Wimmert schreef:dat wikipedia op de digitale interwebs gaan nog eens heel groot worden!
Dat is het al Wimmert. De Nederlandse versie is bij landonafhankelijke onderwerpen vaak maar een summiere samenvatting. Dus als het op nl.wikipedia/... niet lukt maak ik dus er vaak en.wikipedia/.... of es., de. etc. van. Als je dat niet kunt lezen stop je de gevonden url in translate.google.
Leon
wimmo17 schreef:@rbregt
Ik heb er wat moeite mee dat Big Apple meisje en nogal wat anderen niet eerst de moeite nemen om zich wat in te lezen in de materie of zelf wat te zoeken, maar onmiddellijk hier hun vraag dumpen.
Dat leidt tot eindeloze herhalingen van antwoorden die al lang zijn gegeven... Maar ja, sommige mensen zijn nu eenmaal liever lui dan moe :wink:
Volgens mij is dit uitsluitend een taak voor de moderators en niet voor jou. Bij ieder bericht zit een uitroepteken Afbeelding waar je op kan klikken. Had je dat al gedaan?
DeFietsreiziger schreef:
wimmo17 schreef:@rbregt
Ik heb er wat moeite mee dat Big Apple meisje en nogal wat anderen niet eerst de moeite nemen om zich wat in te lezen in de materie of zelf wat te zoeken, maar onmiddellijk hier hun vraag dumpen.
Dat leidt tot eindeloze herhalingen van antwoorden die al lang zijn gegeven... Maar ja, sommige mensen zijn nu eenmaal liever lui dan moe :wink:
Volgens mij is dit uitsluitend een taak voor de moderators en niet voor jou. Bij ieder bericht zit een uitroepteken Afbeelding waar je op kan klikken. Had je dat al gedaan?
Wat is de taak van de moderators? Mogen mensen niet meer 'ergens moeite met hebben' of is het de taak van moderators om het ergens moeite met te hebben?
Wat een gezeur; ga toch fietsen ;-)
Revanho schreef:
Yopie schreef: En als ik met iemand praat en hij of zij begrijpt iets niet (zoals stromannen) wil ik dat natuurlijk gaag uitleggen en verwijs ik hem ook niet eerst naar bv Google. Wat een flauwekul.
Waarbij je er ten onrechte vanuit gaat dat een gesprek 'in het echt' hetzelfde is dan een 'gesprek' op een forum.
Als ik iets zou posten wat een ander niet begrijpt, voel ik me daarna verplicht het uit te leggen, desnoods met een link erbij. Daar ben ik niet te lui/gemakzuchtig voor hoor. :wink:
Matthie9000 schreef:Wat een gezeur; ga toch fietsen ;-)
Ja, en hier komt nog meer gezeur 8) :
we mogen niet vergeten dat veel vrouwen op technisch vlak nog steeds heel wat in te halen hebben. We hebben niet allemaal dezelfde achtergrond / kennis en een beetje begrip daarvoor kan volgens mij geen kwaad. Want wat voor de meeste fietsmannen heel normaal is kan voor een beginnende fietsvrouw echt abracadabra zijn. Een steeksleutel, een inbus, een lager, een ventiel? Huh? Wat zijn dat?!
Pa, broer of vriend plakte altijd de band dus hoe moet je dan bv weten wat een bandenlichter is? Een jongen heeft vaak op zijn 16de een brommer om aan te sleutelen, een meisje niet. En zo wordt de achterstand steeds groter ... en als ze dan op haar 40ste besluit een fietsreis naar de Noordkaap te maken of haar dichtgeslibde kont/buik eens wat aandacht te geven, tja, dan heeft ze nog heel wat te leren.
Ik lees hier (vol verbazing) weleens: "Ik ga een fiets kopen voor m'n vrouw". Jammer dat ze niet zelf om advies vraagt en waarom doet die man dat, wil hij niet dat z'n vrouw dat zelf kan of voelt ze zich een domme gans en is ze bang dat ze wordt uitgelachen? Want bv iemand die geen fietsband kan plakken moet wel een vrouw zijn en als ze vervolgens wordt uitgelachen moet het wel door een man zijn.
En natuurlijk is het niet leuk als vrouwen net zo veel of (erger) nog meer kunnen dan mannen maar vrouwen kunnen op hun beurt de man proberen een beetje bij te sturen zodat hij bv de pasta niet tot behangplaksel kookt of zich niet als een beest in bed gedraagt enzo. :D
En voordat ik nu allemaal boze mannen over me heen krijg: mannen kunnen ook best lekker koken hoor. :wink:

Maar daarom heb ik veel respect voor Applegirl, ze durft en doet. En hopelijk kan dit forum haar daarin zoveel mogelijk helpen en is ze nu niet door mijn gezemel hard weggefietst.

Groet Yopie
Yopie, als ik jou toch niet had!!! Je tekst spreekt voor zich.
Zo klaar als een klontje en staat als een huis!!! Fantastisch.... Dank je wel :-)
Enne, ik fiets niet zo gauw gillend weg. Kies er liever voor om een beetje tegen de stroom in te fietsen. Gaat wat moeizamer, maar uiteindelijk bereik ik m'n bestemming :lol:
apple & yopie hebben bij mij een gevoelige v-snaar geraakt, imho dezelfde cultstatus als thelma & louise :D
AB schreef:apple & yopie hebben bij mij een gevoelige v-snaar geraakt, imho dezelfde cultstatus als thelma & louise :D
Het moet toch niet erger worden hier 8) :wink: