door
Yopie » zo 21 okt, 2012 21:10
Revanho schreef:Yopie schreef:
En als ik met iemand praat en hij of zij begrijpt iets niet (zoals stromannen) wil ik dat natuurlijk gaag uitleggen en verwijs ik hem ook niet eerst naar bv Google. Wat een flauwekul.
Waarbij je er ten onrechte vanuit gaat dat een gesprek 'in het echt' hetzelfde is dan een 'gesprek' op een forum.
Als ik iets zou posten wat een ander niet begrijpt, voel ik me daarna verplicht het uit te leggen, desnoods met een link erbij. Daar ben ik niet te lui/gemakzuchtig voor hoor.
Matthie9000 schreef:Wat een gezeur; ga toch fietsen
Ja, en hier komt nog meer gezeur
:
we mogen niet vergeten dat veel vrouwen op technisch vlak nog steeds heel wat in te halen hebben. We hebben niet allemaal dezelfde achtergrond / kennis en een beetje begrip daarvoor kan volgens mij geen kwaad. Want wat voor de meeste fietsmannen heel normaal is kan voor een beginnende fietsvrouw echt abracadabra zijn. Een steeksleutel, een inbus, een lager, een ventiel? Huh? Wat zijn dat?!
Pa, broer of vriend plakte altijd de band dus hoe moet je dan bv weten wat een bandenlichter is? Een jongen heeft vaak op zijn 16de een brommer om aan te sleutelen, een meisje niet. En zo wordt de achterstand steeds groter ... en als ze dan op haar 40ste besluit een fietsreis naar de Noordkaap te maken of haar dichtgeslibde kont/buik eens wat aandacht te geven, tja, dan heeft ze nog heel wat te leren.
Ik lees hier (vol verbazing) weleens: "Ik ga een fiets kopen voor m'n vrouw". Jammer dat ze niet zelf om advies vraagt en waarom doet die man dat, wil hij niet dat z'n vrouw dat zelf kan of voelt ze zich een domme gans en is ze bang dat ze wordt uitgelachen? Want bv iemand die geen fietsband kan plakken moet wel een vrouw zijn en als ze vervolgens wordt uitgelachen moet het wel door een man zijn.
En natuurlijk is het niet leuk als vrouwen net zo veel of (erger)
nog meer kunnen dan mannen maar vrouwen kunnen op hun beurt de man proberen een beetje bij te sturen zodat hij bv de pasta niet tot behangplaksel kookt of zich niet als een beest in bed gedraagt enzo.
En voordat ik nu allemaal boze mannen over me heen krijg: mannen kunnen ook best lekker koken hoor.
Maar daarom heb ik veel respect voor Applegirl, ze durft en doet. En hopelijk kan dit forum haar daarin zoveel mogelijk helpen en is ze nu niet door mijn gezemel hard weggefietst.
Groet Yopie