Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke woon-werkfiets met naafversnelling? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Welke woon-werkfiets met naafversnelling?

Ik heb niet de suggestie willen wekken dat de NuVinci N360 een onding is. Ik ben niet vatbaar voor verkooppraatjes en denk vaak breder. Ik ben tot op heden voor voertuigen nog geen Continue Variabele Transmissie tegengekomen die efficienter is dan een transmissie met tandwielen.

Maar de betere producten zullen altijd worden gekocht. Vele klanten doorzien verkooppraatjes en doen niet mee met een hype. Ik denk dat de klant geen interesse heeft voor fietsen met een NuVinci N360 naaf. Volgens info was Batavus de enige fabrikant met de NuVinci N360 en is daar nu mee gestopt. Einde CVT naaf?

Piet.
PietV schreef:... Volgens info was Batavus de enige fabrikant met de NuVinci N360 en is daar nu mee gestopt. Einde CVT naaf?
Piet.
Helaas weer incorrecte informatie. Het is jammer dat er mensen zijn die zonder het product te kennen er negatief commentaar aan wijden.
Ik dacht dat het forum bedoeld was om vragen te stellen als je iets niet weet, en dingen te melden als je iets wel weet.

Er fietsen ontelbare van die naven rond, ik ken er zelf 4 die er zeer tevreden over zijn, heb zelf meerdere fietsen met deze naaf, en er zijn vele merken die het toepassen, zeker in Duitsland.

En over efficiëncy kan niet zo simpel in getallen/percentages worden gesproken, dat ligt een stuk ingewikkelder.
Je hebt gelijk. Mijn schrijven was onvolledig. Vanaf het gebruik van de NuVinci naaf in Nederland had Batavus het exclusieve recht. Er zijn tientallen fabrikanten in de wereld die nu nog gebruik maken van de NuVinci N360. Maar Batavus heeft de fietsen met NuVinci uit de collectie genomen.
Union heeft die naaf nog in de Garda.

Verder ken ik het product en blijf van mening dat vele versnellingsnaven beter, betrouwbaarder, effectiever en efficienter zijn, dan de NuVinci N360.

Piet.
PietV schreef:... Verder ken ik het product en blijf van mening dat vele versnellingsnaven beter, betrouwbaarder, effectiever en efficienter zijn, dan de NuVinci N360.Piet.
Oh, dat is interessant. Kan je uitleggen waarom precies?
Frans
Ik ben vanmiddag naar een winkel geweest waar ze de Ghost TR 7600 als schowmodel in de aanbieding hadden en die heb ik gekocht. Ik heb daar ook nog even naar een Gaastra gekeken, maar zoiets is echt niets voor mij. Ik ken het merk Ghost al een paar jaar als MTB merk en ben nooit echt onder de indruk geweest, maar deze fiets viel me reuze mee kwa afwerking. Deze week even de het papierwerk omtrend het fietsplan afhandelen en dan hoop ik hem deze maand nog te hebben.

Ik heb nog hard getwijfeld over een Gudereit, maar de dichstbijzijnde winkel is 200 km ver weg, dat is toch wel te veel om even heen te rijden om een fiets te proberen
Die Ghost is wel een mooie fiets. :)
Mag ik vragen wat de prijs was?
Ik heb hem voor 1220 euro gekocht, wel wat meer dan waarvoor hij aangeboden (1100 euro) werd, maar dat komt doordat ik hem via een fietsplan heb aangeschaft.
Gefeliciteerd!
ziet er uit als een knappe bike.
Lang frame ook dus diepe zit voor snelheid.
Mooie vormgeving ook en die 11 speed is volgens mij ook erg oke!
Wil je jouw ervaringen delen over die 11 speed?
ik ben erg benieuwd hoe die bevalt!
Ik vind van de fietsen van je shortlist de Cube verreweg het mooist, maar die is prijzig en kaal, voor een woon-werkfiets zou er nogal wat aan toegevoegd moeten worden (naafdynamo, voornamelijk). Ik denk dat je met de Ghost een fraai fietsje te pakken hebt, hoor. Een beetje het soort fiets waarvoor je jezelf een woon-werkafstand van een kilometer of twintig gaat wensen.

.tsooJ
steks schreef:Ik heb hem voor 1220 euro gekocht, wel wat meer dan waarvoor hij aangeboden (1100 euro) werd, maar dat komt doordat ik hem via een fietsplan heb aangeschaft.
? Die logica ontgaat met even...
Ik zal zeker mijn bevindingen wat betreft de Alfine 11 naaf hier verkondigen. Het frame vind ik zelf aan de korte kant (in vergelijking tot mijn MTB), ook de stuurstem is wat korter daardoorzit je dus wat rechter op, maar ik wil denk ik nog een ligstuur monteren dus dan komt dat weer mooi uit.

Als je die cube al mooi vind, moet je hier eens naar kijken:
Specialized source eleven
of
BMC UC01

Allebei erg mooie fietsen, maar tegen de 2000 euro en misschien iets te fragiel.

De reden dat de fiets duurder was met een fietsplan is dat ik hem via NFP moet aanschaffen van mijn werk en NFP berekend alle administratie kosten e.d. (120 euro) door aan de rijwielhandelaar, normaal gesproken is dat geen probleem want dat zorgt toch voor extra omzet, maar met met afgeprijsde fietsen is het gebruikelijk dat dat winkel dat dan weer doorberekend aan de klant. Ik heb even gegoogeld en veel winkels doen dat.
Een Franse meneer heeft ook zo'n 2012 Ghost TR7600 Alfine 11 voor woon-werkverkeer en bij hem bleek het achtertandwieltje na 490 km iets te fragiel:

http://forum.velotaf.com/topic/16539-ca ... alfine-11/
steks schreef: De reden dat de fiets duurder was met een fietsplan is dat ik hem via NFP moet aanschaffen van mijn werk en NFP berekend alle administratie kosten e.d. (120 euro) door aan de rijwielhandelaar, normaal gesproken is dat geen probleem want dat zorgt toch voor extra omzet, maar met met afgeprijsde fietsen is het gebruikelijk dat dat winkel dat dan weer doorberekend aan de klant. Ik heb even gegoogeld en veel winkels doen dat.
Aha, dat verklaart het. Mijn werkgever voert deze regeling gewoon uit zonder tussenkomst van NFP. Dat scheelt wel.

Maarerh, prachtige fiets! Veel plezier ermee!
Getsie die BMC heeft achter geen uitvalnaaf. Modern en ouderwets tegelijk. :lol:
Ik lees geen Frans, maar gelukkig zitten er foto´s bij. Zoiets kan denk ik altijd gebeuren en heeft niet echt iets met het merk ghost te maken. Er is dacht ik gewoon een standaard Alfinenaaf en tandwiel gemoneerd dus dan kan het met alle fietsen van mijn lijst gebeuren. Wellicht is de ketteing te strak gespannen geweest oid. gelukkig kost zo'n tandwiel nog geen tientje.

Ik hoop het volgende week op te kunnen halen, als eerste wil ik dan gelijk de pedalen vervangen door SPD, maar ik wil ook met gewone shoenen kunnen fietsen. Ik ken plastic plaatjes die je in kan klikken, maar dat is drama ik heb ook goedkope multipurpose pedalen liggen:
Afbeelding

maar die klikverbinding is niet je van het. Nu heeft Shimano ook XT-multipurpose pedalen:
Afbeelding

Zou de klikverbinding echt van XT kwaliteit zijn?
Ik heb de pedalen gehad op de eerste foto maar daar gingen mijn schoenen van stuk.
Sinds kort de pd-t780 en die zijn goed.
Alleen minder geschikt voor glade schoenen!
Maar erg goed met spd plaatjes.
steks schreef:M324
Dit zijn denk ik wel de meestgebruikte pedalen onder wereldfietsers. Ik hoor er hier weinig klachten over. Ik heb ze zelf ook en ze doen al jaren wat ze moeten doen. Omdat ik in de stad en bij afdalingen niet ingeklikt wil zijn wordt er door mij veelvuldig in- en uitgeklikt. Wel staat de afstelling altijd op minimaal wat de verbinding minimaal belast; ik ga toch niet staan.
Leon
Ok, dan zal ik nogeens wat spelen met de veerbelasting en hier en daar en drupje olie geven, ik vond ze heel stroef in en uit klikken, maar dat kan wellicht komen omdat ik op mijn MTB XTR pedalen heb als vergelijkings materiaal.
steks schreef:Ok, dan zal ik nogeens wat spelen met de veerbelasting en hier en daar en drupje olie geven, ik vond ze heel stroef in en uit klikken, maar dat kan wellicht komen omdat ik op mijn MTB XTR pedalen heb als vergelijkings materiaal.
Uit de winkel stonden ze bij mij ook ultrastrak. Ik ben destijds begonnen met een drupje olie en het zo ver mogelijk terugbrengen van de inklikspanning.
Leon
die pd-t780 heeft andere spd plaatjes(SM-SH56)!
gaan makkelijker in en uit en hebben wat meer ruimte voor links en rechts draaien met je voet.
ook het uitklikken gaat makkelijker.

kenmerken Shimano schoenplaatjes SH56:

Schoenplaatjes met multidirectionele uitklikwijze
Geschikt voor alle SPD pedalen
Deze schoenplaatjes zijn op meerdere manieren los te klikken: door de hiel naar buiten te draaien, uw hiel op te lichten of uw hiel schuin omhoog te bewegen
Geschikt voor de fietser met een rustige rijstijl, waarbij het terrein waarop hij zich bevindt voornamelijk vlak is en de rijomstandigheden niet zwaar zijn