Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zo'n stuur lijkt me wel wat: ervaringen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Zo'n stuur lijkt me wel wat: ervaringen?

Ok, ik was aan het orienteren wat ik allemaal nodig heb om zo'n stuur op m'n santos te zetten.

Ik heb gevonden:
het stuur: https://www.bike-components.de/products ... nker-.html 42 cm breed
de remgrepen (compatible met V-brake:https://www.bike-components.de/products ... -520-.html

Maar dan: moet ik natuurlijk nog gearshifters hebben, in mn barends dus crosscommandeurs. Nu weet ik niet zo goed waar ik daarbij op moet letten? ik heb 9 kransjes achter, en drie voorbladen, is het dan zoiets wat ik zoek?: https://www.bike-components.de/products ... ebel-.html

Heb ik dan daarnaast ook nog nieuwe rem/schakelkabels nodig?
+ natuurlijk bar tape

Is dit dan alles wat ik nodig heb? (+youtube tutorials over hoe je dat zelf voor elkaar krijgt)
+ 31,8 mm stuurpen in de juiste lengte.
die schakelaars gaan wel werken, maar je hoeft geen croscommandeurs te gebruiken hè? gewone schakelaars (niet handig qua handpositie) of sti's werken ook; als je losse remmen icm crosscommandeurs wil kun je tektro 520's (ook bij bike-components verkrijgbaar dacht ik) installeren (+stuurlintje in een mooie kleur natuurlijk).

Ik doe het op mijn stalen randonneur (met smalle gewone racebocht) met een (niet-geindexeerde) buiscommandeur voor de voorderailleur, een 105 sti voor de achterderailleur+achterrem en een losse (road) remgreep voor de voorrem; beetje vreemde combi allicht maar ik vind het perfect.
Matthie9000 schreef:die schakelaars gaan wel werken, maar je hoeft geen croscommandeurs te gebruiken hè? gewone schakelaars (niet handig qua handpositie)
beugeltjes voor 22mm stuur gaan niet werken op een 24mm stuur
of sti's werken ook;
en je V-brakes dan?
Janneke schreef: Heb ik dan daarnaast ook nog nieuwe rem/schakelkabels nodig?
remkabels met peertje en buitenkabels, de crosscommandeurs komen compleet
m-gineering schreef: en je V-brakes dan?
whoops, niet aan gedacht; dat gaat inderdaad alleen werken als je remhoeven hebt (zoals ik :)); dank voor de correctie!

Er bestaat overigens nog deze mogelijkheid om shifters elders op een stuur te zetten (maar het stuur moet dan wel 22.2/23.8mm diameter hebben, kan ik zo snel niet vinden).
m-gineering schreef:
De remkabels die ik nu heb kan niet? (ik probeer te begrijpen waarom #durftevragen)
Zuiz schreef:+ 31,8 mm stuurpen in de juiste lengte.
jup
Janneke schreef:
m-gineering schreef:
De remkabels die ik nu heb kan niet? (ik probeer te begrijpen waarom #durftevragen)
Afbeelding

onderste moet je hebben; maar je hebt ook universele met een ton aan de ene kant en een peertje aan de andere kant (knip je af wat je niet nodig hebt).
Matthie9000 schreef: je hebt ook universele met een ton aan de ene kant en een peertje aan de andere kant (knip je af wat je niet nodig hebt).
Vreselijke dingen, moet je zo'n afgeknipt rafelend eind door al je kabels frotten. Bij een echte kabel zijn de strengen aan elkaar gelast en schuif je het ding fluitend door alle bochtjes.
m-gineering schreef:
Matthie9000 schreef: je hebt ook universele met een ton aan de ene kant en een peertje aan de andere kant (knip je af wat je niet nodig hebt).
Vreselijke dingen, moet je zo'n afgeknipt rafelend eind door al je kabels frotten. Bij een echte kabel zijn de strengen aan elkaar gelast en schuif je het ding fluitend door alle bochtjes.
Klopt, maar als je niks anders hebt liggen gaat het bij nieuwe buitenkabels eigenlijk meestal wel goed als je voorzicht werkt. Maar eerlijk is eerlijk... het is mij ook al eens overkomen dat 1 streng gaat rafelen die ik dan verderop af moet knippen om meer ellende te voorkomen dus ik koop ze tegenwoordig (en eigenlijk sinds ik het verschil weet ;-)) ook niet meer.

Ben benieuwd naar het eindresultaat, wel een fototje posten als het er allemaal op zit hè!
Jup,
Ik denk dat ik morgen maar eens ga bestellen, zal volgende week wel worden eer dat het erop zit.
Ben zelf ook erg benieuwd!
Er is van Nitto overigens ook een dirt drop met een 25,4 of 26.0 klemming, alleen is het model wat minder extreem. http://biketouringnews.com/bike-and-gea ... andlebars/ Of daar in Nederland aan te komen is weet ik niet.
Wim
Wim schreef:Er is van Nitto overigens ook een dirt drop met een 25,4 of 26.0 klemming, alleen is het model wat minder extreem. Of daar in Nederland aan te komen is weet ik niet.
Wim
Weet je het zeker? Ik weet alleen van de rm014 met 31.8mm passing
RM013
Wim schreef:RM013
Ik kom alleen maar nostalgische referenties naar de rm013 tegen, wat je kunt krijgen is in mijn ervaring de rm014. Niet dat die wel bij Nitto op de site of in de catalogus staat...
Ik dacht dat ik hem ook echt te koop had zien staan, maar ik zal eens zoeken. Nitto maakt het zijn klanten inderdaad erg moeilijk.
Wim
Wim schreef:Ik dacht dat ik hem ook echt te koop had zien staan, maar ik zal eens zoeken. Nitto maakt het zijn klanten inderdaad erg moeilijk.
Wim
euro-asia heeft hem voor $0.00!
Nog 1 vraag:
Kunnen die remgrepen van Tektro ook dichter bij het stuur komen? Op m'n racefiets heb ik nu van die rubberen 'shimmetjes' tussen m'n shifters zodat de remgreep dichter bij het stuur staat (kleine handen).
Ik kan deze optie niet terugvinden voor deze remgrepen en niet echt goed bij de remmen kunnen is niet heeeeel erg plezierig rijden *understatement*
Janneke schreef:Nog 1 vraag:
Kunnen die remgrepen van Tektro ook dichter bij het stuur komen? Op m'n racefiets heb ik nu van die rubberen 'shimmetjes' tussen m'n shifters zodat de remgreep dichter bij het stuur staat (kleine handen).
Ik kan deze optie niet terugvinden voor deze remgrepen en niet echt goed bij de remmen kunnen is niet heeeeel erg plezierig rijden *understatement*
Tektro heeft de RL341 voor kleine handen. De greep voor v-brakes is er dacht ik alleen voor lange vingers.

Sjors