Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Banden: breder = lichter rijden? 26 inch - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Banden: breder = lichter rijden? 26 inch

Een Marathon Racer kost rond de 25 euro, voor een Pasela betaal je meen ik 30. Daarnaast gaat een Pasela minder lang mee.

Ik kan echter geen ander fietsonderdeel verzinnen dat je meer fietsplezier per extra geïnvesteerde euro oplevert.

Voor een vakantiefiets is het bijvoorbeeld haast standaard te kiezen voor (drie [vier?] keer zo dure?) Magura's i.p.v. v-brakes of canti's. Niet dat ik twijfel aan de superioriteit van hydrostops, maar van de roleigenschappen van je banden geniet je voortdurend als je op je fiets zit, remmen doe je maar een paar keer per rit. En met kabelremmen kom je ook tot stilstand.

Zoals met alles is het maar net waar je geld aan wil uitgeven.

Sjors
Is waar, maar als ze de helft zo lang meegaan zijn ze praktisch gezien gelijk een factor twee duurder; als je daarbij kunt leven met de mindere lekbestendigheid en graag veel comfort wil lijkt het me inderdaad wel een goede keuze. Blijft het vooral een asfaltband, op een ‘echte’ expeditiefiets zou ik ze nooit zetten.