PietV schreef:
Ook bij grote trapkrachten zullen de tandriemwielen niet in lijn blijven.
Daarom heeft Rohloff ook eisen gesteld aan het frame waarin de belt drive is toegestaan ( Shimano niet btw). De achterbrug moet wat steviger zijn dan bij een ketting, dat is waar.
Maar onder slechte omstandigheden komen eventuele zwakheden boven water. Dit had gewoon niet getest kunnen worden. Gelukkig blijft er ontwikkeling in.
Over een tijdje over naar center-track...
http://www.carbondrivesystems.com/image ... B1%5D.pdf
![Afbeelding](http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/09/gates-cetnertrack-belt-drive-image4-600x600.jpg)
![Afbeelding](http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/09/gates-cetnertrack-belt-drive-image1-600x268.jpg)
![Afbeelding](http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/09/gates-cetnertrack-belt-drive-image2-600x463.jpg)
Door de rand in het midden blijft de riem gecentreerd op de tandwielen. Hierdoor zijn de randen aan de zijkant niet meer nodig. Voordeel spreek voor zichzelf: De vuilafvoer is perfect nu, er blijft geen prut meer "onder" de riem plakken. De huidige tandwielen kunnen gewoon vervangen worden voor de center track tandwielen.
Aan mijn Rohloff WEL een riem :p !
Ook bij grote trapkrachten zullen de tandriemwielen niet in lijn blijven.
Daarom heeft Rohloff ook eisen gesteld aan het frame waarin de belt drive is toegestaan ( Shimano niet btw). De achterbrug moet wat steviger zijn dan bij een ketting, dat is waar.
Maar onder slechte omstandigheden komen eventuele zwakheden boven water. Dit had gewoon niet getest kunnen worden. Gelukkig blijft er ontwikkeling in.
Over een tijdje over naar center-track...
http://www.carbondrivesystems.com/image ... B1%5D.pdf
![Afbeelding](http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/09/gates-cetnertrack-belt-drive-image4-600x600.jpg)
![Afbeelding](http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/09/gates-cetnertrack-belt-drive-image1-600x268.jpg)
![Afbeelding](http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/09/gates-cetnertrack-belt-drive-image2-600x463.jpg)
Door de rand in het midden blijft de riem gecentreerd op de tandwielen. Hierdoor zijn de randen aan de zijkant niet meer nodig. Voordeel spreek voor zichzelf: De vuilafvoer is perfect nu, er blijft geen prut meer "onder" de riem plakken. De huidige tandwielen kunnen gewoon vervangen worden voor de center track tandwielen.
Aan mijn Rohloff WEL een riem :p !