Camperen met een grote of kleine tent of met bivakzak blijkt even duur te zijn op een camping.....
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:In Frankrijk hebben veel campings inderdaad een tarief per emplacement, ongeacht wat je daar allemaal neerzet. In Italië hebben campings dan weer vaak een apart tarief voor kleine tenten en grote tenten. Een tarief voor een bivakzak ben ik nog nooit tegengekomen (ook niet echt op gelet overigens) en dat lijkt me ook logisch, want een fietser plus bivakzak neemt evenveel plek in als een rugzakker met een klein tentje. Er zijn grenzen aan tariefdifferentiatie...cabonga schreef:Zopas terug van een fietsrit rond Luxembourg. Zoals tijdens mijn rondzwervingen in Frankrijk en Nederland had ik ook deze keer mijn bivakzak mee. Door de combinatie, koude nachten, geen restaurant dichtbij mijn vermoedelijke bivakplaats besloot ik te overnachten met de bivakzak op een camping....
Het tarief was ongeveer 11 euro...: één persoon en één "emplacement". Mijn stelling dat een bivakzak geen tent was hielp niet. Ik bedankte want voor enige eurootjes meer slaap ik comfortabel in een jeugdherberg.
Camperen met een grote of kleine tent of met bivakzak blijkt even duur te zijn op een camping.....
Bijgevolg dient bivakeren enkel als echt wildcamperen....
zo is toch mijn ervaring.
Piet