peter de rijk schreef:
Maar het wordt wat mij betreft vervelend als het milieubewuste vingertje ook driftig wordt geheven bij praktische vragen over vliegtuig/trein en fietsen en dergelijke. Als je op een kookforum een recept voor biefstuk geeft, zit je tenslotte ook niet te wachten op de ene na de andere vegetarische berisping.
Ik heb inderdaad de neiging om dit te doen, mijn excuses daarvoor. Mijn eigen ongemakkelijke gevoel hierbij heeft meegespeeld om deze topic te beginnen.
Vroeger wist ik hoe het moest. Vroeger wist ik hoe de wereld in elkaar zit. Roken moest verboden worden, klassieke muziek was mooi, popmuziek was onzin. Zo dacht mijn vader ook.
Jarenlang heb ik gerookt en mijn muzieksmaak omvat naast pop inmiddels
hiphop, iets wat ik tien jaar geleden nog voor onmogelijk hield. Hoe ouder ik word, hoe minder ik weet. Ook zie ik me verstarren...
Ooit hoorde ik de uitspraak: bij wetenschap weet je maar nooit. Dat beklijfde (of bekleef, ik weet het niet
).
Waarheden hebben een beperkte houdbaarheidsdatum, zo zie ik in mijn eigen leven en zo zie ik door de eeuwen heen. Stel je voor dat ik een topic had gelanceerd over dat de aarde misschien wel rond zou zijn, zeven eeuwen geleden. Menig forumlid had me verketterd.
Ik ben blij dat het niet bij wet geregeld is om glas in de glasbak te gooien.
Ik ben blij dat (verre) vliegreizen niet zwaar belast zijn.
Ik denk dat alles wat bij wet geregeld is, de zelfregulering in de weg staat.
Ik denk dat wetten slechts een stapje in de evolutie vormen.
Ik geloof in diversiteit en wil daar ruimte voor zijn.
Ik merk dat, ook al zie ik niets in discussie, mijn ego warm (groot) wordt bij het horen van voorstanders van mijn voorkeur, en opstandig bij het horen van wat ik niet wil horen.
Ik oordeel anderen en oordeel mezelf.
Ik ben een mens die struikelt en opstaat.
Ik wens me een moeder die glimlacht als ik val.
Engelen zijn we allemaal.
Ik wens eenieder toe in zijn / haar eigen vleugels te geloven,
eigen / andermans aluminium vleugels te omhelzen
alsook eigen / andermans gehaaide tanden.
De poëzieridder.
[edit hiphop]
[edit 2: mijn nieuwe held:
Peter Fox, lijkt onzin, maar ondertussen...]