Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wat is volgens jullie deze fiets waard? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

wat is volgens jullie deze fiets waard?

nikopaul schreef:Dick, hoeveel kilometer heb jij ook alweer op jouw 'lelijke' Vittorio gereden?
:lol: Ik heb nooit een Vittorio gehad, de Dick op wie jij doelt hééééél erg veel. :shock:

Ik fiets (op een) Snel... 8)
Wél met tandemwielen: vóór 40-spaaks, achter 48-spaaks en XT tandemnaven.
Bij aanschaf gelijk de naven volgepropt met vet en afgesteld. Ook meteen reservespaken aangeschaft (pessimist... :oops: ), aan de liggende achtervork getaped, waar ze nog steeds allemaal zitten. Je zou bijna vergeten dat je ze hebt....
mario schreef:IK vind het onzin om een fiets te maken met tamdem naven. Toen ik een sterk 26 inch wiel bouwde vertelde zij mij dat ik dan een tamdem naaf moet nemen van 185 euro. Ik kocht echter een 40 gaats achternaaf voor 50 euro, en fiets nu al 2 jaar probleemloos met 40 DT Alpine spaken met prolock.

Waar je goed op moet letten is: Als je zwaar bent zeg boven de 80 kilo, dan slijt alles veel sneller dan bij een lichter iemand. Ik weeg zelf 87 kilo ( ben 8 kilo afgevallen) maar mijn zadelklem is al 2 keer ingescheurd, dat is het lot van een zwaar iemand.

Besteed dus je geld aan goede onderdelen als je zwaar bent.

Mario
Wat die wielen betreft: mee eens. Wij rijden al sinds 1990 tandems op 36-spaaks wielen, ook in de MTB-tandem. Spaakbreuk hebben we maar één keer gehad; toen bleek dat de spaakgaten haaks in de velg waren geboord in plaats van onder een hoek. Nieuwe velg, probleem over.

Het is natuurlijk wat anders als je pakweg 110 kilo weegt en de hele dag over de meest erbarmelijke paden wilt rijden. Dan nog: een dikke band heeft (denk ik) meer nut dan nóg meer spaken. Al is een 48-spaaks wiel wel écht onverwoestbaar, dat moet ik wel zeggen. Zolang tenminste je velg heel blijft. Want ik ken bepaalde velgtypes die inscheurden (nee, geen Mavic, ander merk waarbij stukken uit de zijwand (!) kwamen).
mario schreef:IK vind het onzin om een fiets te maken met tamdem naven. Toen ik een sterk 26 inch wiel bouwde vertelde zij mij dat ik dan een tamdem naaf moet nemen van 185 euro. Ik kocht echter een 40 gaats achternaaf voor 50 euro, en fiets nu al 2 jaar probleemloos met 40 DT Alpine spaken met prolock.
Ten eerste heb ik het over 28". Die 40 gaats van € 50,- is toch niet toevallig de normale Shimano XT...? Check die maar eens even uit hier op het forum... :shock: Erg veel gat en weinig "vlees", met gevolgen...
Enne... al 2 jaar probleemloos...??? Dat zou ik pas 2 jaar (nog steeds :wink: ) probleemloos noemen....
Als het hier niet zulk kl*teweer was, zat ik nu op de fiets i.p.v. achter de p.c. :|