Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 194 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36082 berichten
Ik heb ook geen idee, ik herken de bordjes en de sticker op die ene paal niet. Het lijkt iig wel op een voormalige spoorlijn, daar zijn er alleen erg veel van. Ik vermoed in de achtertuin van Leon (België, Duitsland of Luxemburg), maar het kan net zo goed Engeland zijn.

Die 2 fietsers moeten de bedoeling van geslotenverklaring nog even uitgelegd worden. :|
daulagari schreef:
za 02 jun, 2018 23:33
Ik dacht/denk ook aan de Vennbahn maar de plaats die van @willem.m is het volgens mij niet, op deze plaats is volgens openstreetmap het pad geasfalteerd.
Als je bij https://goo.gl/maps/wWxAEZmbNTQ2 op satelliet indrukt en inzoomt, zie je de rails nog liggen....
Ergens langs RAVel Ligne 38 in het land van Herve?
DaVinci schreef:
zo 03 jun, 2018 08:59
Ergens langs RAVel Ligne 38 in het land van Herve?
Denk ik ook, nu nog uitzoeken welke brug (het zijn er nogal veel ;))
Als reactie op jullie pogingen:
Het is niet de Vennbahn. Of er nog ongeasfalteerde stukken Vennbahn zijn vraag ik me overigens af.

Peter: in het feit dat je de bordjes niet herkend ligt een clue: het is in een gebied waar men het bedenken van telkens andere bordjes, wegbelijningen en weginrichtingen tot een ware kunst heeft verheven.

Het is inderdaad een voormalige spoorlijn. Je kunt daar al heel lang - meer dan 10 jaar - fietsen, maar men heeft er altijd veel aandacht aan besteed om te voorkomen dat daar fietsers komen. Eerst heeft men er heel lang over gedaan om het pad aan te leggen, daarna heeft men er (op een ander deel dan hier) deels supergrof asfalt aangelegd waardoor je er beslist geen wierenners zult zien, altijd heeft men werkzaamheden gehad met verbodenverklaringen zonder omleiding en na de werkzaamheden laat men de verbodsborden er systematisch staan. Dat laatste was ook hier het geval.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 03 jun, 2018 00:00
daulagari schreef:
za 02 jun, 2018 23:33
Ik dacht/denk ook aan de Vennbahn maar de plaats die van @willem.m is het volgens mij niet, op deze plaats is volgens openstreetmap het pad geasfalteerd.
Als je bij https://goo.gl/maps/wWxAEZmbNTQ2 op satelliet indrukt en inzoomt, zie je de rails nog liggen....
Op gedeeltjes ligt het geasfalteerde fietspad naast de spoorbaan. Hier kun je het zien: https://goo.gl/maps/Z5gDQv84zGN2

Davinci: het is niet de 38, maar daar had ik inderdaad foto's kunnen maken die hier heel erg op lijken. De bruggetjes over de 38 zijn volgens mij oorsponkelijk allemaal van baksteen.

Fedor: ik wens je fijne fietstochten, wat beslist zal lukken. Nodig is het ook, want er staat niets van ddeze situatie op streetview.
Leon schreef:
zo 03 jun, 2018 10:33
Fedor: ik wens je fijne fietstochten, wat beslist zal lukken. Nodig is het ook, want er staat niets van ddeze situatie op streetview.
Moet ik eerst weten welk lijntje ik moet gaan rijden, maar ik ga zelf nog ff zoeken :) Dat het niet de Ravel 38 was (en de Vennbahn ook niet, daar is nog maar weinig onverhard), was me al duidelijk.

Gezien de bossages zullen de satellietbeelden ook weinig uitsluitsel geven ;)
Is het Ravel 39 dan?
We zijn eens van Gemmenich naar Aubel gefietst, eerst over de 39, en dan de 38.
De 39 was eigenlijk geen fiestpad, maar je kon er wel fietsen.
DaVinci schreef:
zo 03 jun, 2018 17:23
Is het Ravel 39 dan?
We zijn eens van Gemmenich naar Aubel gefietst, eerst over de 39, en dan de 38.
De 39 was eigenlijk geen fiestpad, maar je kon er wel fietsen.
De 39 en 39A (zie kaart op ravel.wallonie.be) zijn schitterende stukjes, maar niet waar ik vorige week was.
Jongens dit moet toch lukken? Er is één heel duidelijk uniek element aan deze foto. Ik ga toch niet dezelfde fout maken als Martin?
za 02 jun, 2018 19:01
Inderdaad Vallet; ik had het nummer 44 eigenlijk niet moeten verklappen....
Afbeelding
Leon schreef:
di 05 jun, 2018 09:20
Jongens dit moet toch lukken? Er is één heel duidelijk uniek element aan deze foto.
Afbeelding
Ik zou niet weten wat er unieks aan deze foto is. Een oude betonnen brug met een doorgang voor afmetingen van treinen. Het pad is met een tijdelijk hek afgesloten, wegens werkzaamheden of een grondverschuiving. Eifel, Ardennen, Luxemburg, het is een groot zoekgebied.... Op de blauwe borden staan pictogrammen van een ruiter te paard, fietser en voetganger. Gezien de plaatsing van die borden staan ze zeker tegenover een T-kruising, links buiten beeld.
di 05 jun, 2018 09:42
Ik zou niet weten wat er unieks aan deze foto is.
Betrekkelijk uniek zijn de afstanden op het verder niet leesbare bord, en wellicht de roodachtige sticker op de linkerpaal. Wellicht van een route? Niet dat ik die herken, maar sommige anderen wellicht wel.
Volgens mij is er iemand gepikeerd :shock:
Afbeelding

Misschien in de buurt van Vielsalm, Belgische Ardennen? Deze foto heb ik op 6 juli 1971 gemaakt. De ruïne van het spoorviaduct van Hermanmont even ten oosten van het dorp. Door de tand des tijds is er nu nog minder van over te zien. Het zou kunnen dat ergens langs die oude spoorlijn de foto van Leon is gemaakt. Hier is de geschiedenis van deze brug: https://www.railations.net/hermanmont.html

De huidige situatie: https://www.google.nl/maps/place/Vielsa ... !4d5.91469

En nog meer bruggen op deze hier: maar niet een van de foto van Leon: https://www.railations.net/spoorwegviaducten.html
Ja ik had al gezegd dat het niet de Ravel 48 (Vennbahn) is, niet de Ravel 38, de Ravel 38A of een andere al geasfalteerde Ravel...

Maar Martin, als je zo goed kunt zien dat het betonnen bruggetje op mijn foto niet een van de bruggetjes is op jouw gelinkte foto's dan is dit bruggetje toch uniek?

In gebieden waar met Frans spreekt, zoals waar deze situatie is, is internet overigens ook het handigste in het Frans.
Is dit 'm?

RAVeL L044 (L44a) Spa - Hockai - Stavelot

https://www.google.be/search?rlz=1C1GGR ... gGksKs06M:

Ce pré-RAVeL continue 700m en direction de Spa, jusqu'au pont centenaire. Au delà, un sentier de plus en plus difficile.

Ce pont sépare Stavelot de Sart-lez-Spa... faut-il croire que Stavelot est plus motivé, ayant ravelisé sa part? Ou le trajet à Sart traverse-t-il une zone Natura 2000, difficile à raveliser?
Edwin* schreef:
di 05 jun, 2018 16:22
Is dit 'm? RAVeL L044 (L44a) Spa - Hockai - Stavelot
Het heeft even geduurd, maar: ja! Ondanks dat ik nummer 44 niet heb verklapt! :D

Het tamelijk unieke van het bruggetje is dat het goed herkenbaar is door het knikje in de top. Ook van de twee bordjes, waarvan de rechter wijst naar Spa (11) en Sart-Station (3,2), zijn er foto's op internet te vinden, vooral als je afbeeldingen zoekt op (pre-)Ravel, 44 en Pont (brug), ravel pont is ook al genoeg..

De plek is deze: https://goo.gl/maps/nZHAEEbadcB2
Het ligt op het hoogste punt (550 m) van het spoorlijntje en is daarmee de fietsroute waarmee je met de minste hoogtemeters van Spa en omgeving naar Stavelot en omgeving kunt fietsen. Bij Hockay kun je er ook even af voor diverse horeca.
De fietsroute is open van in of vlak bij Spa (Nivezé) tot in Stavelot maar is alleen te doen als je ook een stukje onverhard wilt doen, met name de onderdoorgang onder de snelweg nabij Sart-Station is wel open, maar dat is dan ook alles qua comfort...
Leon schreef:
di 05 jun, 2018 12:39
Maar Martin, als je zo goed kunt zien dat het betonnen bruggetje op mijn foto niet een van de bruggetjes is op jouw gelinkte foto's dan is dit bruggetje toch uniek?
Hallo Leon, jouw bruggetje is inderdaad niet gelinkt met de door mij op internet gevonden bruggetjes, maar ik dacht: misschien daar ergens in de buurt. En Stavelot is toch nog vlakbij (in 1971 ook erlangs gefietst – ik was onderweg van Maastricht naar Trier via Luxemburg en daarna naar Frankrijk). In ieder geval was ik met Vielsalm een beetje warm. Alleen reed ik toen over de gewone wegen. En vanmiddag heb ik óver twee bruggetjes met een knik in de top gefietst – allebei in Winsum (Gr.).
Dus nu weer mijn beurt.... alleen de plaatsnaam is genoeg:

image.jpeg
Zo te zien in Duitsland, niet ver van Nederland. Ergens naar mijn gevoel loopt een rivier achter de muur. Ik dacht aan Xanten, maar na onderzoek is 't toch niet....
wo 06 jun, 2018 09:59
Zo te zien in Duitsland, niet ver van Nederland. Ergens naar mijn gevoel loopt een rivier achter de muur. Ik dacht aan Xanten, maar na onderzoek is 't toch niet....
Je bent een hééél eind in de goede richting :D