door
rooss » di 28 aug, 2018 20:04
Fiets-avontuur schreef: ↑di 28 aug, 2018 19:41
rooss schreef: ↑di 28 aug, 2018 19:32
Je mist elke nuance. Met die motoren bijvoorbeeld is het maar net waar je naar kijkt. Een belangrijk nadeel van een middenmotor is bijvoorbeeld de belasting en dus de slijtage van de aandrijflijn. Daarin zijn naafmotoren beter. Zo heeft elke motor zijn plus- en minpunten.
Jij mist elke nuance. Tijd geleden was je nog op oorlogspad tegen Santos e-bike omdat hun achterwiel motoren zo slecht waren. Nu ga je ineens nuanceren. Jij bent echt lachwekkend aan het worden. Hier je berichtje of moet ik zeggen je woede uitbarsting tegen Santos en hun naaf motor. Dus wie mist de nuance nu:
Als je mij quote, dan moet je geen dingen daarin veranderen zoals het vet maken van tekst waardoor het lijkt dat ik aan het "schreeuwen" was.
Die Santos daar was ik inderdaad niet van onder de indruk, en al helemaal niet van de verkooptactieken van die firma.
Het heeft niets met een oorlogspad te maken, meer met een verontwaardiging n.a.v. een serieus onderzoek van die fiets (nou ja, fiets?).
Over nuances: Ik heb niet beweerd dat die motoren slecht zijn, wel dat ze niet voldoen aan de eisen die je moet stellen aan een reisfiets. Voor vlakland zijn die motoren best hoor. (Die motor kon er echt niks aan doen dat hij in een Vakantiefiets gemonteerd zat).
Verder veel geleerd toen, en vooral me de vraag gesteld: Waarom wil je eigenlijk een e-bike? En het antwoord was dat ik dat eigenlijk niet helemaal wist, dat ik mezelf eens een duur cadeau wilde geven na het verkopen van mijn motorfiets en kijken of het wat voor woon-werk zou zijn. Doordat deze Santos zo'n afknapper was en ik ook wat meer inzicht kreeg in de kosten van onderhoud e.d. maar weer teruggekeerd naar het echte fietsen.
Leuk dat je die conclusie weer even opgehaald hebt, ik was het al bijna vergeten. Na het vluchtig doorlezen merk ik dat ik er nog steeds achter sta. Het ging geloof ik om iets van 8000 euro. Daar kan je 2 of 3 hele goede fietsen van kopen.