Rooss, je moet de boel niet verdraaien. Ik heb nergens mijn afkeuring geuit over het onderwerp. Het al of niet oprukken van de e-bike, al of niet ten koste van de gewone fiets is interessant en belangrijk genoeg, en zeker op zijn plaats op een forum van de wereldfietser. Ik probeer daar ook aan bij te dragen. Wat ik wel afkeur is het gebrek aan inlevingsvermogen van wat anderen doen en de manier waarop zij dat proberen te onderbouwen, en de soms, om het maar netjes te zeggen, soms botte manier waarop men reageert op posts en meningen van anderen. Jij weet duvels goed wat ik bedoel en vaak probeer je alleen maar het vuurtje nog wat op te poken met een zogenaamde heel onschuldige volgende vraag of opmerking. Dat getuigt niet van respect voor iemand die een andere mening heeft. Mij heb je daar niet mee, een ander trekt zich dat misschien meer aan.
Het is natuurlijk jij-bakken, maar ik heb juist de indruk dat jij dat aan het doen bent met jou opmerkingen over wat wel en niet zou mogen volgens jouw normen.
Wat ik probeer, is de discussie scherp te houden, door zo nu en dan wat opmerkingen te maken als het weer eens niet over het in de openingsmail bedoelde onderwerp gaat. Je weet wel, net zoals een tv-presentator in een discussieprogramma (althans dat probeer ik). Ik vind ook dat ik dat mag doen, ik ben tenslotte de topic-starter.
Als je het niet met de gang van zaken hier eens bent staan er diverse mogelijkheden open:
- je afzijdig houden
- contact opnemen met de moderator
- dit soort discussies met mij in een pb voeren
- dit onderwerp niet meer aanklikken en een stukje gaan fietsen