Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1869 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

37448 berichten
Ik wist dat het makkelijk zou zijn, maar jij bent heel snel Rene. volgende weer voor jou.
Ik had geluk met raden. :)

Nieuwe:
brug080.jpg
deze is iets moeilijker maar zoeken naar knooppunt 12 in Belgisch Limburg geeft wel de oplossing:
https://www.google.com/maps/place/Tonge ... FQAw%3D%3D
aangezien bord blauw is moest het haast wel in Belgie zijn.
Goed geraden WillyW! Beurt terug.
Dacht ik meteen aan die fietsbrug bij l'Ecluse op het eiland in de Maas tegenover Visé, waar ik een paar keer heb gefietst, maar toch niet...
volgende, ook makkelijke denk ik
raadplaatje 151.jpg
Is daar een vliegveld vlak in de buurt? Dit vanwege die baken of antenne net linksboven dit soort bunker. Nog vorige week op Eelde Airport geweest en daar staat ook zo'n ding. Maar ik denk misschien vliegbasis Twente. Ben daar ooit een keer geland.
Dit hier dus, maar in de andere richting gezien. De antenne staat rechts.
https://www.google.nl/maps/@52.2755203, ... FQAw%3D%3D
WillyW schreef:
wo 28 mei, 2025 22:58
volgende, ook makkelijke denk ik
Opnieuw een gevalletje achtertuin.
Ik geef graag anderen de kans.
Vliegveld Twente.
Inderdaad niet al te moeilijk bij Poppink in de buurt. Martin heeft het ook goed gezien. Streetview is op plek van plaatje niet beschikbaar.
Volgende weer voor Martin die het t eerste goed had.
Er is toch wel een Streetview-point van die plek, vandaar de link die ik plaatste.
Jullie herinneren zich de treinkaping van De Punt in 1977 vast wel. Ik stond op het punt om te vertrekken voor een fietsvakantie (met tent) in Missouri en Illinois, USA. Ik wou de trein naar Amsterdam CS pakken en dan naar Schiphol fietsen (was daar toen nog geen station). Maar de baas op mijn werk, een drukkerij in Warffum, hoorde het nieuws op de radio. Hij zei dat ik de trein niet kon nemen, er was een treinkaping „niet ver van Haren". Via Leeuwarden was geen optie, te tijdrovend. Vlug naar het reisbureau toe en ik kon wel vanaf Eelde met een Fokker-27 van NLM naar Schiphol vliegen. Mijn fiets kon in de neuskegel.
Naast kamperen op diverse plaatsen in Missouri logeerde ik ook bij een Amerikaanse vriendin.
Op de foto zie je haar woonkamer, op de vloer staan mijn nog nieuwe Karrimor-fietstassen. En een jong katje. Let eens heel goed op de krant rechts. Foto's van een doorzeefde Hondenkop-trein bij De Punt! Ook al wereldnieuws geworden.
Woonkamer Susan.jpg
Natuurlijk moest de beschadigde spoorlijn nog gerepareerd worden en ik vloog ook terug met de Fokker-27 naar Eelde maar ditmaal met een tussenlanding op Twente. Die betonnen hangars, de F-104's keurig in de rij opgesteld, de verkeerstoren.... Vandaar dat de omgeving op jouw raad plaatje mij een beetje bekend voor kwam.

Hier is de volgende (jammer van die hinderlijke zonnestralen):
DSC08452.JPG
Je stond op de Viebrug in Utrecht.
https://www.google.nl/maps/@52.0934268, ... FQAw%3D%3D
Dat is gauw en het klopt. Rechts het imposante voormalige postkantoor aan de Neude. Fraaie interieur. Vroeger wel eens binnen geweest.
En vlakbij de Kargadoor.
De volgende is voor jou.
Gezocht op Amac en daarmee snel gevonden.

Nieuwe ronde:
kerk120.jpg
Heb in 2022 in Lahamaide, Hainaut, op een cimetière gepauzeerd met brood en chocomel, omdat ik nergens een zitplaats kon vinden. Die omgeving lijkt wel erg op, is het daar in de buurt?

Gezocht met: „vestiges d'une église avec cimetière en Belgique" of „vestiges d'une église avec cimetière dans le nord de la France" (ruïne van een kerk met begraafplaats in....) maar noppes....
Martin E. van Doornik schreef:
do 29 mei, 2025 22:11
Heb in 2022 in Lahamaide, Hainaut, op een cimetière gepauzeerd met brood en chocomel, omdat ik nergens een zitplaats kon vinden.
Op fietsreizen is het sowieso verstandig om bij een cimetière, dan wel begraafplaats te pauzeren. Daar is namelijk meestal vers drinkwater te vinden voor jezelf en je bidon.
Het is niet in Belgie of Frankrijk.
Luxemburg dan?
Het is niet in Luxemburg.
In de aangrenzende delen van Duitsland? Rheinland-Pfalz oder Saarland?
De grafzerken lijken inderdaad wat Duits van vormgeving.
Gezocht met "Friedhöfe mit altem Kirchturm in (namen van diverse deelstaten)", helemaal niks, ik geef het op. Klak, computer uit.