Er is toch wel een Streetview-point van die plek, vandaar de link die ik plaatste.
Jullie herinneren zich de treinkaping van De Punt in 1977 vast wel. Ik stond op het punt om te vertrekken voor een fietsvakantie (met tent) in Missouri en Illinois, USA. Ik wou de trein naar Amsterdam CS pakken en dan naar Schiphol fietsen (was daar toen nog geen station). Maar de baas op mijn werk, een drukkerij in Warffum, hoorde het nieuws op de radio. Hij zei dat ik de trein niet kon nemen, er was een treinkaping „niet ver van Haren". Via Leeuwarden was geen optie, te tijdrovend. Vlug naar het reisbureau toe en ik kon wel vanaf Eelde met een Fokker-27 van NLM naar Schiphol vliegen. Mijn fiets kon in de neuskegel.
Naast kamperen op diverse plaatsen in Missouri logeerde ik ook bij een Amerikaanse vriendin.
Op de foto zie je haar woonkamer, op de vloer staan mijn nog nieuwe Karrimor-fietstassen. En een jong katje. Let eens heel goed op de krant rechts. Foto's van een doorzeefde Hondenkop-trein bij De Punt! Ook al wereldnieuws geworden.
Natuurlijk moest de beschadigde spoorlijn nog gerepareerd worden en ik vloog ook terug met de Fokker-27 naar Eelde maar ditmaal met een tussenlanding op Twente. Die betonnen hangars, de F-104's keurig in de rij opgesteld, de verkeerstoren.... Vandaar dat de omgeving op jouw raad plaatje mij een beetje bekend voor kwam.
Hier is de volgende (jammer van die hinderlijke zonnestralen):