Ik kan het niet hardmaken, maar ik denk dat het gros van de nederlanders niet staat te juichen bij het terugbrengen van het aantal vluchten. Ik denk dat de beelden van legioenen nederlanders die zonodig nu naar Antwerpen moeten, ondanks dat het beleid is om het aantal contacten terug te brengen, een goed beeld geven van hoe de praktijk werkt en hoe de nederlander een afweging maakt van eigen belang versus algemeen belang.
Vervolgens wordt een regering dan voor het duivelse dilemma gesteld of ze datgene moeten doen wat de wetenschap zegt dat nodig is voor het klimaat, maar dat de nederlanders overdreven vinden, of dat ze de mening van de nederlanders moeten volgen, een mening die weer niet door de wetenschap wordt onderschreven.
Of bekijk ik het te negatief?
Vervolgens wordt een regering dan voor het duivelse dilemma gesteld of ze datgene moeten doen wat de wetenschap zegt dat nodig is voor het klimaat, maar dat de nederlanders overdreven vinden, of dat ze de mening van de nederlanders moeten volgen, een mening die weer niet door de wetenschap wordt onderschreven.
Of bekijk ik het te negatief?