Leon schreef: ↑di 25 jul, 2023 20:22
Als ze geen interesse heeft moet ze het iemand anders (jou) laten regelen, maar kunt niet geen interesse in techniek hebben én er tegelijk een mening over hebben, want dan diskwalificeer je iemand al voordat deze iets kan uitleggen.
Mijn indruk is trouwens dat jij je retebest doet om het voor weinig geld te doen. Misschien dat een bezoekje aan de plaatselijke Santosdealer haar overtuigt? (Of ze wil dan helemaal niet meer ...)
Ze weet heel goed wat een Santos kost. Maar stelt zich niet de vraag waarom die zo duur zijn.
Ik was oorspronkelijk naar wat duurdere fietsen aan het kijken rond de 700 euro. Ze begreep dan ook echt niet waarom ik dan thuis kwam met een fiets van 140 euro die zelfs geen bagagedragers of iets had. En nu ik na wat aanpassingen zeg dat ik weldegelijk een goede fiets heb begrijpt ze niet waarom ik nog andere aanpassingen wil maken.
Maar ik zal het zo zeggen. We hebben tijdens de vakantie even gewisseld van fiets. Zij op mijn fiets en ik op de bakfiets. Volledig geladen. Had het zadel wat lager gezet wat te laag bleek te zijn. Maar ze vertikte te stoppen om hem wat hoger te zetten. Dit terwijl ze het zwaar vond trappen (ok, ze trok 50kg mee. Maar haar zadel moest echt wel wat omhoog). Zo weinig interesse heeft ze in het begrijpen van die zaken.
Maar kijk. Ik ben vooral blij dat we samen op fietsvakantie kunnen gaan. En er is verbetering merkbaar hoor. Ze is al overtuigd dat we weldegelijk goede fietstassen nodig hadden